نرم افزار CRM

 نرم افزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتری به نرم افزاری اطلاق می شود که تعامل با چشم اندازها و مشتریان را دنبال می کند. اما آیا واقعاً در کسب و کارتان نیاز به استفاده از یک سیستم CRM دارید؟

در نهایت، انتخاب با شماست. ولی در این پست از وبلاگ نومانو دلایلی که چرا نیازی به نرم افزار CRM ندارید را آورده ایم.

 

۱۰ دلیلی که چرا به سیستم CRM احتیاج ندارید:

  1. شما نمی خواهید اطلاعات تماس تان در یک مکان مرکزی نگهداری شود.

ممکن است از خود بپرسید، “آیا نمی توانم تمام داده های مشتری خود را در صفحه گسترده اکسل مدیریت کنم و بعداً در صورت لزوم آن را فراخوانی کنم؟”

بله، مطمئناً می توانید.

اگر از گذراندن وقت گرانبهای خود برای پیدا کردن داده های مشتری تان از طریق صفحات گسترده، ایمیل و مسیرهای کاغذی لذت می برید، قطعاً نیازی به نرم افزار CRM ندارید.

یک نرم افزار CRM کاربردی، پیشینه ی کامل و دقیق از کل تاریخچه ی تعامل یک کارمند با یک چشم انداز قابل دسترسی را تنها با یک کلیک فراهم می کند. استفاده از CRM موقعیتی مرکزی را برای تیم شما فراهم می کند تا به داده های مربوط به مشتری دسترسی پیدا کند و تصمیمات بازاریابی و فروش هوشمندانه و آگاهانه تری را اتخاذ کنند.

 

  1. شما نمی خواهید که هرگونه تعامل با مشتری بطور خودکار انجام شود.

مطمئن ام که مشتریان شما عاشق پاسخ دادن به سؤالات تکراری در طول فرآیند فروش هستند، دقیقاً به همان اندازه که شما دوست دارید در هر تماس یادداشت های دست نوشته خود را بگردید، و تلاش کنید به یاد بیاورید که آخرین بار در مورد چه موضوعی صحبت کرده اید.

در دست داشتن سوابق دقیق و همراه با جزئیات هر تعاملی با مشتری که هرکسی در تیم شما می تواند برای فروش به آن رجوع و از آن استفاده کند، یک مفهوم جانبی شناخته شده از کاربرد CRM یا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری است.

 

  1. شما نمی خواهید ارتباطات بین سازمانی تان بهبود یابد.

علاوه بر آسان تر کردن زندگی برای اعضاء تیم های بازاریابی، فروش و خدمات مشتریان، نرم افزار CRM همچنین ارتباط را در سطح سازمانی بهبود می بخشند، و چه کسی این بهبود را می خواهد؟

بدون استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان برای تهیه سوابق تفصیلی، امکان دارد افراد بدون توجه به قلمروهای یکدیگر وارد شوند، زیرا آن ها در صفحات گسترده یا اکسل با مدیریت داده متناقض کار می کنند.

بدون استفاده از یک CRM ، افراد نمی توانند آنچه را که در حال حاضر با یک چشم انداز مشخص انجام شده را بلافاصله تشخیص دهند یا ببینند که بعدی چیست.

تیم بازاریابی و فروش شما نیاز خواهند داشت پیشینه ی تعامل چشم اندازهایشان را با هم ترکیب کنند، که بهترین راه برای اتلاف وقت و کاهش بهره وری است!

 

  1. شما نمی خواهید بهره وری واحد بازاریابی کسب و کارتان را بهبود ببخشید.

آیا عدم بهبود واحد بازاریابی تان بهترین کار نیست؟!

به جای دانستن اینکه چگونه بازاریابی با اولویت ها گره خورده قبل از جواب دادن به یک تماس فروش، بدون نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری و بدون داشتن اطلاعات قبلی درباره اینکه اولویت چیست یا چرا آن ها علاقه مند به محصول شما هستند به کار خود ادامه دهید.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

  1. شما علاقه مند به توسعه کسب و کار خود نیستید.

اگر کسب درآمد بیشتر با خدمت رسانی به مشتریان بیشتر هدف نهایی کسب و کار شما نیست، حتماً از استفاده نرم افزار CRM خودداری کنید. با داشتن یک یا دو یا پنج مشتری، پیگیری دستی هر تعاملی قابل انجام است. برای کوچک نگه داشتن تجارت، پیگیری دستی و سنتی را با جدیت ادامه دهید.

از آنجا که شما نمی خواهید درآمد سالیانه خود را سه یا چهار برابر کنید، داشتن فروشندگان شما که تمام وقت خود را صرف ثبت اطلاعات مشتری و چشم اندازها می کنند کار بزرگی نیست.

از سوی دیگر، استفاده از CRM به شما این توانایی را می دهد که فعالیت های فروشندگان خود را تجزیه و تحلیل کنید تا دریابید که کدام راهبردهای ارتباطی یا سلسله نقاط تماس به بهترین وجه کار می کنند و به تیم شما در بستن معاملات بیشتر کمک می کند.

 

  1. شما نمی خواهید با اتوماسیون کردن فرآیندهای تجاری تان در وقت صرفه جویی کنید.

شما برای در ارتباط بودن با پیام ها – ایمیل، چت آنلاین، تلفن – در حال کار کردن با چندین سیستم هستید و زمان زیادی را صرف انتقال از یک سیستم به سیستم دیگر و گذاشتن یادداشت های دستی از هر نقطه تماس می کنید.

اگر از سپری کردن وقت خود با کار در سیستم های مختلف لذت می برید و نمی خواهید هیچ یک از این سیستم ها با یکدیگر همکاری کنند، قطعاً از CRM استفاده نکنید.

CRM نقاط تماس یکپارچه ای را در اختیار شما قرار می دهد که اجازه می دهد سیستم های مختلفی که برای ارتباط برقرار کردن با یکدیگر با آن ها کار می کنید، کنترل خودکار ساده برای فرآیندهای کاری کلیدی شما ارائه می دهند.

 

  1. نمی خواهید به مشتریان تان بهتر خدمت کنید.

استفاده از نرم افزار CRM به شما امکان دسترسی به اطلاعات ارزشمند مشتری که به حتما آن ها علاقه ای ندارید! را می دهد.

دسترسی به اطلاعات دقیق مشتری می تواند به کارمندان در درک تعاملات قبلی مشتریان که با شرکت شما داشته اند کمک کند و به آن ها در داشتن آمادگی بیشتر برای تماس هایشان کمک می کند.

 

  1. اگر شما از طولانی شدن روند کار لذت می برید.

کسب و کار شما در حال توسعه است، و شما اولویت هایی بیشتر از آنچه که تصور کنید برای انجام دارید. با استفاده نکردن از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، می توانید یک روند ثابت از بین رفتن اولویت ها از طریق شکاف ها را داشته باشید.

از طرف دیگر، یک نرم افزار CRM می تواند به اولویت های شما را بگیرد و به کارمندان کمک کند تا آن ها را رتبه بندی کنند در نتیجه می توانند به نقطه صحیح فرآیند فروش دسترسی یابند، و شانس خود را برای فروش بهبود بخشند.

 

  1. شما از گزارش دستی لذت می برید.

تهیه و بررسی گزارش های دستی هفتگی می تواند کل روز شما را هدر دهد.

اگر از سیستم CRM استفاده می کردید، می توانستید به داشبورد خود بروید و گزارش های مورد نیاز خود را با دقت و ثبات بیشتری با کلیک یک دکمه استخراج کنید. باید پرسید که چه کسی این ویژگی را نمی خواهد؟!

 

  1. شما می توانید برای همیشه از محصولی استفاده کنید که کاملاً رایگان باشد.

فکر می کنید برای یک نرم افزار به این قدرتمندی چه میزان باید هزینه کرد؟

اکنون ۱۰ دلیل عدم نیاز به نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری برای سازمان تان را می دانید. در نهایت، اگر یک CRM را برای استفاده در نظر دارید یک سؤال بسیار ساده وجود دارد که باید از خودتان بپرسید: آیا می خواهید کسب و کار خود را توسعه دهید یا خیر؟

توانایی شما در انجام این کار بستگی به تماس با چشم اندازهای شما در فواصل مناسب و ارائه اطلاعات مربوط به آن ها در زمان مناسب دارد و شما به راحتی نمی توانید این کار را بدون بهره مندی از ویژگی های فوق العاده و کاربردی CRM انجام دهید.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

10% تخفیف ویژه کلاس و جلسات آنلاین