۳ راهکار برای جلب اعتماد مردم به شما

در کسب و کار، تقریباً مانند زندگی، روابط همه چیز است و پایه و اساس هر رابطه خوبی، اعتماد است. در حالی که ایجاد اعتماد به زمان نیاز دارد، می توان آن را در چند دقیقه از بین برد. برای رسیدن به اهدافی که آرزو می کنید، به تیمی از افراد دیگر که از شما حمایت کنند، نیاز دارید.

بنابراین، چگونه آن اعتماد را ایجاد می کنید؟ ساده است: با گفتن حقیقت. این امر گاهی اوقات ناراحت کننده خواهد بود، اما با صداقت، در پایان به نتیجه خوبی خواهید رسید. موقعیت های ناراحت کننده و ناخوشایند در واقع فرصت هایی برای ایجاد اعتماد هستند. از آن ها دوری نکنید. در عوض از آن ها برای درخشیدن استفاده کنید. به انجام این سه کار متعهد شوید و رشد و شکوفایی را در روابط خود مشاهده کنید.

 

در مورد قرارهای لغو شده صادق باشید

این مورد برای یکی از مشتریان ما اتفاق افتاد.  او مشتاقانه منتظر مصاحبه با شخصی بود که در LinkedIn فالو کرده بود. این شخص چندین بار جلسه اش با مشتری لغو کرد. بعداً، از طریق اینترنت متوجه شدیم که چرا  او از لیست خارج شده است. این شخص فرصتی بزرگتر و بهتر داشت. در واقع نحوه کنترل و برخورد با اوضاع و شرایط است، که باعث بی اعتمادی   می شود. مشتری ما نیز دیگر با این شخص ارتباط برقرار نکرد.

 

 اشتباهات خود را بپذیرید

اخیراً یکی از مشتریان ایمیلی ارسال کرده بود که در آن بیش از ۲۵۰ نفر را کپی کرد! برخی از افراد از این که آدرس ایمیل آن ها با بی دقتی به اشتراک گذاشته شده بود، ناراحت بودند، و تعداد کمی از آن ها نیز نارضایتی خود را به صراحت بیان کردند. پاسخ این شخص این بود: “دستیار من این کار را کرد.” اشتباه بزرگ، گرفتن انگشت اشاره به سمت فرد دیگر است. مسئولیت اقدامات خود را سریعاً بپذیرید. این نحوه به دست آوردن اعتماد است.

همین امر درباره شبکه های زیر ساخت سازمان شما نیز صدق می کند.گر شبکه شما غیرقابل اعتماد باشد، می تواند بر روی تصویر ذهنی برند شما تأثیر بگذارد. اگر مشتریان شما مشکلاتی  با خدمات شبکه را تجربه کنند، آن ها را از دست خواهید داد. یک شبکه غیرقابل اعتماد همچنین فرصت های موجود در کسب و کار را محدود می کند.اگر کیفیت زیرساخت شبکه شما نسبت به رقبایتان ضعیف تر باشد، نمی توانید با آن ها رقابت کنید.

اشتباهات همگانی و تا حدی اجتناب ناپذیر هستند. آن ها همیشه اتفاق می افتند. همه ما این را درک می کنیم. نحوه پاسخ شما به دیگران چیزی است که در نگاه آن ها اهمیت دارد.


در مورد انگیزه های خود صریح باشید

در نگاه کلی کارمندان می آیند و می روند. این طبیعی است.اکنون بیش از هر زمان دیگری، کارمندان به دنبال چیزهای آشنا، قابل اعتماد و سازگار هستند. مدیران خوب می خواهند که کارمندانشان رشد و پیشرفت کنند. این امر شامل آموزش این که چگونه شما را ترک کنند و حرکت کنند و پیش بروند هم هست. به این ترتیب، شما بهترین منافع آن ها را در نظر می گیرید. کمی عجیب به نظر می رسد، اما راه بهتری برای برقراری یک رابطه طولانی مدت موفق وجود ندارد. هنگامی که تصمیم گرفتید وقت آن است که از کار فعلی خود خارج شوید و به کار خود ادامه دهید، دلیل و چرایی آن را توضیح دهید. رئیس شما از این کار قدردانی و استقبال خواهد کرد و با انجام این کار، شما امکان همکاری مشترک در آینده را فراهم می کنید.

مثال دیگری که به ذهن می رسد این است: فرض می کنیم چندین شرکت علاقمند به اعطای امتیاز و دادن مجوز به ایده محصول شما هستند. این یک سناریو ایده آل، در عین حال دشوار و سخت برای یک توسعه دهنده محصول است.

لطفاً به این امر که این شرکت ها وقت و هزینه خود را صرف آزمایش محصول شما می کنند، واقف باشید. آن ها بعداً نمی خواهند پی ببرند که شما پیشنهاد دیگری را پذیرفته اید. اگر این سناریو را با احترام مدیریت نکنید، هرگونه اعتمادی را که شروع به ایجادش کرده بودید را از بین می برید. بهترین رویکرد این است که صادق باشید و به هر طرف بگویید که علاقه دیگری از سوی دیگر شرکت ها وجود دارد. با انجام این کار، به آن ها فرصت می دهید تا با سرعت بیشتری پیش روند، یا از انجام آن دست بکشند. هیچ کس غافلگیری را دوست ندارد. هنگامی که به کسی فرصت می دهید تصمیم گیری کند، باعث ایجاد اعتماد می شوید.

در یکی از کتاب های بازار که به مخترعین کمک می کند تا بتوانند اختراعات خود را به بازار عرضه کنند، مصاحبه  هایی با نزدیک به ۳۰ متخصص در ۱۷ صنعت مختلف انجام شد تا بهتر درک شود که مخترعین چطور می توانند در اعطای امتیاز و صدور مجوز ایده های محصول خود موفق تر شوند. این کارشناسان بارها اذعان داشتند که :”ما خواستار برقراری رابطه هستیم، روابطی که بتوانیم به یکدیگر اعتماد کنیم.”

پس صادق باشید. راستی، شما در روابط خود چقدر راستگو هستید؟



چگونه سلامتی کارمندان را در اولویت قرار دهیم