ویروس کرونا

بیماری همه گیر کرونا ویروس در حال ویران کردن اقتصاد جهانی است. سفرهای هوایی بسیار ضربه خورده اند، لیگ های ورزشی و رویدادهای بزرگ در حال کنسل شدن هستند، کشورها در حال اعمال محدودیت های مسافرتی به منظور تلاش برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به داخل کشور خود هستند، و مسئولان بهداشت عمومی و بیمارستان ها خود را برای سخت ترین و بدترین وضعیت آماده کرده اند.

در مواقع بحرانی، آرام ماندن و خوش بین بودن می تواند سخت باشد. خوشبختانه، برای کارآفرینان و رهبران کسب و کارها، آرام ماندن تحت فشار و شرایط سخت بخشی از شرح وظایف شغلی است.

اکنون با انجام اقدامات پیشگیرانه، می توانید کسب و کار خود را در موقعیتی امن تر قرار دهید تا هنگام فروکش کردن بحران، قدرتمند بمانید و از آن موقعیت سریع تر رهایی یابید. در حقیقت، چین، کشوری که در ابتدا ویروس در آنجا پدیدار شده، در حال حاضر نشانه هایی از بهبود اقتصادی را نشان می دهد.

در این مطلب از وبلاگ نومانو چند استراتژی برای کمک به کسب و کار شما برای رهایی یافتن از کرونا را بیان کردیم:

 

در مورد نحوه تأثیر کرونا ویروس روی مشتریان فکر کنید

بسته به نوع صنعتی که در آن فعالیت دارید، ممکن است مشتریان شما دارای برخی از مشکلات جدید مربوط به کرونا باشند. به طور استراتژیک فکر کنید که چگونه همه گیری در مشتریان شما تأثیر دارد، و چگونه می توانید کمک کنید. سپس می توانید ارائه فروش خود را تنظیم کرده و بازاریابی خود را حول نحوه رفع این چالش ها و نگرانی های خاص طراحی کنید. به عنوان مثال، آیا مشتریان شما…

نگران اختلال در زنجیره تأمین هستند؟

نگران چگونگی مدیریت کارمندان در محیطی هستند که ممکن است هر کسی نیاز به دورکاری داشته باشد؟

نگران محدودیت های مسافرتی هستند؟

با عدم قطعیت بازار و کاهش تقاضا دست و پنجه نرم می کنند؟

نمی دانند چطور می توانند جریان نقدی خود را مدیریت کنند؟

با کمبود موجودی کالای کلیدی مواجه هستند؟

 

تمام این چالش های مربوط به کسب و کار، می توانند توسط بحرانی مانند ویروس کرونا تشدید شوند. وظیفه شما این است که دریابید چطور می توانید محصولات و خدمات خود را مجدداً مورد استفاده قرار دهید تا مفید واقع شوند و به مشکلاتی که مشتریان شما اکنون با آن ها رو به رو هستند، بپردازید.

به عنوان مثال، اگر شما راهکارهای ویدئو کنفرانس را می فروشید، این یک فرصت ایده آل برای شما است که می توانید پشتیبانی و مشاوره دیگری را برای کمک به مشتریان خود ارائه دهید تا به نحوه تطبیق گردش کار از راه دور خود پی ببرید. اگر در کسب و کار لجستیک فعالیت دارید، اکنون زمان مناسبی است که با استفاده از راه حل های ممکن برای جهت یابی و هدایت جدیدترین موارد مؤثر بر زنجیره تأمین جهانی، به مشتریان خود کمک کنید.

ویروس کرونا

 

پذیرای کانال های فروش جدید باشید

حتی با این که در بیشتر کشورها قرنطینه و منع رفت و آمد وجود دارد، مردم هنوز هم نیاز به خرید چیزهایی دارند و فرصت هایی را برای خدمت به بازار شما از طریق کانال های فروش جایگزین ایجاد می کنند. به عنوان مثال، اگر کرونا موجب کاهش تردد و رفت و آمدها به کسب و کار خرده فروشی شما شده است، به دنبال گسترش و افزایش پیشنهادات تجارت الکترونیکی خود باشید. رستوران ها در چین شاهد کاهش مشتری های فروشگاه بوده اند، به همین دلیل در عوض غذاهای آماده را می فروشند.

آیا می توانید  امور اجرایی و استراتژی های بازاریابی دیجیتال و تجارت الکترونیکی خود را تقویت کنید؟ آیا می توانید به جای جلسات فروش حضوری، از سیستم های کنفراس و جلسات آنلاین بهره ببرید؟ بسیاری از شرکت های B2B (مدل بنگاه به بنگاه) در حال حاضر برای این کار بسیار مناسب هستند، به ویژه اگر آن ها نرم افزار یا سایر خدمات و راه حل های دیجیتال را بفروشند.

 

روی سرمایه گذاری های بلند مدت در کسب و کار خود، کار کنید

به خصوص اگر در فروش سازمانی B2B هستید، ممکن است کرونا فرصتی برای انجام برخی سرمایه گذاری های طولانی مدت در کسب و کار شما باشد. به خصوص اگر شاهد یک رکود کوتاه مدت هستید، زمان آن رسیده که مجدد عملکردها، پلتفرم ها و فرآیندهای خود و انجام برخی از برنامه ریزی های استراتژیک بلند مدت را ارزیابی کنید.

اگر چشم انداز وسیعی از آبراهه داده ها دارید، اکنون فرصتی مناسبی است که انرژی بیشتری را برای مدیریت سرنخ های فروش و پرورش آن فرصت های طولانی مدت، اختصاص دهید. با مشتری های راغب خود هماهنگ شوید، در صورت لزوم به آن ها اطمینان دهید و بگویید که شما برای شرایط اضطراری برنامه ریزی می کنید و آماده کمک هستید.

بدیهی است که این وضعیت بی سابقه و غیرمنتظره، موجب لغو موارد زیادی از قبیل رزرو بلیط های هواپیما، بلیط های کنسرت و کنفرانس های تجاری می شود، اما فروش B2B ممکن است خیلی تحت تأثیر قرار نگیرد، مگر اینکه بحران آنقدر طولانی ادامه داشته باشد که باعث شود شرکت ها سرمایه گذاری خود را کاهش دهند.

 

برای تقاضای مهار شده آماده شوید

درس دیگر در مورد کسب و کارهای چینی این است که بهبود اقتصادی پس از کرونا ممکن است سریعتر از آنچه انتظار داریم باشد. من نمی خواهم جدی و مهم بودن جنبه های بهداشت عمومی این بحران را نادیده بگیرم؛ برای سالم ماندن و کاهش شیوع ویروس کرونا همه باید اقدامات احتیاطی را انجام دهند. اما اعتقاد دارم که امروز شرکت ها می توانند برای دستیابی به موفقیت های بزرگتر در آینده گام های خوبی را بردارند. همیشه چالش ها و بحران هایی وجود دارد که بر کسب و کارهای ما تأثیر می گذارند. ما می توانیم از فرصت ها استفاده کنیم و حتی از یک بحران بزرگ مانند کرونا، قوی تر از قبل بیرون بیاییم.

مطالب مشابه

پیام بگذارید