مزایای CRM برای کسب و کارها

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) می تواند مزایای قابل توجهی را به کسب و کارها ارائه دهد. صرف نظر از صنعتی که در آن فعالیت می کنید، اندازه شرکت و یا نوع محصولات و خدماتی که ارائه می دهید، مشتریان ارزشمندترین دارایی کسب و کار شما هستند. آن ها منبع اصلی درآمد و پایه و اساس موفقیت هر کسب و کار هستند.

برای داشتن مشتری هایی راضی، باید آن ها را درک کنید. این دقیقاً همان چیزی است که یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری به شما کمک می کند تا به آن دست پیدا کنید. اگر مطمئن نیستید که سیستم CRM دقیقاً چه کاری انجام می دهد، قبل از ارزیابی مزایای بالقوه آن برای کسب و کار خود، باید درک کنید که سیستم CRM چیست.

 

مزایای CRM

ابزارهای CRM می توانند به شما در شناخت، درک و کمک به مشتریان تان کمک کنند. برخی از مزایای CRM برای کسب و کار عبارتند از:

  • کارایی و بهره وری بیشتر، به ویژه در مدیریت داده ها
  • همکاری و ارتباط بهتر بین دپارتمان ها و تیم ها
  • پاسخگویی بیشتر
  • بهبود یافتن تجربه مشتری
  • قابلیت های ارائه گزارش و تجزیه و تحلیل بهتر

 

همچنین ممکن است بتوانید از مزایای مالی CRM بهره مند شوید. به عنوان مثال، می توانید:

  • با پیش بینی نیازهای مشتری بر اساس روند تاریخی فروش را افزایش دهید
  • فروش مکمل محصولات با پیشنهاد گزینه های جایگزین و متفاوت
  • تشخیص اینکه کدام یک از مشتری ها سودآور هستند

 

دلایل دیگر اینکه چرا به سیستم CRM نیاز دارید

بیشتر نرم افزارهای CRM می توانند با ابزارهای دیگر، مانند سیستم های اتوماسیون بازاریابی ادغام شوند. این قابلیت CRM می تواند به شما کمک کند تا:

  • با مشتری به گونه ای تعامل داشته باشید که بدون وجود این قابلیت امکان پذیر نیست.
  • ارتباطات بازاریابی را با توجه به نیازهای مشتری خاص هدف قرار دهید.
  • پایگاه مشتریان خود را تقسیم بندی کنید و بازاریابی خود را متناسب با گروه ها یا افراد تنظیم کنید.

 

در نهایت، یک سیستم CRM می تواند به شما کمک کند:

  • رضایت مشتری و نرخ حفظ مشتری را بهبود ببخشید.
  • اعتبار خوبی را در بازار داشته باشید.
  • افزایش ارزش شما از سوی مشتریان فعلی خود.
  • هزینه های مرتبط با پشتیبانی و ارائه خدمات به مشتریان را کاهش دهید.
  • بازدهی کلی خود را افزایش دهید.
  • هزینه های فروش را کاهش دهید.
  • بر تمام تعاملات در طول چرخه عمر مشتری نظارت داشته باشید.

 

بخاطر داشته باشید که اجرا و پیاده سازی CRM جدید می تواند نیاز به اختصاص هزینه و زمان زیادی داشته باشد. قبل از هر اقدامی، اشکالات احتمالی سیستم های CRM را به دقت در نظر بگیرید.

 

منبع:

www.nibusinessinfo.co.uk



تفاوت بین سیستم مدیریت تماس و CRM