۳ اشتباهی که رهبران موفق از آن اجتناب می کنند

چیزی به نام رهبر کسب و کار بالفطره وجود ندارد. درست است که برخی افراد بسیار با استعداد، باهوش و مستعد رهبری هستند، به این معنی که به طور طبیعی مهارت های آن ها برای رهبری مناسب است.

اما هیچ کس بدون کسب تجربه، افزایش دانش و تأمل در دروس معنادار نمی تواند یک رهبر موفق باشد.

چه یک رهبر تازه کار باشید، چه یک رهبر با تجربه یا حتی بخواهید در آینده رهبر شوید، باید در مورد سه اشتباهی که همه رهبران موفق از آن اجتناب می کنند، بدانید.

 

رفتار غیر حرفه ای- هرچه موقعیت شما در سازمان بالاتر باشد، تأثیر آن نیز بدتر خواهد شد

از کارهای جزئی و ظاهری تا معاملات بحث برانگیز، رهبران به راحتی نمی توانند رفتار غیر اخلاقی داشته باشند. به این دلیل است که مهمترین بخش کار شما به عنوان یک رهبر، این است که برای هر یک از اعضای تیمتان الگو باشید، بنابراین آن ها نیز برای دستیابی به موفقیت تلاش می کنند و پیوسته به دنبال شکوه و عظمت هستند. گفته می شود که عادات و کارآیی کارکنان کمی بیش از بازتاب عادت و کارآیی رئیس آن ها است.

با این استاندارد، همه موارد سوء رفتار به صدمه زدن به کل اقدامات و فعالیت ها می انجامد، زیرا در خوشبینانه ترین حالت آن ها حال و هوای کلی محیط کار را به خطر می اندازند و نشان می دهند چنین رفتاری در بین کارمندان بدون مجازات خواهد ماند. و در بدترین حالت، آن ها می توانند منجر به این شوند که کل شرکت ورشکست شود و شغل های بیشماری از بین برود. هرچه جایگاه شما در سازمان بالاتر باشد، تأثیر اعمال غیر اخلاقی بیشتر و مخرب تر خواهد بود.


با کارمندان خود مانند قارچ رفتار کنید! یعنی با آن ها مانند خاک رفتار کنید و در تاریکی نگه شان بدارید

کارمندان شما قارچ نیستند. بسیاری از رهبران خبره یاد گرفته اند که نمی توانید با مردم مانند خاک رفتار کنید، آن ها را در تاریکی نگه دارید و از آن ها انتظار داشته باشید که به طور بهینه عمل کنند. این انتظار هم با منطق متداول و هم با ماهیت انسانی مغایرت دارد.

کسانی که بهترین تلاش خود را انجام می دهند، به آنچه انجام می دهند افتخار می کنند و می خواهند بخشی از چیزهای بزرگتری باشند. هنگامی که با دیدن آن ها به عنوان کارکنانی ساده، آن خواسته را انکار می کنید و نادیده می گیرید، روحیه ها را تضعیف و توانایی ها را محدود می کنید. شما می خواهید که کارمندانتان برای اهداف بلند پروازانه تلاش کنند، این یکی از مهمترین عناصر کسب و کار امروزی است. اما رفتار کردن با آن ها مانند قارچ، نمی تواند بهشان کمک کند این کار را انجام دهند، و به شما نیز کمک نمی کند.

صادق و متواضع باشید و یک نکته را در نظر بگیرید که به کارمندان خود به طور یکسان و برابر توجه کنید. نتایج ممکن است شما را شگفت زده کند.

 

پنهان کردن اطلاعات از تیمتان یا نداشتن صراحت

پشت هر رهبر فوق العاده ای یک تیم فوق العاده قرار دارد و تیم های فوق العاده تقریباً همیشه تیم هایی مطلع و آگاه هستند. رهبرانی که از دادن اطلاعات مضایقه می کنند، از ارائه واقعیت ها و یا ترسیم تصویری کامل برای کارمندان خود قصور می کنند، و خود را در معرض یک نقطه ضعف قرار می دهند. اگر می خواهید با اعضای تیم روابط حرفه ای معنی داری برقرار کنید، باید آن ها از اطلاعات آگاه و مطلع سازید.

مخفی کردن اطلاعات (یا عدم افشای اطلاعات) اعتماد کارمندان شما را به خطر می اندازد. و اگر کارمندانتان نتوانند به شما اعتماد کنند، به راحتی می توان گفت که آن ها برای شما فراتر از حد انتظار نخواهند بود. اعتماد امری ناپیدا و ارزشمند است، و بیشتر از هر چیز جوهری است که به رهبران و شرکت ها این امکان را می دهد که تاثیرگذار باشند.

رهبری عالی یک استعداد یا موهبت نیست. بلکه یک سری از تصمیمات سنجیده است. در هر کجا از سفر شغلی خود قرار دارید و قصد رفتن به هر کجا را دارید، ضروری است که مرتباً و پیوسته در حال یادگیری باشید و با شرایط سازگار شوید. تنها در این صورت شما قادر خواهید بود به معنای واقعی کلمه رهبر باشید.



۳ راهکار برای جلب اعتماد مردم به شما