۱۰ استراتژی مؤثر برای افزایش بهره وری در محیط کار

افزایش بهره وری در محل کار لازمه دستیابی به موفقیت است. مهم نیست که شما صاحب یک کسب و کار باشید یا مدیر پروژه، بدیهی است که می خواهید از منابع خود بیشترین بهره را ببرید. اما اگر شما عملکرد خوبی ندارید یا وقت خود را به طور مؤثر مدیریت نمی کنید، احتمال دارد چشم اندازهای کاری بلند مدت شما با مشکل بزرگی رو به رو شوند.

برای تحقق اهداف خود و بیشترین استفاده از وقتتان، توصیه می شود زمان خود را هوشمندانه اختصاص دهید. در ادامه و در این پست از وبلاگ نومانو ۱۰ راهکار مؤثر را برای افزایش بهره وری را می خوانید.

 

بررسی کنید چه مدت زمان را صرف انجام وظایف خود می کنید

بیشتر ما فکر می کنیم در اندازه گیری میزان زمانی که صرف انجام هر کار می کنیم بسیار خوب هستیم. طبق برخی تحقیقات، تنها %۱۷ افراد توانایی تخمین دقیق زمانی که صرف انجام کارهای خود می کنند را دارند. ابزارهای مدیریت وظایف می تواند به شما در بررسی میزان زمانی که صرف فعالیت های روزمره خود، شامل مرور کردن مطالب در اینترنت، رسانه های اجتماعی، ایمیل، ایجاد اسناد و مدارک و موارد دیگر می کنید، کمک کند.

 

در نظر گرفتن زمان های استراحت منظم

زمان های های استراحت کوتاه برنامه ریزی شده می توانند تمرکز شما را افزایش دهند. مطالعات نشان می دهند که استراحت های کوتاه در حین انجام کارهای طولانی می توانند به شما در حفظ سطح عملکردتان و داشتن انگیزه و اشتیاق برای انجام به موقع کار کمک کنند. در حالی که وقت گذاشتن روی یک کار به طور مداوم برای ساعت های طولانی و بدون استراحت می تواند منجر به کاهش مداوم در میزان عملکرد و سطح بهره وری فرد شود.

 

ددلاین تعیین کنید و مطابق آن پیش بروید

بعضی اوقات لازم است که خودتان ددلاین هایی را تعیین کنید، در واقع این ددلاین ها می توانند به شما در متمرکز ماندن برای دستیابی به اهداف تان کمک کنند. برای انجام کارهای طولانی، توصیه می شود ددلاینی را برای خود تعیین کنید و سپس با آن پیش روید. امتحانش کنید، باور کنید که شما با انجام این کار، در حین انجام وظایف خود کارآمدتر و دقیق تر خواهید بود.

 

از قانون اولنسکی (Olenski) پیروی کنید

استیو اولنسکی (Steve Olenski) تأثیرگذارترین استراتژیست محتوا است که قانون دو دقیقه ای را به شدت توصیه می کند. به گفته او، کاری که فکر می کنید می توانید بلافاصله انجام دهید را فوراً و به سرعت به انجام برسانید. در واقع به شما کمک می کند کار را در زمان کمتری انجام دهید تا اینکه بخواهید بعداً به آن برگردید.

 

جلسات خود را محدود کنید!

باور کنید یا نه، جلسات یکی از بزرگترین قاتلین وقت هستند، اما به نوعی همه ما باید مطیعانه در آن ها شرکت کنیم. یک کارمند هر ماه بیش از ۳۱ ساعت را در جلسات بی فایده، خسته کننده و غیر کارآمد می گذراند. بنابراین، قبل از برنامه ریزی برای جلسه بعدی خود، حتماً از خود بپرسید که آیا می توانید از طریق ایمیل، تلفن یا اسکایپ که می توانند زمان کمتری از شما بگیرند و کارآمدتر باشند، به همان اهداف برسید.


به انجام چند کار به طور همزمان نه بگویید

همه ما فکر می کنیم که توانایی انجام چند کار به طور همزمان مهارتی مهم برای افزایش بهره وری و کارآمدی است. اما واقعیت دقیقاً برعکس این تصور است. روانشناسان می گویند که تلاش برای انجام چندین کار در یک زمان می تواند باعث اتلاف وقت و کاهش بهره وری شود. توصیه می شود تکمیل یک کار قبل از انجام کار یا پروژه بعدی را به یک عادت تبدیل کنید.

 

از وقت آزاد خود نهایت استفاده را ببرید

اگر زمان آزاد غیرمنتظره ای یافتید، از آن عاقلانه استفاده کنید. به جای بالا و پایین کردن تایم لاین اینستاگرام و فیس بوک خود و یا بازی کردن بازی هایی مانند کندی کراش، با پاسخ دادن به ایمیل ها و ایجاد لیست وظایف روزمره خود به بهترین شکل از زمانتان استفاده کنید.

 

هیچ چیزی هرگز کامل نیست، فقط انجامش دهید (کمالگرایی ممنوع!)

سعی کنید وظیفه خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، آن را تکمیل کنید و پیش روید و ادامه دهید. وقت خود را به منظور تلاش برای انجام یک کار بی عیب و نقص تلف نکنید. اگر به اصلاحی نیاز دارد، همیشه می توانید برگردید و اصلاحاتی را برای بهبود آن انجام دهید.

 

در محل کار فعال باشید

مسلماً از شما انتظار نمی رود که در برابر تمایل و اشتیاق به دیدن پیام متنی، پیام صوتی یا یک ایمیل مقاومت کنید. زمانی را به پاسخگویی به ایمیل ها و پیام ها اختصاص دهید. برای جلوگیری از حواس پرتی ها نوتیفیکیشن های خود را خاموش کنید و تمام تلاشتان را برای رسیدن به ددلاین انجام دهید. به حداقل رساندن وقفه ها و مزاحمت ها در محل کار می تواند روند مداوم و پایدار الگوی کار را حفظ کند و موجب افزایش بهره وری شود.

 

ورزش کنید

مطالعات نشان می دهند که اختصاص زمان هایی برای ورزش کردن باعث افزایش سطح بهره وری شما می شوند. در طول روز زمانی را به باشگاه اختصاص دهید. فعال ماندن و بهبود گردش خونتان همان چیزی است که شما برای افزایش انرژی مغز و بازگرداندن تمرکز خود نیاز دارید.



چرخه ۳ مرحله ای بهبود عملکرد کاری