تفاوت بین سیستم مدیریت تماس و CRM

ما در عصر حاضر، بسیار شاهد استفاده از کلمات اختصاری برای ساده سازی اصطلاحات هستیم، اما این امر گاهی اوقات می تواند منجر به درک ضعیف معنای واقعی و مفاهیم اصلی این عبارات شود. یک از این موارد، استفاده از “CRM” (مدیریت ارتباط با مشتری) برای توصیف تمام سیستم های مدیریت تماس (Contact Management) است، در حالی که در واقع بین CRM و سیستم مدیریت تماس تفاوت هایی وجود دارد. بسیاری از عرضه کننده گان نرم افزار از این دو اصطلاح به جای یکدیگر استفاده می کنند، اما ما در این پست تفاوت های این دو سیستم را بررسی می کنیم و امیدوارم این مطلب در تصمیم گیری بهتر هنگام ارزیابی نرم افزار به شما کمک کند.

 

تفاوت بین سیستم مدیریت تماس و CRM

تفاوت اصلی بین یک سیستم مدیریت تماس و سیستم مدیریت ارتباط با مشتری این است که نرم افزار مدیریت تماس عملکرد و قابلیت های اساسی برای مدیریت و ردیابی اطلاعات و ارتباطات با مشتری، عرضه کننده و افراد را ارائه می کند. نرم افزار CRM قابلیت های پیشرفته تری را برای مدیریت کل فرآیند فروش، مشتریان بالقوه و کلیه فعالیت های نماینده فروش همراه با برخی قابلیت های بازاریابی، طراحی کرده است. اگرچه نرم افزار CRM ابزاری را برای مدیریت مشتریان فعلی ارائه می کند، اما تمرکز سیستم بر مدیریت قیف فروش شما است.


سیستم مدیریت تماس

مدیریت تماس اصطلاحی است که ردیابی اطلاعات و ارتباط با مشتری، عرضه کننده و افراد را در بر می گیرد. بیشتر سیستم های مدیریت تماس به شما این امکان را می دهند تا در صورت لزوم این موارد را ردیابی کنید:

آدرس ship to (آدرس محل ارسال سفارشات مشتری، که می تواند شامل چندین آدرس باشد) و آدرس bill to (جایی که فاکتورهای مشتری و سایر اطلاعات مربوط به صورتحساب برای آن ها ارسال می شود)

اطلاعات اصلی تماس و اطلاعات تماس بیشتر، از جمله موقعیت و شرکت های وابسته

اطلاعات مربوط به نمایندگی های فروش مرتبط و سفارشات و تاریخچه اطلاعات فروش

ارتباط با مشتریان، عرضه کننده گان و غیره – کلامی یا از طریق ایمیل

 

مدیریت ارتباط با مشتری

CRM سیستم پیشرفته تری است که قابلیت های بیشتری برای فروش و بازاریابی ارائه می کند. سیستم های CRM معمولاً برای مدیریت کامل ارتباط با مشتری، عرضه کننده و مشتری های احتمالی مورد استفاده قرار می گیرد.  این سیستم به کاربران امکان می دهد تا برنامه ها، رویدادها و جلسات آینده را برنامه ریزی کنند، مشتری های احتمالی را در قیف فروش انتقال دهند، لیست های ایمیل ایجاد و مشتریان احتمالی و مشتریان بالفعل را طبقه بندی کنند. سیستم های CRM درباره مدیریت قیف های فروش، چرخه های فروش، ارتباطات و همچنین ذخیره اطلاعات اولیه هستند. یک سیستم CRM به ویژه برای کسب و کارهای که چرخه فروش طولانی یا پیچیده دارند و نیاز به تعامل مداوم مشتری، با تاریخ پیگیری برنامه ریزی شده و سوابق دقیق ارتباطات دارند، مفید است.

 

منبع:

www.bluelinkerp.com



CRM چیست؟