آناتومی تشکر کردن

کارهای کمی وجود دارند که به سادگی و قدرتمندی گفتن کلمه ی “متشکرم” هستند. مطالعات نشان داده اند که قدردانی روزانه باعث سلامت روحی و جسمی فرد و در عین حال بهبود سلامت سازمانی نیز می شود.

در حقیقت، طبق تحقیقات انجام شده در مدرسه کسب و کار هاروارد (HBS)، زمانی که قدردانی مکرر در محیط کار صورت می گیرد، افزایش ۵۰٪ در بهره وری را نشان می دهند.

در حالی که گفتن “تشکر” برای اینکه روز شخصی را بسازیم کافی است، دیده شده که موفق ترین مشتری های ما تمایل دارند از یک دستورالعمل برای تقدیر از اعضای تیم پیروی کنند.


آناتومی تشکر و تقدیر

ابراز تقدیر و تشکر

اولین قدم در یک “تشکر” باید بلافاصله میزان قدردانی را نشان دهد. دامنه تقدیر می تواند از قدردانی از یک فکر اندیشمندانه مانند خرید شکلات و شیرینی برای تصدیق کردن کاری که به نفع کل سازمان بوده مانند صحبت در یک رویداد یا ارائه یک وبینار، باشد. جمله اول شما می تواند با هر یک از گزینه های زیر شروع شود:

  • “متشکرم…”
  • “این واقعاً روز مرا ساخت زمانی که …”
  • “شما یک کار شگفت انگیز انجام دادید در …”

در نرم افزار تقدیر سازمانی نومانو Kudos، ما بخش تقدیر را ایجاد کرده ایم. این ویژگی به کاربران این امکان را می دهد تا بدون تکیه بر یک مقدار امتیاز، سطح قدردانی یا تقدیری را که می خواهید به آن ها اختصاص دهید، تعیین کنند.

خاص باشید

جزئیات ارزش کار را برجسته کنید، سهام کارکنان را تقویت کنید و احتمال انجام کاری که تکرار می شود را افزایش دهید. همه دوست دارند که به خاطر مشارکتشان، هرچند بزرگ یا کوچک، دیده شوند و برای توجه ویژه ای که روی کارهای خود دارند از آن ها قدردانی شود. همه ما کمی کنجکاو هستیم، بنابراین وقتی قدردانی صورت می گیرد می خواهیم چرایی آن و همه جزئیات را بدانیم.

تأثیر را شرح دهید

گیرنده تشکر و تقدیر  را از این که چه طور همکاری آن ها بر روی شما یا سازمان تأثیر مثبت گذاشته است باخبر کنید. هدف از این مرحله ارائه دیدگاه در مورد وسعت اقدامات آن ها است. وقتی در لحظه هستید، نمی توانید تأثیر کامل همکاری خود را بدانید و حتی اندازه گیری در سازمان های بزرگ تر سخت تر است، بنابراین حتماً شرح دهید که چگونه یک عمل کوچک می تواند نتایج بزرگی داشته باشد.

ارزش ها را ذکر کنید

سه یا چهار مورد از ارزش سازمانتان را به پیام خود گره زنید تا نشان دهید چگونه این فرد با رفتار سازمان زندگی می کند. این یک مزیت اضافی در بالا نگه داشتن آن ارزش ها در ذهن اعضای تیم شما دارد. پلتفرم های تقدیر سازمانی مانند کودوس نومانو با ارائه یک انتخاب داخلی برای ارزش های سازمانی شما، هر زمان که تشخیص دهید، این کار را آسان می کنند.

پیگیری

هنگامی که ارزش های شرکت را به برنامه تقدیر کارمندان خود گره می زنید، می توانید شروع به اندازه گیری رفتار خود بکنید و کمی رفتارتان را تغییر دهید.

سعی کنید این دستورالعمل را دفعه بعدی که تقدیر کردید دنبال کنید و ببینید که چه قدر تقدیر معنادارتر و موثرتر خواهد.

با این وجود بهتر است، تقدیر بیشتری از تیم و شرکت خود انجام دهید، چراکه تفاوت باورنکردنی ای در رفتار و عملکرد سازمان خود خواهید دید.



۷ نکته برای جلب مشارکت بیشتر اعضاء تیم