نسخه های آزمایشی LMS

ممکن است شما فقط دو هفته و یا یک ماه برای راه اندازی LMS و آموزش آنلاین خود وقت داشته باشید و نسخه های متعددی را آزمایش کنید تا ببینید نسخه انتخابی شما ارزش انتخاب را دارد یا خیر.

چطور در این بازه زمانی می توان فهمید که سیستم LMS انتخابی، انتظارات شما را برآورده می کند؟

رمز موفقیت شما در آزمایش موفقیت آمیز LMS، اولویت بندی نتایج و تمرکز روی آنها است. نباید تسلیم توصیفات رنگارنگ شوید و خیلی به تعریف های فروشندگان اعتماد کنید. یک سیستم مدیریت یادگیری یا LMS که برای یک مؤسسه آموزشی عالی است، ممکن است برای سازمان شما یک فاجعه باشد.

ما در این مقاله سعی کرده ایم۷ نکته را برای استفاده عاقلانه از نسخه های آزمایشی LMS آنلاین که شرکتها در اختیار مشتریان خود قرار می دهند، به شما معرفی کنیم. با توجه به این نکات می توانید یک LMS ایده آل را برای مؤسسه آموزشی و شرکت خود انتخاب کنید.

 

۱-تدوین معیارهای ارزیابی

یکی از رایج ترین مشکلات، آغاز آموزش آنلاین، قبل از طبقه بندی دوره است. بهتر است تا چند معیار ارزیابی برای تمرکز بر عملکردهای اصلی که برای شرکت شما مهم است، ایجاد کنید.

از خودتان سوال کنید که تیم شما برای آموزش آنلاین به کدام ویژگی هایی نیاز دارد؟ LMS فعلی شما چه ویژگی هایی را ندارد که سیستم LMS جدید می تواند آنها را ارائه دهد؟ چگونه UI و ابزارهای گزارش را در این سیستم ارزیابی می کنید؟

 به جای تمرکز روی موارد لوکس و غیر ضروری، ویژگی های LMS قابل ارائه ای را که شرکت آموزشی شما روزانه از آنها استفاده می کند در اولویت قرار دهید.

 

۲- ویژگی های تجارت الکترونیکی را در LMS جدید امتحان کنید

مزیت داشتن LMS برای مؤسسات آموزشی، یکپارچه سازی تجارت الکترونیکی است. شما با داشتن ابزارهای eLearning هم می توانید افزونه های جدیدی را خریداری کنید.

برای این کار ویژگی های eCommerce  مورد نیاز خود را در سیستم جدید امتحان کنید تا ببینید چطور با ابزار های سیستم LMS فعلی شما همپوشانی دارند.

تیم بازاریابی و فروش خود را در این کار درگیر کنید تا بتوانند راهنمایی های خود را ارائه دهند. همچنین باید از قبل در مورد مدل قیمت گذاری دوره های آموزشی آنلاین خود تصمیم بگیرید. به عنوان مثال، آیا شما قرار است تا محتوای آموزش آنلاین عمده خود را به سازمانهای بزرگتر بفروشید و یا مؤسسات دیگر به اشتراک بگذارید؟

 

۳- بازیکنان اصلی را دعوت کنید

آزمایش سیستم LMS، نباید محدود به قسمت فروش، بازاریابی و کارمندان شما باشد. از افراد مهم هر بخش و تعداد انگشت شماری از کاربران را هم به سیستم LMS جدید دعوت کنید.

به عنوان مثال، یک مشتری وفادار که می تواند در مورد رابط کاربری و دارایی های داخلی بازخورد ارائه دهد. این کار نشان می دهد که شما به جز تجارت به نظر آنها هم احترام می گذارید.

برای جلب نظر همه و شناسایی مشتریان، بعد از دوره آزمایشی رایگان جلسه ای را برگزار کنید. این یک فرصت عالی برای جمع آوری اطلاعات مهم درباره LMS جدید است.

 

۴- یک تمرین آزمایشی را برای بررسی عملکرد  LMS انجام دهید

در طول دوره آزمایشی رایگان LMS، از تیم خود بخواهید یک دوره آموزشی آنلاین ایجاد کنند.

تنها شرط این است که باید این دوره آزمایشی شامل وظایف “عادی” باشد که بخشی از گردش کار آنها است. چرا که شما نمی خواهید کارمندان بیش از حد از منطقه راحتی خود خارج شوند.

کار عاقلانه این است که نقش های هر فرد را در سیستم تعیین کنید و به آنها دامنه ای بدهید تا همه در یک پلتفرم باشند. برای مثال، آنها باید دوره آموزشی ای را برای  یک مشتری  طراحی کنند. این دوره باید برای بهبود مهارت های ارتباطی طراحی شود.

 

۵- میزبان افتتاحیه آموزش آنلاین باشید

مشاغل میزبان روزنه های امید هستند. آنها می خواهند قبل از فاش کردن رازهای بزرگ، کارهایی را انجام دهند. از این نوع کار ها برای تعیین میزان استقبال از دوره آموزش آنلاین خود استفاده کنید.

نسخه ازمایشی LMS در اینترنت

نرم افزار آزمایشی رایگان LMS هنوز به شما این فرصت را می دهد تا از منظر دیگری پلت فرم را مشاهده و آن را بررسی کنید.

 ممکن است تیم شما تصور کند این سیستم جدید از نظر گرافیکی بسیار مناسب و پر از ویژگی های خوب است. اما فراگیران آنلاین به خاطر نوع دید و نحوه استفاده از LMS، ممکن است نظرات دیگری درباره سیستم جدید شما داشته باشند.

ممکن است الگوهای آموزش آنلاین شما هنوز ناتمام به نظر برسند یا پیمایش صفحات آن برای کاربران دشوار باشد.

 

۶- با فروشندگان LMS تعامل داشته باشید.

نسخه آزمایشی یا رایگان LMS تصمیم نهایی برای انتخاب شما نیست. با پایان دوره آزمایشی، قطعا باید چندین سؤال برای شما پیش بیاید.

برای رفع نگرانی های خود جلسات پیگیری با فروشنده LMS ترتیب بدهید. برای اطمینان از عدم پرداخت هزینه های پنهانی و همچنین شرایط قرارداد، قیمت پرداختی برای سیستم را روشن کنید.

برای مثال بپرسید چه مواردی در بسته موجود است؟ آیا آنها قابل ادغام اند؟ آیا افزودنیهایی در سیستم دارند که بتواند نگرانیهای تیم شما را برطرف کند؟

پایگاه داده آنلاین و رابط های کاربری LMS جدید را مورد بررسی قرار دهید. اگر تصمیم به سرمایه گذاری در محصول آنها دارید، ببینید چه چیزهایی در فروشگاهشان موجود است.

 

۷- نقشه راه نسخه آزمایشی خود را محدود نکنید

بیش از یک LMS را امتحان کنید و ببینید که مدعیان برتر آموزش الکترونیکی شما چه چیزی را در سیستم ارائه می دهند. هیچ نسخه خوبی وجود ندارد که بگوید شما فقط به یک نسخه آزمایشی محدود هستید.

 مسلماً، فروشندگان LMS به جای خرید محصول، درایوهای آزمایشی متعددی از همان ابزار eLearning را تدارک می بینند.

با این حال، شما باید ۳ گزینه برتر LMS را در فهرست خود ارزیابی کنید تا بهترین تصمیم را در خرید بگیرید.

LMS انتخابی شماره ۱ با توجه به رتبه بندی بالا و بررسی های آنلاین درخشان، ممکن است انتخاب درستی باشد. اما آزمون دنیای واقعی ثابت می کند که LMS انتخابی شماره ۳ کاندیدای به مراتب بهتری است.

فقط اطمینان حاصل کنید که از معیارهای ارزیابی یکسانی برای هر نسخه آزمایشی استفاده کنید. این تنها روش منصفانه برای مقایسه و سنجش هر پلتفرم بر اساس شایستگی ها و ویژگی های خود است.

 

LMS برای شرکت های آموزشی می تواند سرمایه گذاری قابل توجهی باشد، اما نسخه های آزمایشی رایگان LMS به شما نمای داخلی و ویژگی های موجود در آنها را نشان می دهد. قبل از آغاز فرایند خرید LMS از نقشه راه خود مطلع باشید (معیارهای ارزیابی) و آن را به یک تلاش گروهی تبدیل کنید.

 اگر فروشندگان LMS مایل به ملاقات با شما بعد از امتحان رایگان LMS نیستند و به سوالات شما پاسخ دهند، وقت آن فرا رسیده است تا به جای دیگری مراجعه کنید.

شما به یک ارائه دهنده خدمات آموزشی نیاز دارید که پشت محصول خود بایستد و حفظ مشتری را بسیار ارزشمند بداند. در نهایت، چند سیستم عامل را امتحان کنید تا تأیید کنید که انتخاب درستی انجام داده اید و از هیچ ویژگی پنهانی چشم پوشی نمی کنید.

در صورت نیاز به استفاده از یک استراتژی آموزش آنلاین کارآمد با حداکثر بازگشت سرمایه، یافتن یک LMS ایده آل برای سازمان شما بسیار ضروری است.

بهتر است تا با متخصصان این امر همواره مشورت کنید و سیستم مدیریت آموزش آنلاینی را انتخاب کنید که بیشترین ویژگی ها را به دوره های آموزش آنلاین شما اضافه می کند و قابل انطباق با نیاز های گروه شما باشد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید