دلیل استفاده از ابزار های بازاریابی هوش مصنوعی؟


سرعت عمل اولین و مهم ترین دلیل برای استفاده از ابزار های بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی در هر کسب و کاره.تکنولوژی و هوش مصنوعی اطلاعات حجیمی رو از دل سوشال مدیا، ایمیل و وبسایت بیرون میکشه
هوش مصنوعی میتونه شکاف بین دیتای موجود و راه حل های کارآمدی که باعث پیشرفت کمپین های فروش و بازاریابی ما میشه رو پر کنه.

مزایای استفاده از هوش مصنوعی
۱. تصمیم گیری خودکار 
یکی از بزرگترین منافعی که از تکنولوژی بازاریابی هوش مصنوعی متوجه کسب و کار ها میشه اینه که میتونه تصمیمات فوری رو به صورت خودکار با تجزیه و تحلیل دیتا بگیره

اطلاعات در بازاریابی حرف اول رو میزنه

هوش مصنوعی میتونه به شما نشون بده که واکنش 

مشتری به پیام بازاریابی شما چه خواهد بود و یا بهترین استراتژی قابل اجرا برای کمپین های بازاریابی ایمیلی رو براتون ایجاد میکنه

۲.صرفه جویی در زمان و هزینه
هر کسب و کاری به دنبال پیدا کردن راهی برای کم کردن هزینه هاش در کمپین های بازاریابی میگرده. ابزار بازاریابی هوش مصنوعی ممکنه یک سرمایه گذاری اولیه نیاز داشته باشه ولی در طولانی مدت منجر به کاهش فاحش هزینه های کمپین های شما میشه.

این ابزار به کسب و کار ها این امکان رو میده که بتونن سریع و اثربخش بدون نیاز به دادن هزینه های اضافی برای کارمندان بیشتر فعالیت کنن.

بجای استخدام یک تیم کامل میتونین روی استخدام نیروهای جدیدی که قابلیت تفکر انتقادی و ایده پردازی دارن تمرکز کنین. همچنین هوش مصنوعی خطاهای انسانی رو خیلی خوب کاهش میده 

۳. ایجاد زمان واقعی شخصی سازی شده
مشتری ها از کسب و کار انتظار دارن که نیازشون رو که بدونه اونا چی میخوان. یک راهی که ابزار بازاریابی هوش مصنوعی میتونه به این موضوع کمک کنه از طریق آداپته کردن استراتژی بازاریابی و فروش شما با خلق تجربه های شخصی سازی شده برای هر مشتری به طور خاص هست. هوش مصنوعی میتونه از تجزیه و تحلیل پیش بینی شده برای به دست آوردن یک درک بهتر از الگوی خرید و رفتار مشتری استفاده کنه. این همون چیزیه که Google, Netflix و Instagram برای پیشنهاد محتوا به افراد ازش استفاده میکنه

۴. رشد بازگشت سرمایه
ابزار بازاریابی هوشمندی مثل ROI به بازاریاب ها این امکان رو میده که بدون هدر رفت پول در کمپین ها به دریافت حداکثری اطلاعات برسند.

همچنین تکنلوژی هوش مصنوعی آمار دقیق و عمیقی از مشتری فراهم میکنه و به شما نشون میده که خریداران محصول شما به چه چیزی نیاز دارن

چطور از هوش مصنوعی در بازاریابی استفاده کنیم؟
از پیش بینی های فروش ، ایجاد محتوا تا ارتقای تجربه مخاطب هزاران راه برای استفاده از ابزار هوش مصنوعی بازاریابی برای کسب و کار شما وجود داره. اینجا چندتا از اونا رو بررسی میکنیم

۱. ایجاد محتوا
مهم ترین منبع دیجیتال مارکتینگ، محتواست . بدون محتوا فروش محصول در کمپین ها و همچنین هدایت مشتری به سمت خرید سخت میشه. نوشتن و ایجاد محتوا روزانه چندین ساعت وقت نیاز داره. بازاریاب ها باید هدف هاشونو برنامه ریزی کنن، کپی هارو بنویسن، اصلاح کنن، و در زمان دقیق برای جلب بیشترین توجه ممکن اون رو انتشار بدن. ابزار بازاریابی هوش مصنوعی میتونه در جریان تولید محتوا یک کمک کننده قوی باشه. با انتشار محتوا و نوشتن خودکار در پلتفرم های سوشال مدیای مختلف این مسیر رو کوتاه میکنه

۲. ربات چت
یک ربات چت هوش مصنوعی وقتی به طور دقیق روی کسب و کار ما تنظیم بشه باعث ایجاد یک تجربه خدمات به مشتری خیلی عالی میشه. این ربات ها میتونن سوال های تکراری مثل قیمت و موجودی محصول یا خدمت رو جواب بدن. اگر سوالای پیچیده تری پرسیده بشه این ربات ها میتونن سوال رو به اژانس خدمات مشتری انتقال بدن. ربات های چت به اطمینان ازینکه مشتری احساس نادیده گرفته شدن پیدا نمیکنه کمک میکنه

۳.کنترل قیمت گذاری ناپایدار
قیمت گذاری ناپایدار وقتی اتفاق میوفته که قیمت محصول یا خدمت بخاطر شرایط بازار و عرضه و تقاضا متغیره. ابزار هوش مصنوعی میتونه از این استراتژی قیمت گذاری برای کسب حاشیه‌ی سود بیشتر استفاده کنه به این صورت که به خرده فروش ها در آپدیت کردن قیمت هاشون در روز کمک میکنه

۴. پیش بینی فروش 
کسب و کار ها به یک هدف درآمدی و مطمئن ترین راه برای رسیدن به این هدف در طول کمپین هاشون نیاز دارن اجرای برنامه های بازاریابی هوش مصنوعی به بازاریاب ها این امکان رو میده که فروش محتمل رو بر حسب دیتای مشتری و رفتار خرید گذشته‌ی اونها درک کنه. این آمار پیش بینی شده به کسب و کارها اجازه میده که متوجه بشن کدوم محصولات بیشترین فروش رو میتونن داشته باشن چه محصولی رو باید بیشتر به مشتری پروموت کنن و چه تعداد محصول رو برای زمان افزایش تقاضا نگه داری کنن

تو این مقاله راجع به اینکه چرا باید از ابزار هوش مصنوعی بازاریابی استفاده کنیم صحبت کردیم.

امیدواریم براتون مفید بوده باشه و با در نظر گرفتن این نکته تو کسب و کارتون یه قدم جلو برید.








# ERP

موفقیت کسب و کار با دیجیتال مارکتینگ