جهانی امن تر با کمک هوش مصنوعی

تنها در عرض چند ماه، بیماری همه گیر ویروس کرونا یا COVID-19 سبک زندگی طبیعی ما را کاملاً مختل کرده است. با تعطیل شدن بسیاری از کسب و کارها یا اتخاذ سیستم دورکاری، سازگاری با یک وضعیت دائماً در حال تغییر، کلید اصلی برای بقای سازمان های بزرگ و کوچک خواهد بود. با وجود تمام اتفاق هایی که در حال رخ دادن است، همه گیری ها باعث تسریع نوآوری های جدید، به ویژه در دنیای هوش مصنوعی می شوند. هوش مصنوعی تحولاتی در بهبود امنیت و سلامت عمومی ایجاد کرده است. در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

 

هوش مصنوعی شیوع بیماری را پیش بینی می کند

یکی از بزرگترین چالش های مربوط به کرونا ویروس این است که با چه سرعتی می تواند گسترش یابد. اقدامات فاصله گذاری اجتماعی و بستن مراکز و مکان های پرخطر به عنوان بهترین راه برای کنترل گسترش این بیماری تلقی می شوند.

سیستم های بررسی مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند پیش بینی شیوع بیماری را بهتر انجام دهند تا مقامات بتوانند اقدامات پیشگیرانه ای را برای کاهش ویروس اتخاذ کنند.

 

هوش مصنوعی به مراکز پشتیبانی کمک می کند

با وجود COVID-19 که پیوسته سر تیتر خبرهاست، جای تعجب ندارد که بیمارستان ها و سازمان های بهداشتی بیشتر از هر زمان دیگری درباره بیمارانی که نگران هستند ممکن مبتلا به کرونا ویروس باشند، تحقیق می کنند.

دستیاران مجازی قبلاً حجم کار کارشناسان پشتیبانی مشتری در صنایع دیگر را کاهش داده اند، و اکنون ابزارهای مشابهی که به طور خاص برای پرداختن به سؤالات مربوط به COVID-19 طراحی شده اند معرفی می شوند. این ابزارهای هوش مصنوعی را می توان به طور مستقیم در برنامه ها و وب سایت های مراقبت های بهداشتی لحاظ کرد.

یک نمونه از این موارد Hyro، دستیار مجازی رایگان COVID-19 است که در اختیار سازمان های بهداشت و درمان قرار می گیرد تا به آن ها در مدیریت تماس ها و سؤال ها کمک کند. با پاسخ دادن به سؤالات متداول در مورد کرونا، اولویت بندی علائم و ارائه اطلاعات از منابع تأیید شده مانند سازمان بهداشت جهانی (WHO) و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری (CDC)، چنین ابزاری می تواند به کاهش بار کاری کارکنان مراقبت های بهداشتی که به دلیل همه گیری ها با حجم کاری بسیار بالا رو به رو بوده اند، کمک کند.

هوش مصنوعی با گسترش اطلاعات غلط مبارزه می کند

یک مساله ناراحت کننده ای که در پی همه گیری COVID-19 به وجود آمده است، گسترش سریع اطلاعات غلط به صورت آنلاین است. از کم اهمیت نشان دادن خطرات ناشی از این ویروس گرفته تا پیام های غلط درباره ی دستور قرنطینه ی اجباری، این کار می تواند باعث ایجاد وحشت و نگرانی بیشتر در این شرایط می شود.

بسیاری از پلتفرم های رسانه های اجتماعی از نیروی انسانی برای بررسی محتوای پست ها استفاده می کنند، اما با توجه به اینکه تعداد زیادی از کارمندان باید دورکاری کنند یا به طور کلی کار خود را متوقف کنند، هوش مصنوعی در مبارزه با اطلاعات غلط اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. اگرچه عدم نظارت انسانی به معنای ریسک بیشتر بروز اشتباهات است، اما می تواند باعث پیشرفت های جدیدی برای این ابزارهای یادگیری ماشین شود.

 

هوش مصنوعی به شناسایی بیماران کمک می کند

یکی از بزرگترین چالش های مربوط به گسترش کرونا، این واقعیت است که بسیاری از بیماران علائمی مشابه سرماخوردگی معمولی را تجربه می کنند. برخی کاملاً بدون علامت هستند. به همین دلیل، بسیاری از افرادی که می توانند ویروس را به دیگران منتقل کنند، ممکن است به جای خود قرنطینه کردن، به بیرون رفتن و حضور در اجتماع ادامه دهند.

در حالی که فرآیند آزمایش گرفتن می تواند کند باشد، هوش مصنوعی در حال حاضر برای مقابله با این چالش قدم برداشته. همان طور که توسط The Next Web گزارش شده است، تا به الان چندین ابزار هوش مصنوعی برای شناسایی بیماران مبتلا به COVID-19 و ارائه درمانی که از متخصصان مراقبت های بهداشتی محافظت می کند، ساخته شده است.

در چین، یک الگوریتم بینایی رایانه ای طراحی شده است تا دمای افراد در مکان های عمومی را بررسی کند و هر کسی را حتی با تب خفیف و جزئی علامت گذاری کند. یکی دیگر از الگوریتم های هوش مصنوعی به پزشکان کمک می کند با دقت بیشتری بیماران مبتلا به کرونا ویروس و سینه پهلوهای متداول را تشخیص دهند.

 

هنوز مشخص نیست که چه مدت اقدامات مربوط به مدودیت های اجتماعی و سایر اقدامات احتیاطی لازم اجرا شوند تا بتوانند شیوع بیماری را کاهش دهند یا تأثیر کلی این اقدامات چه خواهد بود.

در حالی که هوش مصنوعی ممکن است جواب تمام این سؤال ها را نداشته باشد، واضح است که ادامه نوآوری در این زمینه در تبدیل جهان به مکانی امن تر در این مواقع دشوار کمک می کند. با کمک به کاهش سرعت شیوع ویروس و بهبود شرایط برای کارمندان مراقبت های بهداشتی، این پیشرفت های فناوری می تواند در حال حاضر و در آینده زندگی های زیادی را نجات دهند.



افراد موفق و تمرکز بر راه حل