مدیریت مؤثر کلینیک دندانپزشکی

دندانپزشکان همیشه با چالش های راه اندازی و مدیریت کلینیک دندانپزشکی روبه رو بوده اند. هر دندانپزشکی دوست دارد که بیماران بیشتری داشته باشد، اما متأسفانه، در مقابل مدیریت حجم زیادی از بیماران و کارمندان کار آسانی نیست.

چگونه می توان بهره وری کلینیک دندانپزشکی را بهبود بخشید؟

نحوه اداره مطب دندانپزشکی، بر ذهنیت بیماران و  حفظ   آنها تأثیر زیادی می‌گذارد. اگر دندانپزشک هستید، به احتمال زیاد، در منطقه یا شهر خود رقیبان زیادی دارید. مطب‌های جدید دندانپزشکی، توجه بیماران جدید را جلب می کند. داشتن راهبردهای عاقلانه برای پیشی گرفتن از رقبا مهم است. در این مطلب از وب سایت نومانو نکاتی را برای مدیریت مؤثر کیلینیک دندانپزشکی خواهید خواند.

امتیازِ فروش منحصر به فردِ(USP) خود را بدانید

ابتدا، قدرت رقابتِ منحصر به فرد خود را شناسایی کنید و ارتقا دهید تا مطبِ خود را به عنوان یک ارائه دهنده‌ برجسته‌ مراقبت از سلامت دندان، در منطقه خود، تعیین کنید. از ارائه خدمات جامع سلامت دهان و دندان گرفته تا برجسته کردن حوزه خاصی از تخصص، کیفیت های منحصر به فرد شما می‌تواند حجم بالایی از بیماران را به خود جلب کند.

وقتی تأکید می شود که چه چیزی کلینیک‌ دندانپزشکی شما را جدا از بقیه می‌کند، تکنیک‌های اثبات شده شما بهترین موضوع برای بیان این تفاوت هستند. رویکردهای منحصر به فرد و روشهای خلاقانه خود را برای تعامل با بیماران طبقه بالا(High Class)، ایجاد برند تجاری و ارتقاء تجارت خود به عنوان ارائه دهنده‌ خدمات دندانپزشکی در منطقه خود را در نظر بگیرید.

 

معرفی فرهنگ اداری

حرکت بعدی شامل تحلیلی عمیق‌تر بر فرهنگ دفتر شما است. فرهنگ کلیکنیک دندانپزشکی شما باید شخصیت، ارزش ها، سبک رهبری، رفتار، انتظارات، سیستم ها و نحوه تعامل کارکنان با یکدیگر و بیماران را در بر گیرد.

تمرکز خود را بر روی توسعه و تقویت فرهنگ دفتر خود، از طریق جلسات منظم با کارمندان خود قرار دهید. آنها را ترغیب کنید تا در بحث در مورد روندهای معمول در مطب دندانپزشکی و همچنین اهداف بلند مدت آن شرکت کنند. اطمینان حاصل کنید که کل تیم شما همیشه هم نظرند. وقتی همه به سوی یک هدف تلاش کنند، مطب دندانپزشکی شما رونق خواهد یافت.

 

بر گسترش خدمات تمرکز کنید

در نظرگرفتنِ راه های گسترش خدمات برای افزایش ارزش مطب، امری ضروری است.  با این کار مطبِ شما رقابتی خواهد ماند و علاقه بیماران آینده را به خود جلب می کند. بنابراین اگر اندازه فعلی مطب دندانپزشکی شما ظرفیت  ارائه خدمات شما را محدود می کند، به یک مکان استراتژیک تر جابجا شوید یا همکاران جدیدی اضافه کنید. حتی می‌توانید دسترسی به درمانگاهِ خود را بهبود ببخشید یا می توانید برای تنظیم نیازهای روزافزون جامعه، به فکر تنظیم تخصص های جدید باشید.

توصیه ما به شما این است که بدون توجه به هر مسیری که در نظر گرفته‌اید، مطب خود را تحت فشار قرار ندهید! برای تبدیل شدن به یک دندانپزشک موفق و مشهور با مشتری های وفادار و افزایش سود، تعادل مناسب بین فن‌آوری مدرن و کیفیت را برقرار کنید.

 

انعطاف پذیری مالی را ارائه دهید

وقتی گزینه های پرداخت متفاوتی را به بیماران ارائه می دهید ، آنها را ترغیب می کنید تا توصیه های درمانی را انجام دهند و مجدداً برای مراقبت های پیوسته در دندانپزشکی مراجعه کنند. کمک های مالی ویژه مانند پوشش بیمه، گزینه های پرداخت مناسب از جمله پرداخت قسطی، ایجاد اعتبار، چک شخصی و پول نقد باعث بهبود روابط با بیمار می شود.

 

بر مشارکت بیمار تأکید کنید

یکی از جنبه های مهمی که یک دندانپزشک موفق را از بقیه جدا می کند، امکان اتکا به گروهی از بیماران وفادار  است که با مراجعه مرتب مطب را به عزیزانشان توصیه‌ می‌کنند.

در عصر دیجیتال امروز، بازاریابی دیجیتال در حوزه دندانپزشکی از طریق رسانه های اجتماعی، پیام مستقیم و بازاریابی از طریق ایمیل، ارتباط با بیماران جدید و موجود را آسان تر می کند. برای بهبود روابط بیمار با کلینیک دندانپزشکی خود از این روش‌های ارتباطی استفاده کنید. این رویکردی عالی نسبت به بیماران شما است، تا نشان دهد در حالی که به خودتان کمک می کنید تا یک دندانپزشک موفق در زمان خود باشید، به آنها نیز اهمیت می دهید.

 

ایجاد مراجعه به بیمار

وقتی نوبت به افزایش تعداد بیمار می رسد، اینکه به آنها به صورت کلامی بگویید که به کلینیک دندانپزشکی شما مراجعه کنند، حیاتی است و نقش زیادی در رشد شیوه های شما دارد. شما باید در درخواست برای مراجعه‌ بیمار، فعال باشید تا بیمارانتان خدمات شما را به دیگران نیز معرفی کنند. می توانید یک برنامه پاداش‌ِ ارجاع را ارائه دهید، یا می توانید لینکِ سایت های مرور آنلاین را به بیماران خود بدهید و حتی می توانید انگیزه لازم را برای کارکنان برای ایجاد انگیزه در بیماران، فراهم کنید. با هر روش ارجاعی که انتخاب می کنید، به خاطر داشته باشید که  فرایندها را بررسی‌ کنید و سازگار باشید.

 

سیستم برنامه ریزی خود را ارتقا دهید

داشتن یک سیستم و نرم افزار مدیریت دندانپزشکی مناسب، به شما در انجام قرارهای مناسب رزرو شده کمک می کند. این یک ابزار استثنایی است که به ارائه بهترین خدمات به مشتریان در مطب شما کمک می کند. برای ایجادِ یک جریان عالی  از بیماران، افزایش بهره وری و کاهش استرس هم برای بیماران و هم برای نیروی کار، از یک ابزار سیستم برنامه ریزی پیشرفته در دفاتر دندانپزشکی خود استفاده کنید. اطمینان داشته باشید که کلینیک دندانپزشکی شما دارای مطمئن‌ترین و جدیدترین نرم افزار برنامه ریزی در محل است.

 

از آموزش درست کارکنان اطمینان حاصل کنید

معمولاً مسئول پذیرش یا گروه جلوی میز شما، اولین نقطه تماس با بیمار شما است. حرفه ای بودن، رویکرد و مهارت های ارتباطیِ آنها می تواند تأثیر ماندگاری بر روی بیماران داشته باشند. اطمینان از آموزش حرفه ای و برنامه های یادگیری مداوم برای کارمندان برای چرخاندن یک کلینیک دندانپزشکیِ موفق بسیار مهم است. برای ارتقاء رضایت بیمار، تمام مهارتها و آموزشهای مربوطه را در مورد ابزارهای ارتباطی پیشرفته در اختیار گروه خود قرار دهید. این کمک شایانی به گروه در استفاده هر چه بیشتر از تعاملات با بیمار کرده است.


۱۱ نکته برای مدیریتِ بدون کاغذ کسب و کار