نکاتی برای جلوگیری از استرس دورکاری

اگر از ما خواسته شود برای مدت طولانی از خانه کار کنیم، مهم است که از خود مراقبت کنیم و کارآمد بمانیم! از داشتن یک روتین، تا مدیریت جلسات آنلاین.

در این مطلب از وبلاگ نومانو لیستی از نکاتی را آورده ایم که به شما کمک می کند هنگام دورکاری، عملکرد و آسایش بیشتری داشته باشید.

 

یک روتین داشته باشید

هر روز آلارام خود را بر روی ساعت مشخصی تنظیم کنید. بلند شوید و آماده شوید، انگار به محل کار می روید. یک وقت ناهار مشخص کنید! مطمئن شوید که ناهار را در همان زمان معمول همیشگی میل کنید. برنامه ریزی به شما کمک می کند تا در مسیر درست بمانید.

 

از لباس خواب خود دور شوید

ما می دانیم … آن ها بسیار راحت هستند! اما هنوز هم می توانید لباس راحتی بپوشید، فقط اطمینان حاصل کنید که آن ها با آنچه که با آن خوابیدید متفاوت هستند.

 

در رختخواب یا روی کاناپه کار نکنید

در جایی که استراحت می کنید کار نکنید، زیرا این امر می تواند باعث شود که کارآمد نباشید. اگر دفتر یا میزی در دسترس ندارید، حتی میز ناهار خوری یا پیشخوان آشپزخانه می توانند مناسب باشند! در پایان روز، “دفتر کار داخل خانه” خود را ببندید تا کار را از خانه جدا کنید.

 

از خانه خارج شوید (البته نه در زمان شیوع ویروس کرونا!)

می توانید به یک کافی شاپ محلی بروید، اما این کار احتمالاً در شرایط فعلی و شیوع بیماری کرونا توصیه نمی شود.

 

ارتباط برقرار کنید، ارتباط برقرار کنید، ارتباط برقرار کنید

مهم است که به طور منظم با تیم خود در ارتباط باشید. از سیستم های چت، ایمیل و ویدئو کنفرانس استفاده کنید. در ادامه برخی از نکات مربوط به مدیریت جلسات آنلاین را مشاهده کنید.


در محیطی آرام و بدون تنش کار کنید

سر و صدای زمینه می تواند در طول کار و جلسات آنلاین تمرکز شما را برهم بزند. پس سعی کنید محیطی آرام و بی سر و صدا را برای کار انتخاب نمایید.

 

یک رهبر جلسه تعیین دهید

همه در طول جلسات حضوری با افرادی سر و کار دارند که با یکدیگر صحبت می کنند، اما مدیریت آن در جلسات آنلاین دشوارتر است. می توانید یک نفر را تعیین کنید تا جلسات را راهبری نماید.

 

همچنین…

روش هایی وجود دارد که می توانید از مزیت های دورکاری بهره ببرید، مانند فرصتی که واقعاً روی کار و خودتان تمرکز کنید.

و بخاطر بسپارید که اگر در هنگام دورکاری احساس انزوا می کنید، مراقبت از خود بسیار مهم است.

علاوه بر ایمیل، چت، می توانید از سیستم جلسات، کنفرانس و کلاس آنلاین، و پلتفرم تقدیر سازمانی کودوس برای ارتباط موثرتر با تیمتان استفاده نمایید.

تقدیر و تشکرهای متقابل در شرایط دشوار می تواند برای تقویت روحیه، افزایش تعامل و الهام بخشیدن در زمان دورکاری کمک کنند.

امیدواریم این نکات بتواند به شما در کارآمد بودن و کاهش استرس تان در زمان دورکاری موثر باشد.

شما هم تجربه دورکاری خود را با در بخش نظرات این مطلب ما به اشتراک بگذارید.



اهمیت بهبود مهارت های ارتباطی در مدیریت پروژه