اهمیت نوشتن اهداف در زندگی روزمره

همه می خواهند در زندگی و کار خود عالی باشند و در نقاط عطف و مراحل مهم زندگی موفق باشند، اما همه افراد حاضر نیستند که به فرایند طاقت فرسایی که برای دستیابی هدف نیاز است، متعهد شوند. بسیاری از مردم پس از یک بار تلاش و یک شکست تسلیم می شوند. آن ها به جای تلاش برای عالی بودن به متوسط و معمولی ​​بودن بسنده می کنند. برخی از افراد نمی دانند چگونه باید اهداف خود را تعیین کنند و مطمئناً نمی دانند که چگونه باید برای رسیدن به آن ها تلاش کنند. آنها از اهمیت نوشتن اهداف در زندگی باخبر نیستند.

آنچه در اینجا مهم است تفاوت بین هدف گذاری و دستیابی به هدف است. هر دو مهم هستند، اما تعیین هدف به تنهایی کافی نیست. اگر اهداف تان را روی کاغذ یادداشت می کنید، سپس آن کاغذ را کنار می گذارید و دیگر هیچ کاری انجام نمی دهید، وقت خود را تلف کرده اید. در عوض، شما باید اقدامات گسترده ای را برای رسیدن به اهداف خود انجام دهید.

 

فرآیند نوشتن اهداف

با تنظیم یک کرونومتر یا تایمر به مدت سه دقیقه روی تلفن خود، شروع کنید. این امر شما را وادار می کند که اهداف خود را سریع بنویسید و دچار تردید نشوید. نکته این است که زمینه شروع نگرانی را از بین ببرید. وقتی اهدافی را که می خواهیم به آن ها دست یابیم در نظر می گیریم و به آن ها فکر می کنیم، فوراً و بلافاصله در مورد دلایلی که نمی توانیم به آن اهداف برسیم فکر می کنیم.

موانعی مانند بی پولی و یک میلیون و یک مانع دیگر وجود خواهد داشت. اما نگران آن ها نباشید. اگر کرنومتر را روی سه دقیقه تنظیم کنید، این مدت زمان کوتاه شما را مجبور می کند تا برای نوشتن اهداف تمرکز کرده و به جای اتلاف وقت روی چالش های مسیر دستیابی به هدف، آنچه را که واقعا در قلب شماست بنویسید.

اهمیت نوشتن اهداف و موفقیت

بخش بعدی فرایند نوشتن اهداف این است که هشت تا ده هدفی را که می خواهید سال آینده این موقع به آن ها دست یابید، بنویسید. خوب است که برخی از موارد شامل سلامتی، تناسب اندام، خانواده، اوقات فراغت و اهداف مالی و تجاری را در نظر بگیرید و برخی از ملاحظات مهم را نام ببرید. سپس یک هدف را مشخص کنید که می تواند مسیر زندگی شما را کاملاً تغییر دهد و به عنوان یک اثر دومینو برای هر هدف دیگری در لیست عمل می کند.

 

نوشتن اهداف “تغییردهنده بازی” است

در مرحله بعد، آنچه را که هدف تغییردهنده بازی می نامیم، مشخص کنید – هدف اصلی خود را که می دانید دستیابی به آن به شما کمک می کند تا به هر هدف دیگری در لیست خود برسید و کل زندگی تان را به شدت تغییر دهد.

بعد از اینکه هدف تغییردهنده بازی خود را مشخص کردید، متوجه خواهید شد که قسمت بعدی این  نوشتن اهداف چیزی است که بهترین ها را از سایر افراد متمایز می کند. ۲۰ تا ۵۰ مورد را که برای رسیدن به آن هدف اصلی باید انجام دهید، بنویسید.

 

سخن پایانی

اکثر مردم هرگز به این فکر نمی کنند که برای رسیدن به اهداف خود باید چه کار کنند. بنابراین، اگر به این موضوع فکر می کنید، خود را گروه درصد کمی از افراد موفق قرار می دهید و شانس موفقیت خود را به میزان قابل توجهی افزایش می دهید.

با نوشتن اهداف و پس از اتمام برنامه عملیاتی تان که باید انجام دهید تا به تغییردهنده بازی خود برسید، باید روزانه یک تا دو کار را به لیست کارهای روزانه خود منتقل کنید. هنگامی که برنامه بازی خود را آماده کردید، وظیفه کلی شما این است که اقدامات گسترده ای انجام دهید و هر روز سرسخت و پرتلاش باشید تا به آنچه می خواهید دشت پیدا کنید.

 

منبع:

www.entrepreneur.com



هفت ویژگی برتر نرم افزار مدیریت کلینیک دندانپزشکی