زمان شما ارزشمند است

شاید این طور به نظر نرسد، اما اکنون زمان برنامه ریزی برای کارهای بزرگ است. پیش از این می دانستیم که در هر زمان چه کاری را باید انجام دهیم. اکنون  به دلیل شیوع بیماری کرونا و همه گیر شدن آن، شرایط متفاوت است و برای متمرکز شدن روی هر چیزی باید تلاش کنیم. برای سایر افرادی که شغل آن ها به تعلیق درآمده است، شغل خود را از دست داده اند یا شرکت های آن ها دید مشخصی برای مسیر پیش رو ندارند، ممکن است احساس شود که  با اتلاف زمان زیادی روبرو هستیم. اکنون زمان ما بیش از هر زمان دیگری از اهمیت برخوردار است:

  • آن را هدر ندهید.
  • از آن استفاده کنید.

 

اغلب به لحظه ای درست قبل از اینکه جهان زیر و رو و دچار این بحران شود، فکر کنید. در گفتگویی با Meghan Asha، مدیرعامل شرکتی به نام FounderMade که میزبان نمایشگاه های تجاری است، او اظهار کرد که مطمئن نیست که آیا مجبور است رویدادهای خود را لغو کند یا خیر. و اگر این اتفاق بیفتد، به عنوان یک فرصت با آن برخورد می کند. او ایده های بسیاری برای FounderMade دارد، ایده هایی که هرگز نمی توانست کاملاً روی آن ها تمرکز کند، زیرا رویدادهایش بسیار وقت گیر هستند. او این طور استدلال کرد که اگر رویدادها متوقف شدند، می تواند تمرکز خود را توسعه دهد. او می تواند شرکت خود را متنوع تر سازد و چندین فرصت جدید خلق کند و از این بحران، قوی تر و محکم تر بیرون بیاید.

مدیریت زمان در بحران کرونا

در هفته هایی که گذشت و همه ما به سمت خانه های خود عقب نشینی کردیم، از کارآفرینان زیاد شنیده ایم که اگر کسب و کار آن ها تحت تأثیر قرار گرفته، شروع به تصحیح دیدگاه خود و حل مشکلات جدید کردند. اگر کار آن ها نابود شده، آن ها لیست طولانی از پروژه های جدید برای حل کردن و دست و پنجه نرم کردن با آن ها، تهیه کرده اند.

شرکتهای زیادی از رکود سال ۲۰۰۸ جان سالم به در بردند. آن ها یک طرز فکر مشابه داشتند. برخی از آن ها تمرکز خود را تغییر دادند و پی بردند چگونه به یک پایگاه مشتریان با انتظارات بالا، خدمات ارائه دهند. برخی دیگر راه حل های جدیدی را برای مشتریانی که از نظر مالی در مضیقه بودند، ایجاد کردند. برخی دیگر نیز به راهکارهایی برای حفظ برند تجاری  خود  روی آورده اند. با این وجود، دیگران سرانجام مجبور شدند با واقعیت رو به رو شوند، اعتراف کنند که مفهوم کلی و تفکر مبارزاتی آن ها کارایی و اثری ندارد و به یک تغییر اساسی نیاز دارند. این ها کارهایی هستند که به هر حال باید انجام دهیم! اما بعضی اوقات، برای تصمیم گیری های سخت، مهم و تعیین کننده آینده، نیاز به یک بحران داریم.

تمام این موارد فوق العاده الهام بخش اند. ممکن است تصور شود که جهان تعطیل است، اما این طور نیست؛ بلکه جهان لبریز و سرشار از زندگی و فرصت است. اگر صادق باشم: این اتفاق باعث شده است تا عملکرد خود را دوباره ارزیابی کنیم. در زمان قبل از کرونا، ما یک میلیون پروژه مختلف را انجام دادیم. اکنون از خودمان این سؤالات را  بپرسیم:

  1. چگونه می توانیم هر ساعت و زمانی که سپری می کنیم بیشترین تأثیر را ایجاد کند؟
  2. کدام پروژه ها ارزش وقت گذاشتن را ندارند؟
  3. چه چیزی ما را برای آینده محیا خواهد کرد؟

این ها سؤالات سخت اما ضروری و مهم هستند و ما شما را تشویق می کنیم که از خودتان این سؤالات را بپرسید. باید برخی از ایده های محبوب و مورد علاقه خود را رها کنیم. ما درخواست و عطش افراد برای اطلاعات و بازخورد عظیمی را که هنگام برداشتن قدمی رو به جلو دریافت می کنیم، دیده ایم. ما یک جهت گیری و مجموعه جدیدی از انتظارات و افرادی را که به چیزهای جدیدی احتیاج دارند و فواید عظیم خدمت به آن ها را می بینیم. شما هم آن را خواهید دید.

روزی، این دوران به پایان خواهد رسید و ما شرایطی جدید ایجاد خواهیم کرد.  هنگامی که این کار را انجام دهیم، مردم همه اتفاقات این چند ماه را به خاطر می آورند. می دانند چه کسی با آن ها خوب رفتار کرده است، چه کسی برای کمک به آن ها حضور داشته، چه کسی آن ها را درک کرده است و چه کسی در کنار آن ها بوده است.

این همان چیزی است که باید زمان خود را صرف آن کنیم. این مهمترین چیز است. امروز هیچ زمان تلف شده ای وجود ندارد. آن را صرف خانواده، تیم، خویشاوندان، ایده های خود و اجرای آن ها و کارهایی که امروز می توانید انجام دهید کنید. اکنون، مدیریت بحران نقطه عطفی برای بازبینی رویداد ها در کسب و کار هاست.



آیا بحران فعلی برای کسب و کار بهتر است؟