مدیریت کلینیک دندانپزشکی

طی دو دهه گذشته، سیستم های مدیریت کلینیک دندانپزشکی پیشرفت های زیادی داشته است.

اما جدیدترین ویژگی های حال حاضر نرم افزار های مدیریت دندانپزکشی، با خودکار کردن هر بخشی از کلینیک شما، از قرار ملاقات ها گرفته تا حساب های کاربری و نمودار، به سطح بعدی منتقل می کند.

اگر به فکر تبدیل مطب یا کلینیک دندانپزشکی خود از یک سیستم دستی به نرم افزاری بر پایه فرآیند و بر بستر ابر هستید، در این مطلب از وبلاگ نومانو چهار نکته مهم ذکر شده است که باید در نظر داشته باشید.

 

  1. دسترسی آسان و امن به اطلاعات در کلینیک دندانپزشکی

به عنوان یک دندانپزشک، اگر نرم افزار کلینیک دندانپزشکی خود را در ابر دارید، می توانید از هر مکانی که دوست دارید، به پرونده های بیمار، اطلاعات حساب کاربری، برنامه های دندانپزشکی و آمار و ارقام کلینیک خود دسترسی پیدا کنید.

اگر در خانه هستید، می توانید با هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارد، وارد اکانت خود شوید. اگر شرایط اضطراری وجود داشته باشد و نظر شما فوراً مورد نیاز باشد، بدون توجه به اینکه در یک ناهار کاری یا تعطیلات در خارج از کشور هستید، می توانید به داده های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنید.

اگر برای یک کلینیک چند مکانی کار می کنید، بیماران و کارمندان می توانند از مکانی به مکان دیگر مهاجرت کنند و همچنان به تمام سوابق شان دسترسی داشته باشند.

از سوی دیگر، یک سیستم دستی به کارمندان و بیماران متکی است که می توانند به همان کامپیوتر یا سروری دسترسی پیدا کنند که مطب شما را به یک مکان متصل می کند. اگر این کامپیوتر کار را متوقف کند، شاید به دلیل بکاپ گرفتن سرور، شما به طور موثری از دسترسی به داده ها مسدود می شوید.

مدیریت کلینیک دندانپزشکی

  1. رزرو آنلاین توسط نرم افزار دندانپزشکی

تصور کنید اگر بدون قرار دادن کارمندان پای تلفن، بیماران شما می توانستند خودشان وقت ملاقات را انتخاب کرده و رزرو می کردند. 

علاوه بر راحتی، مزیت دیگری برای رزرو آنلاین وجود دارد. همه دندانپزشکان می خواهند که بیماران شان معاینه های منظم دندانپزشکی را انجام دهند. دقیقاً همانطور که ممکن است هتلی را بصورت آنلاین رزرو کنند یا محصولاتی را خریداری کنند، بیماران باید احساس کنند که اختیار عهده دار بودن سلامت دندان خود را دارند. با دادن امکان رزرو آنلاین به آن ها، اجازه می دهید تا بیماران خود مسئولیت سلامتی شان را بر عهده بگیرند.

این یک مزیت آشکار نسبت به یک سیستم دستی، که یک مسئول پذیرش می بایست جزئیات قرار ملاقات را که از طریق تلفن یا ایمیل گفته می شود را تایپ کند، است. احتمال خطا در این روش بیشتر است، و منتظر بودن پشت تلفن، در حالی که مسئول پذیرش تماس دیگری را پاسخ می دهد، خسته کننده است، مخصوصاً برای بیماران جدید.

 

  1. برقراری ارتباط بهتر در یک مطب دندانپزشکی

یکی از نوآوری ها در نرم افزار مدیریت دندانپزشکی نومانو ایجاد تسهیلات مکالمه در نرم افزار مدیریت است. تمام واحد ها با توجه به نیاز می توانند فرآیندها را به صورت یکپارچه مدیریت نمایند و با یکدیگر در تماس باشند.

 

  1. مدیریت آنلاین اسناد و پرونده بیمکاران

در مدل ‘دستی’ مدیریت کلینیک دندانپزشکی تمام پرونده ها و اسناد و تصاویر پزشکی بیمار به صورت دستی نگهداری و بایگانی می شود.

اکنون با استفاده از نرم افزار کلینیک دندانپزشکی می توان پروفایل و پرونده بیماران را به صورت الکترونیکی ذخیره نمود و به ان در هر مکان و زمان دسترسی داشت.

مطالب مشابه

پیام بگذارید