4 راهکار برای توسعه کسب و کار

آیا رشد کسب و کار شما در سال ۹۸ متوقف شده و بعد از آن پیشرفتی نداشته اید؟ در این مقاله چگونگی آماده شدن برای یک سال بهتر برای توسعه کسب و کار شما آورده شده است.

چالش رشد یک کسب و کار به طرز حیرت انگیزی شبیه مشکلات کاهش وزن است. هر سال، مردم تصمیم برای تغییر می گیرند (اهداف، KPIها)، قوی و مصمم شروع می کنند (تمرکز زیادی در اوایل سال)، ناامید می شوند (اصطکاک ناشی از روند)، متوقف می شوند (بازگشت به عادت های قدیمی) و در آن ها بی علاقگی ایجاد می شود (وحشت و عدم تمرکز در صورت برآورده نشدن اهداف).

 

به جای جستجو برای یک روش جادویی، یک فرایند سیستماتیک، شناسایی وقفه و شکست در سیستم، ایجاد مسیرهایی برای پیشرفت و گزینه های جسورانه ای را که می تواند به موفقیت های بزرگ منجر شود، آسان تر می کند.

برای اطمینان از اینکه در فروردین سال آینده با سؤالات مشابه روبرو نخواهید بود، این برنامه چهار مرحله ای را برای توسعه کسب و کار دنبال تا رشد جدیدی ایجاد کنید.

 

مرحله ۱: برای توسعه کسب و کار اولویت های خود را بررسی کنید.

رهبران بزرگ باید کمتر نگران خوب به نظر رسیدن باشند و انرژی بیشتری را برای دستیابی به اهداف اصلی متمرکز کنند. بزرگترین اولویت های خود (و تأثیرات تعیین شده آن ها) را مشخص کنید و سپس بررسی کنید که بیشتر وقت خود و تیم خود را در کجا سپری می کنید. آیا آن پروژه ها با اهداف اصلی توسعه کسب و کار شما همسو هستند؟

4 راهکار برای توسعه کسب و کار

مرحله ۲: نقاط قوت خود را تقویت کنید.

وقتی کار خود را دوباره ارزیابی می کنید، تمایل طبیعی شما این است که روی نقاط ضعف خود تمرکز کنید. اما این کار ممکن است همیشه بهترین راه برای مسیر پیش رو نباشد. در عوض، به آنچه بهتر انجام می دهید نگاه کنید. آیا فرصتی برای رشد هرچه بیشتر با تمرکز بر آنچه که قبلاً و پیش از این هم موفق بوده اید وجود دارد؟

اغلب اوقات، مشتریان فعلی شما کلید رشد آینده شما را در دست دارند. رضایت و حفظ مشتری بسیار مهم است. در واقع اولین سؤال شما نباید این باشد که، “چگونه می توانیم مشتری های بیشتری جذب کنیم؟” در عوض، این سؤال را باید بپرسید که “چگونه می توانیم رابطه مان را با کاربران قدرتمند فعلی تعمیق کنیم؟” این رویکرد منجر به عملکردهایی می شود که استراتژی جدیدی را برای پاداش دادن به مشتریان فعلی ایجاد می کند، که باعث افزایش ارزش طول عمر مشتری، میانگین ارزش سفارش ​​و یا ارجاع به آن ها، و در واقع برداشتن گامی عظیم برای  توسعه کسب و کار می شود.

 

مرحله ۳: نقاط ضعف خود را بررسی کنید.

هر کسب و کاری دارای نقاط ضعفی است و رهبران معمولاً احساس می کنند باید فوراً این موارد را برطرف کنند. اما این رویکرد همیشه درست نیست.

نمی توانید همه کارها را یک باره انجام دهید، و رشد می تواند با تمرکز روی یک یا دو حوزه حاصل شود. این ممکن است به معنای قرار دادن انرژی تان روی نقاط قوت تان باشد. و اگرچه ممکن است احساس شما به شما بگوید که بلافاصله نقاط ضعف خود را برطرف کنید، ولی ابتدا همه چیز را بررسی کنید. اگر آن ها مانع از پیشرفت کار شما نمی شوند، ممکن است بهترین استفاده از وقت یا پول شما (در حال حاضر) تمرکز بر موارد دیگر باشد.

 

مرحله ۴: در توسعه کسب و کار از شکست نترسید.

بنیانگذاران به دلیل ترس از شکست، وسوسه می شوند که ریسک نکنند. منطقی است، کسب و کار دشوار است و شکست هم ممکن است رخ بدهد! اما به این فکر کنید، حتی وقتی ایمن حرکت می کنید و هیچ ریسکی نمی کنید، باز هم احتمال شکست وجود دارد. وقتی ریسک بزرگی می کنید، احتمال خیلی بدتری وجود ندارد، و اتفاقات خوب نیز برای رشد و توسعه کسب و کار شما بسیار بیشتر است.

 

منبع:

www.entrepreneur.com

مطالب مشابه

پیام بگذارید