کار تیمی کلید رضایت مشتری

مشارکت و همکاری و خدمت به دیگران به شما این امکان را می دهد که ارزشی به همان میزان دریافت کنید. و در نتیجه رضایت مشتری را نیز به همراه داشته باشید. این امر مستلزم یک طرز فکر رهبری خدمتگزار است که در آن مدیران و متخصصان، به صورت خستگی ناپذیری به مشتریان خدمت می کنند. جف بیزوس (Jeff Bezos) آن را تحت عنوان “customer obsession” توصیف می کند، اما همه ما آن را صرفاً به عنوان یک فرد سخاوتمند و بخشنده که تأثیر بزرگی ایجاد می کند، می شناسیم.

رهبری یک پادشاهی نیست. یک مسئولیت است، مسئولیت سرمایه گذاران، مشتریان و مقامات مسئول. براساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۶ توسط هاروارد بیزینس ریویو  (Harvard Business Review)منتشر شد، ۶۷ درصد رهبران جهان معیارها و استانداردهای اخلاقی بالایی را به عنوان صلاحیت برتر رهبری رتبه بندی کردند. یک رهبر باید بسیار صادق باشد زیرا شما نمی توانید با اطلاعات نادرست مشکلات را برطرف کنید.

 

کار تیمی زمانی امکان پذیر است که اعضا به یکدیگر کمک کنند

یک فرهنگ با کارایی بالا، هنگامی امکان پذیر و شدنی است که همه افراد در سازمان به صورت گروهی و تحت عنوان یک تیم کار کنند. این امر مستلزم تمرکز بر ایجاد همکاری و مشارکت در میان همکاران، مشتریان و ذی نفعان است.

طبق اعلام (ADAA) ، ۵۶ درصد کارمندان استرس و اضطراب، ۵۱ درصد آن ها ارتباط با همکاران و ۵۰ درصد کیفیت کار را عاملی مؤثر بر عملکرد کاریشان می دانند. بنابراین انگیزه فوق العاده ای برای مدیران وجود دارد تا بتوانند فرهنگ کار گروهی و پشتیبانی عاطفی را در شرکت ایجاد کنند. در مقابل، افراد خودخواه برای یک سازمان سمی و خطرناک هستند. علاوه بر این، آن ها تمام تلاش خود را برای افزودن ارزش به مشتریان نمی کنند.

رهبری خدمتگزار برای ایجاد یک سازمان با عملکرد بالا ضروری است. به صورت فردی افراد به یکدیگر کمک می کنند و به طور جمعی همگی به چیزی فراتر دست می یابند.

کار تیمی کلید رضایت مشتری
مشارکت و همکاری و خدمت به دیگران موجب جلب رضایت مشتری می شود.

یک شرکت باید تمام تلاش خود را برای ارائه خدمات به مشتریان انجام دهد

ارزش شرکت از روابط سودآور و رضایت مشتری ناشی می شود. وقتی بهترین تلاش خود را برای مشتریان انجام می دهید، چیز ارزشمندی کسب می کنید و آن  اعتماد آن ها است. هرگونه مبادله اقتصادی، به اعتماد نیاز دارد. مطابق نظرسنجی ادلمن (Edelman) در سال ۲۰۱۹، ۸۱ درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که هنگام تصمیم گیری خرید “باید بتوانند به برند اعتماد کنند تا آنچه را که درست است انجام دهند.” و ۷۵ درصد گفتند که آن ها اعتماد را بیش از گرایش و تمایلشان ارزیابی می کنند.

خدمت به مشتریان نیاز به درک نیازها و خواسته های آن ها دارد. این یعنی گوش دادن به بازخوردهای مثبت و منفی به منظور بهبود محصولات و بهبود خدمات مشتریان . کسب و کارها با راحت تر کردن امور، برطرف کردن سختی ها، کاهش هزینه ها و با ایجاد تجربیات عالی، ارزش اضافه می کنند.

 

محیط کاری شاد برابر است با مشتریان شاد و راضی

مشکل اصلی یک محل کار ناکارآمد این است: افراد برنامه های کوچک خود را در اولویت قرار می دهند و مدیران و متخصصان طماع برای افزایش سود شخصی برنامه ریزی می کنند. وقتی همتایانشان برای کار و عملکرد خوب ترفیع می گیرند حسادت می کنند. برای جلب رضایت مشتری تا جایی که می توانید در فروش، آموزش رهبری، ارائه بازخورد سازنده و یا پرورش مدیران آینده مشارکت و همکاری داشته باشید. 

مطالب مشابه

پیام بگذارید