۴ نکته برای رسیدن به اهداف

چه هدفی دارید که آرزو می کنید بتوانید به آن دست یابید؟ به احتمال زیاد، شما هیچ مشکلی در بیان آن ندارید، بنابراین چه چیزی شما را از دستیابی به آن باز می دارد؟ ممکن است در زندگی اتفاقاتی رخ دهد که موجب این امر شود، اما بیشتر اوقات این ذهن خود ماست که مانع رسیدن به اهداف مان می شود.

بیایید به این بهانه ها پایان دهیم.

در ادامه چند پیشنهاد از سخنرانان TED را بیان خواهیم کرد که به شما در رسیدن به اهداف تان کمک می کند.

 

به جای اهداف تان، ترس هایتان را تعریف کنید.

به این فکر کنید که چه چیزی را برای فرا رسیدن لحظه مناسب، به تعویق می اندازید. چه چیزی شما را از دست یابی به اهداف تان باز می دارد؟ از چه چیزی می ترسید؟ تیم فریس، سرمایه گذار و نویسنده، پیشنهاد می دهد بدترین اتفاقاتی را که ممکن است در صورت شکست خوردن برایتان رخ دهد، بنویسید. سپس به این فکر کنید که در صورت وقوع آن اتفاقات چه خواهید کرد و چگونه می توانید از آن ها جلوگیری کنید.

تیم این کار را تنظیم ترس می نامد، عملی که می تواند به شما در شکستن چرخه ناتوانی ها و عدم موفقیت در دستیابی به اهداف کمک کند. او می گوید: “می توانم بزرگترین پیروزی ها و پیشگیری از بدترین مصیبت های زندگی را مرهون انجام حداقل سه ماه یکبار تنظیم ترس بدانم.”

 

در رسیدن به اهداف کلمه “خوب” را حذف کنید.

چرا اهداف شما به تعویق می افتند؟ مل رابینز، سخنران انگیزشی می گوید شاید به دلیل کلمه “خوب” است که این اتفاق می افتد. این کلمه شما را به فکر فرو می برد و فکر می کنید که داشتن کمی پول همراه خود و داشتن یک روابط دوستانه، به اندازه کافی خوب است که می توانید از تلاش برای تغییر آن ها دست بکشید.

وقت آن رسیده است که به “خوب” بسنده نکنید و در عوض چشم انداز و تمرکز خود را روی “عالی” قرار دهید.


با کنجکاوی به موانع خود نزدیک شوید.

ممکن است گاهی با صدایی که می پرسد: “تماشای تلویزیون تا شش ساعت آینده سرگرم کننده تر نخواهد بود؟” احساس دور شدن از هدف و مسیر را داشته باشید، این احساس جنگیدن نیست – احساس بررسی است. جادسون بروئر، روانپزشک می گوید کنجکاوی بهترین سلاح شما در برابر حواس پرتی است.

وقتی متوجه شدید که دارید کار را به تعویق می اندازید، به آنچه در ذهن شما می گذرد نگاه کنید. حوصله ات سر رفته؟ ترسیده ای؟ ناامیدی؟ این بینش می تواند به شما کمک کند متوجه شوید که برای بازگشت به مسیر اصلی چه چیزی را باید حل کنید.

 

 

برای رسیدن به اهداف از پیروزی های نزدیک خود استقبال کنید.

پشت هر پیروزی، بی شمار پیروزی نزدیک وجود دارد – آن زمان هایی که به موفقیت نزدیک می شوید اما کاملاً به آن دست پیدا نمی کنید. سارا لوئیس، مورخ می گوید که این ها ارزشمند هستند. آن ها به شما نشان می دهند که برای رسیدن به هدف  چه چیزی مؤثر بوده و چه چیزی را می توانید بهبود بخشید و به شما فرصتی برای پیمایش می دهد.

او می گوید: “تسلط، تعهد به یک هدف نیست، بلکه مسیر یک تلاش مداوم است.” با اسقبال از پیروزی های نزدیک تان، می توانید خود را برای رسیدن به بیش از آنچه تصور می کردید، سوق دهید.

 

منبع:

ideas.ted.com



اهمیت نوشتن اهداف در زندگی روزمره