چگونه SME ها می توانند از راه حل ERP بهره مند شوند؟
هنگامی که صحبت از حفظ عملیات پیچیده یک تجارت مدرن می شود، پلت فرم نرم افزاری که یک شرکت برای استفاده انتخاب می کند یکی از اساسی ترین عوامل موفقیت کسب و کار است. در SME ها، این انتخاب حیاتی است زیرا محدودیت در بودجه و رقبای بزرگتر به نیاز جدی برای طراحی کارآمد و مقرون به صرفه تبدیل می شود.
با راه حل های متعدد ERP که امروزه در بازار موجود است، انتخاب مناسب نیاز به در نظر گرفتن عوامل زیادی دارد. برای SME ها، یکی از عوامل اصلی انتخاب بین میزبانی محلی و ابری است. یک ERP میزبان ابری مزایای زیادی را برای SMEها نسبت به ERP سنتی روی یک سرور محلی ارائه می دهد. یک ERP مبتنی بر ابر اغلب انعطافپذیرتر است و میتواند با یک مدل کسبوکار در حال رشد و دائماً در حال تغییر مانند مدل یک شرکت کوچک یا متوسط سازگار شود. هزینههای راهاندازی و نگهداری نیز با راهحلهای میزبان ابری بسیار کمتر است، زیرا اغلب در هزینه مجوزها (Licence) صرفه جویی میشوند.
مقایسه ویژگی ها
جدول زیر برخی از مهمترین ویژگیهایی را نشان میدهد که یک راهحل ERP میتواند ارائه دهد، که به ده دسته تقسیم میشوند: فروش، مدیریت ارتباط با مشتری، حسابداری و امور مالی، بازاریابی، مدیریت انبار، تولید، خرید، خدمات و پروژهها، منابع انسانی و قابلیت استفاده و بهرهوری. این دستهبندیها تقریباً هر چیزی را که یک SME برای مدیریت، توسعه و تکامل عملیات تجاری خود به آن نیاز دارد، در بر میگیرد. مقایسه در دسترس بودن این ویژگی ها را با تجزیه و تحلیل دقیق برای Numano در مقابل MS Dynamics NAV نشان می دهد.
Numano Online
"کسب و کار خود را رشد دهید"
Numano یک نرم افزار متن باز است که در سه نسخه موجود است که دو نسخه آن محلی و دیگری در فضای ابری میزبانی می شود. بیش از 7300 برنامه به لطف پیشرفت های متعدد ساخته شده توسط Odoo SA و جامعه آن در دسترس است.
نسخه آنلاین Numano ERP مبتنی بر ابر یک راه حل سفارشی ارائه می دهد که به طور خاص برای رفع نیازهای SME طراحی شده است.
در این راه حل ماژول محور، هر عملکرد تجاری توسط یک برنامه اختصاصی انجام می شود. این روش به کسبوکارهای در حال رشد اجازه میدهد تا با چند برنامه شروع کنند و با تغییر و تکامل نیازهایشان، برنامههای بیشتری را به کار گیرند.
برای این مقایسه ما نسخه میزبان ابری، Numano Online را انتخاب کرده ایم. بخش منحصر به فرد این پیشنهادآن است که کاملاً قابل تنظیم است. بیش از 30 برنامه تایید شده وجود دارد که اکثریت قریب به اتفاق موارد تجاری را پوشش می دهد، که همه آنها به یک پایگاه داده در سرورهای Numano متصل می شوند.
2+
میلیون کاربر
120+
کشورها
730
شرکای
7300
برنامه ها در Odoo Apps
Microsoft Dynamics NAV
"راه حل های تجاری متناسب با نیازهای شما"
مایکروسافت Microsoft Dynamics NAV (سابق Navision) را به عنوان بخشی از خانواده نرم افزار ERP Microsoft Dynamics ارائه می دهد. این نرم افزار را می توان در Microsoft Azure Cloud (با هزینه اضافی) میزبانی کرد. دو مجوز موجود است: یک مجوز دائمی و یک مجوز اشتراک برای یک ارائه دهنده خدمات خارجی.
Microsoft Dynamics NAV 2016 به دو نسخه تقسیم می شود: Starter Pack که عملکردهای اساسی در امور مالی، خدمات حرفه ای و توزیع را ارائه می دهد. و Extended Pack که ویژگی های تولید و مدیریت انبار را اضافه می کند. خرید بسته شروع شده برای دریافت بسته توسعه یافته الزامی است. ما برای اهداف این مقایسه استفاده از بسته توسعه یافته را در Microsoft Dynamics NAV 2016 انتخاب کرده ایم.
1+
میلیون کاربر
165+
کشورها
1
در سراسر جهان
117000
سازمان های مشتری
فروش
|
Microsoft
|
Numano
|
|
---|---|---|---|
فروش B2B | |||
نقل قول برای سفارشات | |||
امضای الکترونیک | |||
پرداخت آنلاین | |||
الگوهای نقل قول | |||
پرفروش و متقابل فروش | |||
مدیریت اشتراک | |||
فروش در فروشگاه | |||
نقطه فروش (خرده فروشی) | |||
محل فروش (رستوران) | |||
فروش آنلاین | |||
تجارت الکترونیک | |||
ادغام eBay | |||
محصولات پیشرفته | |||
انواع چند سطحی / آیتم های ماتریسی | |||
محصولات قابل تنظیم | |||
کیت ها |
CRM |
Microsoft
|
Odoo
|
|
---|---|---|---|
جریان فروش | |||
پرورش را هدایت می کند | |||
امتیازدهی سرب | |||
مدیریت منجر می شود | |||
مدیریت فرصت ها | |||
مدیریت خط لوله | |||
مدیریت شخص ثالث | |||
ابزار های ارتباطی | |||
چند آدرس مشتری | |||
تماس ها / جلسات / ایمیل | |||
VOIP | |||
ادغام ایمیل | |||
چت زنده | |||
تاریخچه کامل مشتری | |||
قالب های ایمیل | |||
تحلیل فرصت ها |
حسابداری و مالی |
Microsoft
|
Odoo
|
|
---|---|---|---|
فرآیند داخلی | |||
حسابداری تحلیلی | |||
هشدارها | |||
بودجه ها | |||
مخارج | |||
مدیریت دارایی ها | |||
ارزیابی موجودی در زمان واقعی | |||
گزارش های تحلیلی | |||
عملیات روزانه | |||
رابط بانکی / همگام سازی خودکار | |||
آشتی سریع | |||
درآمدهای معوق | |||
مدیریت چک ها | |||
مدیریت فاکتور | |||
مدیریت فاکتور | |||
ارسال دسته ای (ایمیل نامه) | |||
پیگیری شخص ثالث | |||
اتماسیون پرداخت (SEPA) | |||
International | |||
بیم المللیl 1 | |||
چند شرکتی | |||
چند ارزی |
بازار یابی |
Microsoft
|
Odoo
|
|
---|---|---|---|
اقدامات | |||
ارسال انبوه | |||
وبلاگ / سئو / صفحات وب |
|
||
مناسبت ها | |||
اتوماسیون بازاریابی | |||
ویرایشگر صفحه را بکشید و رها کنید | |||
کمپین بازاریابی | |||
بخش بندی مخاطبین | |||
پیگیری | |||
نظر سنجی | |||
بازاریابی کلمات کلیدی | |||
ردیابی بازدیدکنندگان | |||
مدیریت رسانه های اجتماعی |
مدیریت انبار |
Microsoft
|
Odoo
|
|
---|---|---|---|
مسیریابی | |||
اصول مدیریت موجودی | |||
چند انبار
(برای یک شرکت) |
|||
انتخاب - بسته - کشتی | |||
محصولات | |||
قابلیت ردیابی، تعداد زیادی، و شماره سریال | |||
تاریخ های انقضا | |||
چند واحد اندازه گیری | |||
گزارش نویسی | |||
ارزیابی سهام
(FIFO، CUMPS و غیره) |
|||
گزارش های دائمی
(زمان واقعی، خودکار) |
|||
پیش بینی | |||
محصولات پیشرفته | |||
قوانین لجستیک
(پیشرفت مسیریابی و قوانین فشار/کشش) |
|||
ذخیره سازی / چیدن | |||
پشتیبانی بارکد | |||
پورتال مشتری | |||
یکپارچه سازی حمل و نقل
(DHL، Fedex، و غیره) |
تولید |
Microsoft
|
Odoo
|
|
---|---|---|---|
مدیریت کنید | |||
MRP | |||
مسیریابی ها | |||
دستور مجمع | |||
هزینه یابی | |||
PLM | |||
برگه های کار | |||
قابلیت ردیابی | |||
مدیریت کیفیت | |||
مدیریت تعمیرات | |||
نگهداری | |||
برنامه ریزی برنامه | |||
برنامه ریزی | |||
انواع محصول | |||
BOM های چند سطحی |
خرید |
Microsoft
|
Odoo
|
|
---|---|---|---|
خرید | |||
درخواست برای نقل قول (RFQ) | |||
مناقصه خرید | |||
قیمت و تخفیف | |||
تحقق | |||
سفارشی (MTO) | |||
قانون حداقل سهام | |||
MPS | |||
مدیریت کنید | |||
کنترل فاکتور | |||
کنترل پذیرش |
خدمات و پروژه ها |
Microsoft
|
Odoo
|
|
---|---|---|---|
مدیریت پروژه پایه | |||
رویکرد ناب / نمای کانبان | |||
برنامه ریزی 1 | |||
مشتری مداری | |||
میز کمک / پشتیبانی | |||
جدول زمانی | |||
ادغام ایمیل |
منابع انسانی |
Microsoft
|
Odoo
|
---|---|---|
استخدام ها | ||
ارزیابی ها | ||
برگ/تعطیلات | ||
مدیریت ناوگان | ||
حقوق و دستمزد | ||
مخارج |
قابلیت استفاده وبهره وری |
Microsoft
|
Odoo
|
|
---|---|---|---|
قابلیت استفاده | |||
رابط وب کامل | |||
فروشگاه تم | |||
کاملا ریسپانسیو | |||
موبایل (اندروید/آیفون) | |||
چت و ایمیل بلادرنگ | |||
گزارش پویا/جدول محوری | 1 | ||
پشتیبانی کامل از صفحه کلید |
|
||
میانبرهای صفحه کلید | |||
چند زبانه | |||
رابط کاربری | |||
کانبان | |||
گانت | |||
تقویم |
قیمت و شرایط
قیمت و شرایط |
Microsoft
|
Odoo
|
---|---|---|
قیمت ماهانه | 113 دلار در ماه برای هر کاربر | 25 دلار در ماه برای هر کاربر 1 |
مدت صورتحساب | فقط سالانه | ماهانه یا سالانه |
امتحان رایگان | ||
به روز رسانی رایگان | ||
ارتقاء به نسخه های آینده | 2 | |
میزبانی و نگهداری | گزینه اضافی 3 | |
پشتیبانی مشتری (فنی + عملکردی) | گزینه اضافی |
سرویس پیاده سازی
برای Microsoft Dynamics، خدمات پیاده سازی معمولاً توسط یک شریک محلی ارائه می شود. برای Odoo Online، پیاده سازی ها معمولاً مستقیماً توسط فروشنده ارائه می شوند. پیاده سازی Odoo Enterprise (پیشنهاد در محل Odoo) معمولاً توسط یک شریک محلی انجام می شود.
هزینه اجرای Dynamics معمولا مورد به مورد است و قیمت ها از پروژه ای به پروژه دیگر بسیار متفاوت است. با این حال Odoo پیشنهادهای پیاده سازی بسته بندی شده ای دارد (بین 2100 تا 5500 دلار برای اجرای استاندارد).
ارائه می دهد
اکثر پیشنهادات از طریق MS Dynamics یک سال را پوشش می دهند. پیشنهادات پیش فرض Odoo ماهانه و بدون تعهد هستند و معمولاً شامل 16٪ تخفیف با قرارداد سالانه (پرداخت 10 ماه به جای 12) است.
روندهای بازار
معرفی پیشنهادات ERP در دسترس امروز
نمودار زیر با ابزار Explore در Google Trends ایجاد شده است . منحنی های رنگی تعداد جستجوهای گوگل برای کلمات کلیدی مرتبط را نشان می دهد. این معیار علاقه نسبی مصرف کننده را به هر پلتفرم نرم افزاری نشان می دهد.
خودت چک کنرضایت مشتری
رتبه بندی ها |
Microsoft
|
Odoo
|
---|---|---|
رتبه بندی G2crowd |
3.8/5 |
4.6/5 |
رتبه بندی GetApp |
4.0/5 |
5.0/5 |
رتبه بندی Capterra |
4.5/5 |
5.0/5 |
نتیجه
اغلب SME ها متوجه می شوند که نیاز به نرم افزار دارند اما با توجه به سطح بالای سربار و پیچیدگی کار قادر به پیاده سازی آن نیستند. برای شرکتهای در حال رشد، بسیار بهینهتر است که در یک راهحل نرمافزاری کوچک شروع کنند و با گسترش و تکامل کسبوکار، کم کم ویژگیهای جدید را اضافه کنند. در بیشتر موارد عملی، یک رویکرد منعطف و مدولار برای SMEها بهترین کار را دارد، زیرا آزادی لازم را برای تطبیق سریع با تغییرات به کسب و کار می دهد.
ارائه می دهد
نیازهای کسب و کار هرگز از نوسانات متوقف نمی شود، به خصوص در یک شرکت در حال رشد. با در دسترس قرار گرفتن راه حل های قدرتمندتر و پویاتر، شیوه های سنتی برای SME اکنون منسوخ شده است. انتخاب بهترین گزینه دیگر فقط به این نیست که کدام یک به بهترین وجه برای کسب و کار امروز شما مناسب است، بلکه این است که کدام یک برای تجارت شما در آینده بهتر است. برنامه ریزی برای موفقیت بلندمدت با یک راه حل نرم افزاری که به راحتی قابل انطباق است، می تواند تصمیم کلیدی در توسعه و رشد بلند مدت کسب و کار شما باشد.
این وایت پیپر توسط Odoo SA گردآوری شده است. ما تمام تلاش خود را کردیم تا آن را عینی و منصفانه کنیم. اگر اشتباه یا ویژگی گم شده ای پیدا کردید، لطفاً آن را به feedback@mail.odoo.com گزارش دهید و ما این سند را به روز خواهیم کرد. هدف ما این است که به طور مداوم مقایسه ای از رقبای اصلی به روز شود تا تا حد امکان دقیق باشد.
با مشتری شروع کنید - به خواسته آنها پی برده و همان را در اختیارشان بگذارید.