مدیر خوب

به اولین پوزیشن مدیریتی ارتقاء یافته اید؟ یا شغل جدید تحت عنوان یک مدیر پروژه دارید؟ تبریک می گوییم.

مسئولیت های شما در حال حاضر شامل هدایت و ایجاد انگیزه در تیم برای تحقق اهداف تعیین شده سازمان است. حتی با وجود مجموعه ای از منابع که در اختیار شما قرار دارند، قدم گذاشتن به نقش مدیریتی برای اولین بار می تواند احساس ترس در شما ایجاد کند. شما اکنون مسئولیت تولید و موفقیت یک تیم را بر عهده دارید و اگر اشتباه پیش برید، خودتان اولین کسی هستید که سرزنش خواهید کرد.

در حالی که ممکن است زمان ببرد تا به نقش جدید سازگار شوید، مهم است توجه داشته باشید که یک مدیر باید یک رهبر باشد، در حالی که یک رهبر نباید مدیر باشد. بنابراین، یک مدیر خوب باید مهارت های عالی برای رهبری داشته باشد که بتواند نیروها را جمع کرده و پروژه ها را به جلو سوق دهد. فقط به یاد داشته باشید که همه باید از جایی شروع کنند.

ما مشخصه های اصلی مدیران خوب را مشخص کرده ایم و از پرسنل در سمت های ارشد رهبری خواسته ایم تا بهترین مشاوره را برای مدیران تازه کار ارائه دهند. در اینجا چند ویژگی ذکر شده است که به شما کمک می کند تا نقش جدید مدیریتی خود را شروع کنید و شکوفا شوید.

مدیر خوب

شفافیت

کارمندان همیشه مانند یک مدیر به تمام اطلاعات مربوط به شرکت دسترسی نخواهند داشت. یک مدیر خوب باشید، بدیهی است که درگیر برنامه ریزی و کار استراتژی گسترده هستید. اما برای موفقیت نهایی در هر کار، بسیار مهم است که با آگاهی دادن درباره ی تمام آنچه که رخ می دهد، تمام کارمندان خود را در کار درگیر کنید. به این ترتیب، تازه کاران احساس خواهند کرد که شما یک رئیس اهل ارتباط هستید و احساس کنار بودن از هیچ کدام از کارهایی که سازمان متعهد به انجام آن است را ندارند. شما می توانید با به اشتراک گذاشتن مواردی مانند برنامه های استراتژیک و بازخورد مشتری، شفافیت را تقویت کنید، همه ی این ها باعث می شود تا کارمندان با سازمان در اتباط و متصل باشند.

تمایل به رشد

به عنوان یک مدیر، نیاز خواهید داشت روی کمک به پیشرفت کارمندانتان، چه جداگانه چه به طور جمعی تمرکز کنید. برای کمک به آن ها در استفاده از استعدادهای خود و بهره گیری از علائق شان، تلاش کنید تا کارمندان خود را در سطح شخصی بشناسید. سعی کنید آنچه را که به آن ها کمک می کند و چیزهایی که کمکی به آن ها نمی کند، پیدا کنید و در راستای مشخص کردن و رفع هرگونه مانعی تلاش کنید تا کارمندان شما بتوانند کار خود را به بهترین وجه انجام دهند.

مدیران غالباً وظیفه رشد و توسعه را بر عهده دارند که مربوط به سازمان نیست. توصیه می شود یک هدف که بر روی توسعه فردی یا اعضای تیم متمرکز باشد و به یک نتیجه تجاری مرتبط نباشد داشته باشید.

ارتباط موثر

بسیاری از کارفرمایان تمایل دارند خیلی کم با کارمندان خود ارتباط برقرار کنند. به عنوان مدیر جدید، شما احتمالاً مشغول تنظیم نقش جدید خواهید بود و به ندرت کارمندان خود را از آخرین اخبار سازمانی آگاه خواهید کرد. با این حال، شما باید بدانید که ارتباطات برای اکثر کارهایی که انجام می دهیم، محرک اصلی است و ارتباط تیمی عالی ضروری است. شما باید انتظارات واضحی را برای همه کارمندان ترسیم کنید، دستورالعمل هایی را برای ارائه و دریافت بازخورد تعیین کنید و در مورد موضوعات مهم شفاف صحبت کنید.

مدیرانی که می خواهند از تفکر اصلی الهام بگیرند، باید فرهنگ فراگیری را که در آن افراد مجاز به ابراز عقاید، نظرات و نگرانی های خود باشند پرورش دهند. در صورت نیاز کمک بخواهید.

حل اختلاف

شما به عنوان یک مدیر، همیشه باید درک کنید که در نهایت، مردم با هم اختلاف نظر دارند. تیم ها همیشه درگیری هایی دارند که شما باید آن ها را منصفانه و به سرعت برای پیشرفت سازمان، برطرف کنید. مسائل شخصی، جبران خسارت، تقدیر و عقب نشینی مسائلی هستند که می توانند منجر به درگیری شوند.

این یک مهارت بسیار پیچیده است زیرا نمی خواهید از مقام خود استفاده کنید یا از روی نارضایتی ریسک کنید. علاوه بر این، بیشتر کارمندان ناظر هستند و سریعاً به کسی که در مواقع مورد نیاز اقدامی انجام دهد، توجه می کنند. مدیرانی که با شرایط دشوار روبرو هستند، اغلب از سوی کارمندان و همتایان خود احترام زیادی کسب می کنند. شما باید همیشه به مردم اجازه دهید نظر خود را بگویند و محیطی را فراهم کنید که افراد در جهت منافع سازمان با هم همراه شوند.

تقدیر از دستاوردها

کارمندان همیشه می خواهند یک کار عالی انجام دهند و وقتی این کار را انجام دهند، انتظار دارند از رئیس خود تقدیر خاصی دریافت کنند. متأسفانه، تعداد کمی از مدیران در تقدیر و پاداش کارمندان برای کارهایی که انجام داده اند، تلاش می کنند. با تقدیر از دستاوردهای کارکنان – به صورت مادی و معنوی می توانید در ارتقاء فرهنگ سازمانی عالی گام های بلندی بردارید. به کارمندان خود پاداش دهید و آن در معرض دید کل سازمان قرار دهید. تغییرات تیم، ارتقاء، بازسازی و کارمندانی که کار خارق العاده ای انجام می دهند، اطمینان حاصل می کنند که کل سازمان می داند چه زمانی افراد به هدف می زنند و در حرفه خود پیشرفت می کنند.

از طریق این تقدیر، بقیه سازمان فرصتی برای ارسال تبریک های خود و همچنین حس الهام گرفتن از نقش های خود خواهند داشت. به عنوان مدیر جدید، باید درک کنید که خبرهای خوب برای یک کارمند، خبرهای خوبی برای کل نیروی کار است.

تأثیر محور

کارمندان می خواهند در یک سازمان احساس ارزش کنند. اگر به نظر نمی رسد که کار آن ها تغییری در سازمان ایجاد می کند، احتمالاً انگیزه لازم برای ارائه آن را ندارند. به عنوان یک مدیر جدید، شما باید وقت بگذارید تا از نقاط قوت اعضای تیم و همچنین جایی که ممکن است به یک کمک اضافی احتیاج داشته باشند، مطلع شوید.

همان طور که در نقش مدیریتی خود پیشرفت می کنید، بسیار مهم است که یک رویکرد تکراری را پیش بگیرید و پا به پای تیم یاد بگیرید. به این ترتیب، کارمندان می بینند که شما در حال تلاش برای پیشرفت هستید، که به نوبه خود باعث ایجاد انگیزه و الهام بخش آن ها برای عملکرد بهتر در نقش هایشان خواهد شد.

تفویض

یک تحول مشکل ساز که ممکن است شما به عنوان یک مدیر جدید تجربه کنید، یک تغییر ناگهانی به سمت رهبری است.  بیشتر رهبران جدید معمولاً عادت دارند که تمام کارها را به تنهایی انجام دهند و از این که به دیگران اجازه دهند وظایف را به تنهایی انجام دهند ممانعت می کنند. برای اینکه یک رهبر بزرگ در نقش مدیریتی جدید خود باشید، باید یاد بگیرید با کم تر درگیر شدن در فعالیت های تیم تان، آن ها را بالا ببرید. ایده ها و اندیشه های افراد دیگر را به سمت یک هدف مشترک سوق دهید و در عین حال هر آنچه را که برای موفقیت نیاز دارند در اختیارشان قرار دهید. از طریق تفویض، شما به راحتی می توانید انتظارات واضحی را مشخص کنید و به تیم ها کمک کنید تا به روش معناداری در موفقیت سازمان مشارکت کنند.

روش های بیشماری برای رهبری الهام بخش و کاربردی در نقش جدید مدیریتی شما وجود دارد. اما شاید بزرگترین طرز فکری که شما می توانید داشته باشید فکر کردن به کارمندان است نه به عنوان پیروان یا کارمندان بلکه به عنوان اعضای با استعداد یک تیم واحد. شما برای ارائه پشتیبانی خود در آنجا هستید و آن ها در آنجا هستند تا دید شما را به جلو سوق دهند. یک رهبر بزرگ همیشه این را تشخیص خواهد داد و تیم بزرگی شما را به خاطر آن تحسین می کنند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید