کارآفرینی و تمرکز بر معنای زندگی

می خواهید یک کارآفرین باشید؟ روی آنچه به زندگی شما معنا می دهد تمرکز کنید!

آیا به دنبال یک محرک و الهام درونی برای کارآفرین شدن هستید؟ ما برای درک فاکتورهایی که باعث می شود مردم اهداف کارآفرینی خود را دنبال کنند بیش از ۱۲۰۰ فرد با پیشینه های مختلف را مورد بررسی قرار داده شده است.

نتیجه ی بزرگی که گرفتیم این بود، این امر تنها مربوط به پول، موفقیت، یا حتی کسب و کار نیست.

بلکه این است که: اگر کسی احساس کند زندگی اش معنا دارد، به احتمال زیاد کارآفرین می شود.

وقتی افرادی که می گفتند می خواهند یک کسب و کار راه اندازی کنند را مورد بررسی و مطالعه قرار دادیم، الگویی دیدیم: پر انرژی ترین، بی پرواترین و هدف محورترین آن ها نیز معتقدند که توانایی معنادار زیستن را دارند. در واقع، صرف نظر از اینکه آیا آن ها برنامه ای برای شروع و راه اندازی یک کسب و کار را دارند یا خیر، پاسخ دهندگان نظرسنجی که به توانایی خود برای داشتن زندگی معنادار اعتقاد دارند، مثبت ترین دیدگاه ها را نیز در مورد کارآفرینان داشتند.

به طور خلاصه، معنی زندگی الهام بخش روحیه کارآفرینی است، همان طور که افکار عمومی برای حمایت و پشتیبانی جامعه از کارآفرینی ضروری است.

 

معنی زندگی دقیقاً چیست؟

وقتی می گوییم “معنی زندگی”، منظور ما این است که شما احساس می کنید نقش مهمی در جهان بازی می کنید. این حس به این معنا است که شما یک هدف دارید. احساس کردن معنی زندگی این است که باور کنید که اهمیت دارید و مهم هستید، می توانید به خانواده، دوستان، جوامع و حتی جامعه وسیع تر کمک های مهمی کنید.

کارآفرینی و تمرکز بر معنای زندگی

این امر پیامدهای قدرتمندی در بهزیستی جسمی و روانی، اطمینان خاطر و ایجاد انگیزه و خوش بینی به آینده دارد. دهه ها تحقیق در روانشناسی اهمیت این احساس معنی را در منعطف و متمرکز ساختن افراد در اوقات دشوار نشان داده است.

و به همین دلیل است که درک این مسئله بسیار مهم است: اگر بتوانیم از قدرت معنا استفاده کنیم، کارآفرینان مشتاق می توانند به پا خیزند و تاب آوری و تمرکز لازم را برای کمک به ما در یافتن مسیر و حرکت کردن در شرایط و لحظات دشوار فراهم می کنند.

 

کارآفرینان چگونه می توانند از این قدرت استفاده کنند

مهم نیست که در کجای سفر کارآفرینی خود قرار دارید، با تمرکز روی آنچه که در حال حاضر به زندگی شما معنا داده شروع کند. سپس، در مورد چگونگی ایجاد جاه طلبی های کارآفرینانه خود فکر کنید. برای اکثر ما، معنی در روابط نزدیک، با ارتباط و خدمت به کسانی که دوستشان داریم، یافت می شود. بنابراین، ممکن است هنگام تهیه یک برنامه کسب و کار، فکر کردن به اینکه چطور دنبال کردن اهدافتان می تواند نه تنها به شما بلکه آن هایی که برایتان مهم هستند مفید باشد.

به عنوان مثال، آیا شما در حال ایجاد کسب و کاری هستید که می تواند فرصت هایی را برای خانواده و دوستان فراهم کند؟ آیا کسب و کار شما امکان گذراندن وقت بیشتر با عزیزان را به شما می دهد؟

حال به این فکر کنید که کسب و کار شما چگونه می تواند به جامعه شما و حتی شاید جهان گسترده تر کمک شایان و قابل توجهی کند. تمرکز روی نقش معنی دار و مهمی که می توانید بازی کنید، نه تنها می تواند برای شما الهام بخش باشد بلکه ممکن است در خلق ایده های جدید و راه حل های مبتکرانه برای مواجه با چالش هایی که شما و جامعه شما با آن رو به رو می شود، مفید و کمک کننده باشد. شما ممکن است فردی باشید که به ایجاد پیشرفت های مهم کمک می کند، کسی که راهی برای کمک به جمعیت آسیب پذیر جامعه پیدا می کند، یا کسی هستید که در طی فاصله گذاری اجتماعی راه جدیدی برای تحویل کالا جهت رفع نیازهای مردم پیدا می کند.

نتیجه

سرانجام، هنگامی که چالش های جهانی ما تمام شود، بهبود اقتصادی به روحیه کارآفرینی و نوآوری های تجاری بستگی دارد تا به شکوفایی جامعه ما کمک کند. با ادامه این روند، حداقل برای کوتاه مدت، که شامل کاهش مسافرت ها، محدود کردن خریدهای جزئی و بیرون غذا خوردن، اجتناب از حضور در مراسم ها و جلسات بزرگ و ادامه رعایت فاصله گذاری اجتماعی، کسب و کارها باید به دنبال پیدا کردن راه های جدیدی برای تحویل و تولید کالا و خدمات باشند. فرصت های جدیدی برای کسانی ایجاد می شود که قادر به خلق نوآوری و خلاقیت در این محیط و شرایط هستند. علاوه بر این، افراد باید از کارآفرینان و کسب و کارهایشان برای بازسازی و پیشرفت و شکوفایی آن ها حمایت کنند.

اعتقاد به اینکه زندگی شما معنی دار است، و اینکه نقش مهمی در جهان بازی می کنید، می تواند به شما در پرورش روحیه کارآفرینی و خلاقیت از راه هایی که نه تنها به شما در برآورده کردن نیاز خود کمک کند بلکه به شکل دادن دنیایی که دیگران نیز می توانند به شکل مشابه عمل کنند، کمک کند.

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید