۷ مزیت کار گروهی برای مدیریت پروژه موفق

اهمیت کار گروهی را نمی توان فهرست وار مشخص کرد. از آنجا که کار گروهی به طور همزمان محدودیت ها و مزایای زیادی را در بردارد، نوشتن تعداد مشخصی از مزایا برای تمام کسب و کارها غیرممکن است.

آنچه در این مطلب از وبلاگ نومانو توصیه می کنیم این است که شما این راهنما را به عنوان یک تجربه تکمیلی در نظر بگیرید که با کمک آن می توانید درک کنید که چرا کار تیمی برای موفقیت ضروری است:

 

یک تجربه معنادار رضایت بخش!

همانطور که ریچارد برانسون (Richard Branson) گفته:

“مهم این است که با دوستان نزدیک کار کنید، افرادی که به آن ها اعتماد دارید و بدانید که اگر شرایط بد شد، آن ها در کنار هم می مانند.”

فلسفه ریچارد برانسون همیشه در مورد تفکر و عمل خارج از چارچوب برای کشف ایده های خلاقانه بوده است. در شرکت های بزرگتر امکان استخدام چند دوست نزدیک و کار کردن در آن سطح امکان پذیر نیست. شما قومیت های مختلف زیادی دارید که زیر یک سقف کار می کنند. اگر شرکت جهانی باشد، دفاتر مختلفی نیز در نقاط مختلف جهان واقع شده اند.

با این حال، یکی از عوامل محرک سازمان هایی با چنین عظمتی، کار گروهی است. آن ها در شرایط سخت مانند یک خانواده رفتار می کنند.

 

هم افزایی ایده ها

شاید این مثال معروف را در مورد اشتراک سیب در مقابل ایده ها شنیده باشید. اگر شما یک سیب داشته باشید و من هم یک سیب داشته باشم، در پایان روز هم هر کدام تنها یک سیب خواهیم داشت. اما اگر شما یک ایده داشته باشید و من هم یک ایده داشته باشم، در آن صورت ما دو ایده در مورد یک چیز خواهیم داشت.

کار تیمی به نفع همه است. ما در مورد بهترین فعالیت های نقشه ذهنی به تفصیل صحبت کردیم، زیرا همه در به اشتراک گذاری ایده ها نقش دارند. انجام این کار در شروع هر پروژه بسیار مهم است زیرا ایده ها منجر به راه حل می شوند.

بنابراین کار تیمی نه تنها موانع را برطرف می کند بلکه باعث افزایش سرعت گردش کار می شود.

 

همبستگی در محل کار

وحدت و همبستگی در محل کار دلیل مهم دیگری برای اهمیت کار تیمی است. از آنجا که همه به هم متصل هستند، پیوندی را ایجاد می کند که با گذشت زمان دوستی، وفاداری و تفاهم را بیشتر می کند. در بدترین شرایط، کارمندان می توانند بر سختی ها و سایر مشکلات غلبه کنند.

از سوی دیگر، اگر تیم شما درک متقابل داشته باشد، شما مایل به نادیده گرفتن نقاط ضعف همکاران خود خواهید بود. گاهی اوقات، این ویژگی می تواند نه تنها اعضای شرکت را در کنار هم نگه دارد بلکه به ایجاد یک پورتفولیو حرفه ای بلند مدت کمک می کند.

مایکل اسکات (Michael Scott)، در سریال ‘The Office’ همیشه بر ایجاد روابط تأکید می کند. به خصوص هنگامی که مایکل مجبور است جلسه فروشی را به مشتریان جدید اختصاص دهد، او چند ساعت را تنها برای ارتباط برقرار کردن با آن ها می گذراند. در نتیجه، او می تواند با مشتریان جدید خود ارتباط برقرار کند.

اگرچه مایکل با اعضای تیمش مانند یک احمق رفتار می کند، اما ثابت می کند که به آن ها اهمیت می دهد و حواسش به آن ها هست. به عنوان مثال، در اپیزود ۱، او تنها شخصی بود که در نمایشگاه هنری پم حاضر شد. وقتی که او گفت، “پم من به تو افتخار می کنم”، تمام مخاطبان مجذوبش شدند. چنین نمونه هایی نمایانگر اصلی وحدت در محل کار و دلیل اهمیت کار تیمی در محیط کار است.


تجربه ای متفاوت

اگر تجربه کار در یک شرکت بزرگ را داشته باشید، از این موضوع مطلع هستید که افراد زیادی از قومیت های مختلف با هم زیر یک سقف کار می کنند. اگر ما یک قدم جلوتر برویم و آن دفاتر را به مناطق مختلف جهانی گسترش دهیم، هزاران نفر با هم کار می کنند. هر شخص پیشینه متفاوتی دارد و از قشر متفاوتی است. 

درنهایت، این امر موجب ایجاد کاری متفاوت می شود. همچنین یک تجربه یادگیری بسیار متنوع را خلق می کند که در آن افراد با یکدیگر در تعامل هستند. سطح بلوغ و توانایی درک آن ها با گذشت زمان رشد می کند. این فاکتور بخش مهمی از کار تیمی است.

اگر کسب و کاری را اداره می کنید و هنوز حس تنوع را به منابع انسانی خود اضافه نکرده اید، تفکر جمعی شما محدود خواهد شد. شما قادر به رشد و پیشرفت نیستید. من مردان و زنان حرفه ای متعددی را دیده ام که دارای پورتفولیوی فوق العاده ای هستند، اما سطح بلوغ آن ها مانند یک بچه است. آن ها قادر نیستند به روشی که شما ازشان انتظار دارید به شرایطی خاص واکنش نشان دهند. 

 

بهره وری و بهبود بازدهی

ناگفته پیداست که اگر در قالب یک تیم کار می کنید، می توانید کارهای بیشتری انجام دهید. با توجه به اینکه همه چیز همگام شده است؛ حداقل فاصله ارتباطی وجود دارد، و میزان بهره وری در کار نیز رشد می کند و افزایش می یابد.

در مدیریت پروژه چابک (Agile)، کار تیمی به سود کسب و کار پیش می رود. البته تمام روش های توسعه چابک موفق نمی شوند. یکی از دلایل این امر تصور غلط در مورد نقش مدیر اسکرام و مدیر پروژه است. گاهی اوقات، اعضایی از تیم که عملکردی ضعیف دارند تا مراحل پایانی پروژه شناسایی نمی شوند. در آن مرحله دیگر نمی توان عضو جدیدی را وارد کرد، به او آموزش داد و سرعت عملکرد و پیشرفت خود را افزایش داد. 

هنگامی که تیم ها در قالب یک گروه با یکدیگر همکاری می کنند، می توانند میزان بازدهی را افزایش دهند، این دلیل دیگری است که نشان دهنده اهمیت کار تیمی است.

 

کار تنها مانند “کار” به نظر نمی رسد

راستش، این تئوری همیشه کاربرد ندارد. اگر شما به قدر کافی بد اقبال هستید که در مکانی یکنواخت کار می کنید، کارهای زیادی را نمی توانید انجام دهید. نکته این است که کارمندان به تنهایی فرهنگ سازمانی را ایجاد نمی کنند. کارفرمایان و رهبران تیم هستند که همه ی افراد را به فرهنگ سازی ترغیب می کنند.

برخی از مزایای اصلی کار تیمی شامل فعالیت های سرگرمی مختلف است. این فعالیت ها به تشکیل تیم ها؛ هموار کردن مسیر موفقیت و کامیابی کمک می کنند.

اگر می خواهید این سیاست ها را در شرکت خود اعمال کنید، استراحت های ماهانه یا دو ساله را برنامه ریزی کنید جایی که کارمندان می توانند با هم تنها دوست باشند نه همکار. افراد فرصتی برای درد دل کردن، ایجاد روابط و دوستی های جدید و انجام فعالیت های مختلف سرگرم کننده و خنده دار خواهند داشت. این امر بسیار سرگرم کننده خواهد بود و همچنین تأثیر مثبت طولانی مدت بر روی هنجارهای فرهنگی سازمان خواهد داشت.

 

قدرت کار گروهی

وقتی حرف از مجموعه ای از مهارت ها باشد هر عضو سازمان، ارزشمند است. شما آن دسته از مهارت ها را با هم ترکیب و متحد می کنید و به تیمی دست می یابید که با قدرت کار کند. این یکی دیگر از مزایای اصلی کار تیمی است زیرا چنین افرادی برای دستیابی به نتایج کارآمد به یک نیروی کار ترکیبی کمک و همکاری می کنند.

همچنین فشار روی یک فرد خاص وجود ندارد. برای دستیابی به نتایج بهتر می توانید مدل آبشاری را اتخاذ کرده و آن را با یک چارچوب چابک ترکیب کنید. وظایف بین افراد تقسیم می شود و همه افراد بدون هیچ گونه فشاری می توانند کاری مطلوب و بهینه را انجام دهند.

 

نظر شما در مورد مزایای کار تیمی چیست؟ 

کار در یک تیم منافع زیادی در بردارد، اما در نهایت این مزایا برای هر فردی متفاوت است. اگر می خواهید نظرات خود را در مورد اهمیت کار تیمی در محیط کار با ما در میان بگذارید، لطفاً از طریق بخش نظرات آن را به اشتراک بگذارید. از سوی دیگر، می توانید برای دریافت بازخورد دقیق از کارشناسان ما، برای ما ایمیل ارسال کنید. 



مدیریت پروژه در هدایت تیم مجازی