نرم افزار مدیریت دندانپزشکی

آیا تصمیم گرفته اید که برای مدیریت کیلینیک یا مطب دندانپزشکی خود به سمت ابزار دیجیتال بروید، حرکت و برنامه ریزی در زمینه انتخاب نرم افزار مدیریت دندانپزشکی غالباً می تواند چالش برانگیز و سخت باشد. گزینه های مختلفی با ویژگی های متفاوت وجود دارد: عملکرد، مدیریت بیمه درمان و تکمیلی، گزارش دهی و میزان پشتیبانی و غیره.

اما با نکات ذکر شده در این پست از وبلاگ نومانو تصمیم گیری در مورد نرم افزار مناسب کار خیلی دشواری نسیت. دستورالعمل هایی ذکر شده که به شما کمک می کند یک سیستم جدید را به روشی ارزیابی کنید که موفقیت شما را به حداکثر برساند.

 

۵ نکته برای انتخاب نرم افزار مدیریت دندانپزشکی

۱. عملکرد

قبل از هر چیز باید روی ایجاد بهترین تجربه ممکن برای بیماران خود تمرکز کنید. در نظر داشته باشید که در حال حاضر چه کاری انجام می دهید، می خواهید چه ویژگی هایی تحت عنوان یک راه حل نرم افزاری برای مدیریت دندانپزشکی مشاهده کنید و با رفتن به سمت دیجیتال، در چه شاخه هایی می توانید پیشرفت کنید.

برخی از فاکتورهای مهم که باید به آنها توجه شود عبارتند از:

  • آیا نرم افزار مدیریت دندانپزشکی مورد نظر، مبتنی بر بستر ابری است؟ این یک عامل مهم است، به خصوص برای کیلینیک های دندانپزشکی دارای چند شعبه.
  • ملاحظات امنیتی : نرم افزار چگونه اطلاعات بیمار را ایمن نگه می دارد؟
  • تجربه بیمار از روند کار، از اولین تماس بیمار تا صندلی دندانپزشکی تا پرداخت نهایی به چه صورت مدیریت می شود؟
  • سهولت برنامه ریزی و تنظیم مجدد نوبت ها و به طور کلی سهولت استفاده از نرم افزار
  • نمودار بالینی و رادیوگرافی دیجیتال
  • آموزش بیمار با تأکید بر اقدامات پیشگیری
  • حسابداری، از جمله صورتحساب بیمار و بیمه تکمیلی

در حالی که ویژگی هایی وجود دارد که همه دندانپزشکان به آن نیاز دارند، تخصص خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، متخصصان پریودنتیست به یک ویژگی نمودار خوب نیاز دارند و جراحان دهان و دندان به توانایی محاسبه ی صورتحساب بیمه درمانی و تکمیلی نیاز دارند. تعداد بیماران خود را در نظر بگیرید؛ اگر بیمارانی را مشاهده می کنید که دارای بیمه ای دولتی یا خصوصی هستند، به یک گزارش دهی کامل نیاز دارید که به شما کمک کند تا به راحتی داده های گزارشگری مورد نیاز را تهیه کنید.

هنگامی که جستجوی خود را برای نرم افزار مدیریت دندانپزشکی شروع می کنید، از پرسنل خود بپرسید که کدام ویژگی ها را دوست دارند ببینند. شما و کارمندانتان می توانید چندین برنامه را نیز آزمایش کنید تا بهترین عملکرد را برای شما مشخص کند. از همکاران، به ویژه کسانی که در تخصص دندانپزشکی شما هستند، بپرسید که این برنامه برای آن ها و چگونگی انتخاب آن ها مفید است.

مقیاس پذیری را فراموش نکنید. شما نمی خواهید با پیشرفت کار، از نرم افزار خود پیشی بگیرید. یک فروشنده، با سابقه خوب از لحاظ قابل اطمینان بودن و به انجام روزرسانی ها انتخاب کنید.

 

۲. گزارش / تجزیه و تحلیل

شما برای آموختن آمار پیشرفته و تجزیه و تحلیل داده ها به دانشکده دندانپزشکی نرفتید. گزارشگری و تحلیل برای اکثر پزشکان در اولیت بعدی قرار دارد. اما اگر به تعداد عملکردهای خود توجه نکنید چه، هدف چیست؟ واقعیت این است که شما باید داده های کلیدی را کنترل کنید: پذیرش کیس، مراقبت از بیمار، صورتحساب و غیره. این تنها روش برای تعیین سلامت عملکرد شما و تعیین اهداف برای آینده است. نرم افزار مدیریت دندانپزشکی این فرآیند را خودکار می کند.

بهترین سیستم های نرم افزار مدیریت، گزارش های موثر و اطلاعات موردنیاز را به روشی آسان و قابل درک در اختیار شما قرار می دهند. این امر به شما امکان می دهد تا تصمیمات شغلی مناسبی بگیرید و با کارآمدترین روش ممکن کار کنید. نرم افزار شما باید بتواند انواع مختلفی از گزارش ها را تهیه و داده های مربوط به شما را فیلتر و فراهم کند. اطلاعات گزارش شده می تواند به شما بینش های عملی برای اتخاذ بهترین تصمیمات تجاری ارائه دهد.

 

۳. یکپارچگی

مهم نیست که هر بسته نرم افزاری دندانپزشکی چقدر جامع باشد، ممکن است نیاز داشته باشید ویژگی هایی را اضافه کنید. شاید بخواهید از یک دوربین داخل دهانی استفاده کنید تا به شما در تسهیل پذیرش بیمار کمک کند. از فروشندگان سؤال کنید که چگونه برنامه ها و سخت افزارهای جدید با محصول نرم افزاری دندانپزشکی ارتباط برقرار می کنند. برنامه هایی که در حال حاضر از آن ها استفاده می کنید نیز باید بتواند با نرم افزار مدیریت دندانپزشکی اجرا شوند. به عنوان مثال، شما ممکن است از قبل تصویربرداری دیجیتالی، ارتباطات بیمار و ابزار بازاریابی در محل، داشته باشید. توانایی نرم افزار مدیریت جدید را در ادغام و یکی کردن با آنچه قبلاً استفاده می کنید در نظر بگیرید. اطمینان حاصل کنید که چگونه تمام این اطلاعات بین سیستم ها به اشتراک گذاشته شده اند (چند بار داده ها به روزرسانی می شوند). به سرعت باز شدن اسناد درون نرم افزار، مانند پرونده های PDF، اشعه ایکس، و تصاویر توجه کنید. هر افزونه کاربردی باید با نرم افزار دندانپزشکی یکپارچه کار کند. همکار فناوری اطلاعات شما می تواند در پرسیدن سؤالات مناسب از فروشندگان به شما کمک کند.

نرم افزار مدیریت دندانپزشکی

۴. پشتیبانی و بروز رسانی های نرم افزاری

اگرچه پشتیبانی فروش نرم افزار مهم ترین بخش برای حرکت به سمت سیستم مدیریت دیجیتال است، داشتن یک تیم پشتیبانی قوی ضروری است. حتی بعد از این که کارمندان با سیستم جدید کار می کنند، زمان پاسخ دهی کند یا عدم توانایی رسیدگی سریع به یک مسئله می تواند عملکرد شما را متوقف کند.

یک ارائه دهنده نرم افزار دندانپزشکی که در هر مرحله از راه شما را پشتیبانی می کند، همه چیز را بسیار ساده تر می کند. از روش های انتقال آن ها سؤال کنید. آیا برنامه های مختلف حمایتی ارائه می دهند؟ آیا همه افراد مشغول در محل کار شما به این پشتیبانی دسترسی خواهند داشت؟ توصیفات کاربران برنامه های موجود را پیدا کنید و مستقیماً با آن ها تماس بگیرید. شما مطمئناً یک فروشنده نرم افزاری را نمی خواهید که پس از فروش، کار شما را فراموش کند.

 

۵. آموزش

انتقال به سیستم دیجیتال نباید یک روند دشوار باشد. فروشنده نرم افزار شما باید بتواند مراحل را به طور هموار راهنمایی کند. در مورد روند کار شبانه روزی آن ها و اینکه آن ها در چند سایت با چند نفر آموزش می بینند یا اینکه آموزش محدود به یک نفر است، سؤال کنید. آموزش خوب باعث می شود کارکنان کارآمدتر باشند و در دراز مدت در هزینه شما صرفه جویی می شود. کارمندان آموزش دیده وقت کمتری را  از طریق دفتر راهنما تلف می کنند تا بفهمند نرم افزار جدید شما وظایف خاصی را چگونه انجام می دهد و همین طور اشتباهات کمتری خواهند داشت.

اگر شخصی در بین کارمندان دارید که به اندازه کافی مهارت دارد تا افراد دیگر تیم را آموزش دهد، می تواند گزینه ی مناسب و روش خوبی برای کاهش هزینه های شما برای پشتیبانی باشد. فقط به یاد داشته باشید هنگامی که آن شخص در حال آموزش دیگران است، آن ها کار خود را انجام نمی دهند. با پیوستن کارکنان جدید به تیم شما در آینده، آیا فروشنده شما آموزش لازم را به آن ها می دهد؟ بسیاری از فروشندگان امکان دسترسی به وبینارها را برای آموزش فراهم می کنند، اما این موارد را باید به عنوان مکمل آموزش یک به یک مشاهده کرد.

 

نتیجه گیری

هرکدام از نرم افزارهای مدیریت دندانپزشکی را انتخاب کردید، به یاد داشته باشید که مهم ترین بخش یک سیستم جدید، تجربه بهبود یافته ای است که در اختیار بیماران شما قرار می گیرد. تصمیم بگیرید آنچه را که می خواهید از نظر عملکرد، تجزیه و تحلیل با سایر نرم افزارها، پشتیبانی و آموزش، ادغام شود. فراموش نکنید که قبل از انتخاب برنامه با پزشکان و تیم دندانپزشکی خود مشورت کنید. آن ها به شما کمک می کنند فاکتورهایی که ممکن است شما به آن ها فکر نکنید را در نظر بگیرید.

مطالب مشابه

پیام بگذارید