کاربرد هوش مصنوعی در دنیای مدیریت پروژه

چند بار در طول زندگی تان عکس گربه به شما نشان داده شده یا عیناً با آن روبرو شده اید، تنها برای درک اینکه موجودی که لبه بالکن شما کمین می کند چیزی نیست جز یک گربه؟ زمان می برد تا حافظه شما ثبت کند موجودی خاصی که دم پشمالو، پنجه های تیز و خز زیادی دارد به عنوان گربه شناخته می شود.

ذهن انسان از این که دقیقاً چطور فرد قادر به رسیدن به چنین نتیجه گیری ای می باشد شگفت زده و متعجب است؟ چگونه ممکن است کودک نو پا این واقعیت که آن موجودات (در کوچه ها پرسه می زنند، در پارک ها می دوند، از درختان بالا می روند یا در اتاق نشیمن خر خر می کنند) همگی گربه هستند را ثبت کند!

بگذارید به شما در درک اینکه چگونه حافظه تان، شما را قادر ساخته تا بتوانید این نوع اطلاعات را ثبت کنید، کمک کنم.

می بینید، هنگامی که شما فقط یک کودک بودید، معلمان، مربیان، والدین و افراد زیادی که در آموزش و پرورش شما سهیم بودند، تصویری از یک گربه را به شما نشان و یاد دادند. آن ها به شما آموختند که گربه در حقیقت شبیه چه چیزی است.

حتی به شما اجازه دادند با حیوان بازی کنید، تا بتوانید کاملاً با این واقعیت که این موجود و انواع دیگر آن، گربه نامیده می شوند، رو به رو شوید.

فرآیند بسیار متفکرانه ای که ما را قادر می سازد تا چنین موجودی را به عنوان یک گربه با شناسایی اینکه شبیه چیست، ثبت کنیم، دقیقاً نکته اصلی پشت پرده نحوه عملکرد یادگیری ماشین است. جای تعجب نیست که مغز ما وابسته به نورون هاست. به همین ترتیب، یادگیری ماشین به شدت به الگوریتم ها متکی است.

هنگامی که حجم گسترده ای از اطلاعات در مورد گربه ها به طور مداوم به الگوریتم داده می شود، طی مدت زمان طولانی، به طور خودکار یاد می گیرد و به تنهایی قادر به یادگیری، شناسایی و پیش بینی رفتار گربه می شود.

 

ورود یادگیری ماشین در بخش های شرکت

هرچه کامپیوتر ها بیشتر قادر به شبیه سازی رفتار مغز انسان و اینکه چطور روی اکثر فرآیندهای پیچیده فکر می کنند، می شوند، آن ها قدرت این را پیدا می کنند تا نتایجی که دقیق ترند و شباهت نزدیکی با آنچه که توسط همتایان انسانی خود تولید می شود ارائه دهند. مزیت یک کامپیوتر برای خودآموزی، استدلال و تعیین بهترین مسیر حرکت، فرصت های بهتری را برای کسب و کارها جهت گرفتن نتیجه خلق می کند. اکنون افراد قادر خواهند بود تا تمرکز خود را بر سایر ابعاد مشاغل خود، از جمله مهارت های نرم و بیشتر معطوف کنند.

با معرفی فناوری کامپیوتر به دنیای شرکت ها، پروژه هایی که برای اجرای کارهای کسب و کار خود استفاده می کردند کاملاً تغییر کرده. وقتی ایده ی یادگیری ماشین به نتیجه رسید، انقلابی دیگر، پره های پیشرفت را به حرکت درآورد. اکنون، در جایگاهی ایستادیم که ماشین ها تنها قادر به اداره ی فرآیند های ما نیستند، بلکه توانایی اتخاذ تصمیم های مدیریتی از طرف ما را نیز دارند.

 

شکاف در مدیریت پروژه و نقش دستگاه های هوش مصنوعی

اکثر کارمندان شرکت، عملکردهای کسب و کار را با سرمایه گذاری روی ابزارها و استراتژی های مختلف مدیریت پروژه، مدیریت می کنند. با بکارگیری شیوه های مؤثر مدیریت پروژه در سازمان ها، مدیران بر اکثر برنامه ریزی ها، زمان بندی ها و مانیتورینگ ها نظارت می کنند. اما، زمان تغییر کرده است. در حال حاضر مدیران با معرفی مفاهیمی مانند یادگیری ماشین، علم داده ها و هوش مصنوعی، تمرکز خود را روی افزایش مهارت های نرم قرار می دهند.

اکثر پروژه های پیچیده که برنامه ریزی آن ها تحت نظارت انسانی روزها زمان می برد، اکنون تنها در عرض چند دقیقه آغاز می شوند، همه این ها به لطف قدرت عالی یادگیری ماشین است.

راه حل های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین روند پیشین را برای کل بشریت تغییر می دهند. این راه حل های خودکار به سازمان ها در کنترل هزینه ها، تجزیه و تحلیل خطرات و مدیریت زمان در بودجه، به طور چشمگیری کمک کرده است. آیا مشتاق هستید که یاد بگیرید چگونه یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده به دیگر نتایج مهم مدیریت پروژه کمک می کند؟ بیایید آن ها را بررسی کنیم.


یادگیری ماشین روش های جمع آوری داده را خودکار می کند

بیشتر ابزارهای مدیریت پروژه در جمع آوری اطلاعات و ایمن نگه داشتن اطلاعات کارآمد پیشین ماهر هستند. وقتی اطلاعات زیادی برای اداره کردن در اختیار مدیران است، آن ها می توانند با استفاده از آن اطلاعات نتایج کاربردی ای ایجاد کنند. اگر می خواهید یک الگوریتم یادگیری ماشین را در نرم افزار مدیریت پروژه خود ادغام کنید، مهم است که آن را مجهز به تعداد زیادی اطلاعات قابل دسترس کنید.

هرچه دسترسی به اطلاعات موجود بیشتر باشد، راه حل هوش مصنوعی با فرآیندهای کسب و کار شما بیشتر سازگار خواهد بود.

بیشتر پیش بینی های تایم لاین که توسط مدیران پروژه سازماندهی می شوند مبتنی بر مطالعه داده های پیشین در مورد کارهای انجام شده است و مدیران را قادر می سازد تا مشخص کنند هر تسکی چقدر زمان می برد تا کامل شود.

ثبت و آنالیز چنین اطلاعاتی می تواند کاری دشوار و زمان بر باشد. با این وجود، اگر یک راه حل هوش مصنوعی با نرم افزار ادغام شده باشد، در نهایت منجر به خودکار کردن روند کامل آنالیز اطلاعات پیشین خواهد شد.

نتیجه: هوش مصنوعی مراحل را به صورت خودکار انجام می دهد و در زمان صرفه جویی می کند.

 

رایانش ابری راه حل های هوش مصنوعی مدیریت پروژه را مجهز خواهد کرد

رایانش ابری با سرعت نمایی در حال رشد است و بسیاری از کسب و کارهای سراسر جهان را در بر گرفته است. از پروژه هایی بر پایه SaaS (اجاره نرم افزار یا نرم افزار به عنوان سرویس) تا پلت فرم هایی بر پایه IaaS (زیرساخت به عنوان سرویس)، همه چیز در محیط رایانش ابری کنترل و نظارت می شود. ابزارهای مدیریت پروژه که از قدرت رایانش ابری بهره می گیرند، بینش قابل توجه تری نسبت به داده ها ارائه می دهند، زیرا این ابزارها نه تنها توسط سازمان مربوطه شما بلکه توسط سایر افراد نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

هنگامی که راه حل های هوش مصنوعی با چنین ابزارهایی ادغام شوند، هوش مصنوعی می تواند نه تنها به اطلاعات پیشین کاربر یا یک شرکت دسترسی پیدا کند، بلکه می تواند تمام کارهایی که برای ایجاد یک فرآیند مهم موفقیت آمیز انجام داده اند را یاد بگیرد. هوش مصنوعی به تیم هایی که غالباً در شرایط روبرویی با وظایف مربوط به برخی از پیچیدگی های خاص هستند، بسیار کمک خواهد کرد. از آنجایی که فاکتور حریم خصوصی مهم است، ارائه دهنده راه حل ناشناس باقی خواهد ماند. با این حال، راه حل با هزینه شخص خواهد بود.

 

فاکتورهای خارجی می توانند در مدیریت پروژه هوش مصنوعی در نظر گرفته شوند

تصور کنید که شرکت شما قصد دارد یک تفریحگاه در جزیره زیبای کارائیب بسازد. مدیر پروژه شما در تنظیم بودجه و ایجاد تایم لاین مهارت دارد. او گزارشی از تجزیه و تحلیل یک پروژه که چندین فاکتور را در نظر گرفته نمایش می دهد، ولی نه همه ی آن ها.

او این اطلاعات را به یک ابزار مدیریت پروژه هوش مصنوعی اضافه می کند و یک پاسخ غیرواقعی می دهد. با این حال، اکنون که او ایده ای از شکافی که در تجزیه و تحلیل او قرار گرفته، دارد، یادگیری ماشین می تواند به او کمک کند تا از شکاف عبور کند.

استفاده یا کنار گذاشتن برنامه خودکار هوش مصنوعی جدید متکی به مهارت تصمیم گیری مدیران پروژه است. یک نرم افزار مدیریت پروژه هوشمند نه تنها یک برنامه مدیریت پروژه را که به عوامل داخلی مانند زمان و هزینه های مربوطه می پردازد ارائه می دهد، بلکه همواره چندین عامل خارجی را نیز در نظر می گیرد.

این عوامل بیرونی می تواند بلایای طبیعی یا تأخیر در رفت و آمد، و غیره باشند. روند ارزیابی طبیعی انسان اغلب از طریق درخواست اطلاعات از ابر، مانند یک ابزار مدیریت پروژه با هوش مصنوعی، کوتاه می شود. از این رو، بدیهی است که می تواند بهتر از هر انسانی تایم لاین ها را ایجاد کند.

 

نقش های صحیح کاربر را با ابزارهای مدیریت پروژه هوش مصنوعی مشخص کنید

گزارش منتشر شده اخیر گارتنر (Gartner) نشان می دهد که نویسندگان تام آستین (Tom Austin)، مارک هونگ (Mark Hung) و مگنوس ریوانگ (Magnus Revang) ادعا می کنند که هوش مصنوعی قرار است تا سال ۲۰۲۱ به عنوان یک بخش اساسی در نیروی کار گنجانیده شود.

یکی از اپلیکیشن های مهم، سیستم های ردیابی متقاضی  (ATS) که در بین مدیران پروژه مشاهده می شود و سرمایه گذاری زیادی در فناوری های هوش مصنوعی می کنند. شرکت ها، که در آن مدیران پروژه هوش مصنوعی را برای تعیین وظایف اتخاذ می کنند، افزایش عملکرد را تا ۲۰٪ مشاهده کرده اند. درآمدهای آن ها ۴ درصد افزایش داشته و خسارت های آن ها ۳۵ درصد کاهش یافته است. اگر هوش مصنوعی همچنان به تحول در دنیای مدیریت پروژه بپردازد، زمان آن که این اعداد دو برابر شوند دور نیست.

یکی از حرفه هایی که طی این سال ها به طرز چشمگیری پیشرفت کرده است، مدیریت پروژه است. در مقایسه با گذشته، مدیریت پروژه با معرفی مفاهیم مدیریتی قوی تر، بسیار کارآمد و پربار شده است.

آیا از موج جدید امکانات هیجان زده اید؟ آیا از اینکه محل کارهای مصنوعی هوشمند چگونه می توانند کاملاً کارآمد شوند، شگفت زده اید؟ وقت آن است که تاکتیک های مدیریت پروژه ی روزانه خود را تغییر داده و آن ها را با فناوری های هوشمندانه تر جایگزین کنید.

قصد دارید برای ادغام هوش مصنوعی در فضای کاری خود چه کاری انجام دهید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.



۷ مزیت کار گروهی برای مدیریت پروژه موفق