دورکاری و بهره وری بیشتر

مدتی است که شرکت ها در حال تجربه دورکاری یا کارهای جایگزین هستند، اما هیچ چیز مانند شرایط چند ماه گذشته این تجربه را آشکار نکرده است. هنگامی که به دلیل نگرانی برای امنیت کارمندان، نیاز فوری به دورکاری احساس شد، بسیاری از سازمان ها دریافتند که این تغییر می تواند آینده محیط کار ما را شکل دهد، و نوع نگاه ما به چنین مناسباتی را تغییر دهد.

 

حتی قبل از ظهور بیماری کرونا ویروس (COVID-19) مردم دوست داشتند که در خانه کار کنند. در حال حضر به دلیل شیوع کرونا، ویروس تعداد زیادی از مردم در هفته های پیش رو دورکاری را تجربه خواهند کرد. اکنون، درصد قابل توجهی از نیروی کار در سراسر دنیا خود را با شرایط دورکاری تطبیق داده اند. سه روش مشخص وجود دارد که دورکاری می تواند به واسطه آن ها آینده محیط کاری ما را شکل دهد.

 

معیارهای عملکرد بهبود یافته در دورکاری

با توجه به اینکه کارمندان دور از محیط های اداری سنتی کار می کنند و استقلال کار در مکانی را که انتخاب می کنند را دارند، معیارهای عملکرد و ضوابط باید تعیین شوند. نباید از تغییر در افق فکری و چشم انداز ترسید. این شرایط یک فرصت خارق العاده برای ایجاد یک رویکرد هدفمندتر ارائه می کند که از اهداف سطح بالا و استراتژی های کلان پشتیبانی می کند.

کار در محیطی با مدیریت خرد و ذره بینی، هیچ نکته مثبت ای در بر ندارد، زیرا مانع خلاقیت و انگیزه کارمندان می شود. آزاد گذاشتن تیم خود برای دورکاری به معنای اعتماد به آن ها برای تحقق اهدافشان است (۴ نکته ساده برای جذب همکاری تیم ها به صورت دورکاری).

این یک درک متقابل است و مسئولیت اولویت بندی را به عهده کارمند شما می گذارد. اما با مسئولیت شخصی مضاعف، افراد معمولاً خود را در رسیدن به اهدافشان و صرف زمان به شکل کارآمدتر متعهدتر می یابند.

داشتن یک استراتژی امنیت داده مناسب نیز برای کارمندان دورکار به شما این آرامش را می دهد که داده های حساس شرکت همیشه در هر مکانی که به آن ها دسترسی داشته باشید محافظت می شوند. توجه داشته باشید داشتن زیرساخت شبکه امن و همیشه در دسترس لازمه موفقیت هر کسب و کار  است.


افزایش بهره وری در دورکاری

این فرض وجود دارد که کارکنان دورکار بهره وری کمتری دارند، اما تحقیقات نشان می دهد که چنین نیست. اخیراً یک تحقیق در کالیفرنیا انجام شد که نشان داد کارمندانی که دورکار هستند ۴۷ درصد بهره وری بیشتری دارند. با حذف رفت و آمدها و همچنین حواس پرتی های دیگر، کارمندان می توانند زمان بیشتری را به کار واقعی خود اختصاص دهند و تمرکز خود را بر روی کارهایی که باید انجام شود افزایش دهند. (کودوس و داشتن یک دورکاری عالی)

 

کارمندانی خلاق و با استعداد تر

کار در خانه به این معنی است که افراد باید خلاقانه و پویاتر عمل کنند و اطمینان حاصل کنند که برای انجام کارشان تمرکز لازم را دارند. ترتیبات کاری جایگزین و دورکاری به سازمان ها کمک می کند تا موانع جغرافیایی را از میان برداشته و بهترین استعدادها را استخدام کنند. همچنین به شرکت ها در حفظ نیروی کار خانم خود کمک می کند.

 

به نظر می رسد که همه راه ها به آینده ای اشاره دارند که دورکاری در آن متداول و امری طبیعی است و سازمان ها با نادیده گرفتن این فرصت، منافع زیادی را از دست می دهند.



کدامیک برای کسب و کار شما مهمتر است، کارایی یا بهره وری ؟