ارزیابی رضایت مشتری

براساس تحقیقات انجام شده هر ساله بر تعداد شرکت های نوظهور و جدید اضافه می شود. بنابراین با انتخاب های زیادی که در بازار وجود دارد، مشتریان مشکلی در تغییر برند و رفتن به سمت یک شرکت دیگر ندارند. علاوه بر این، درخواست نهایی یک جامعه پیشرفته دیجیتالی تجربه کاربری و مراقبت و کسب رضایت مشتری منحصر به فرد است.

 

ما در دوره ای زندگی می کنیم که مشتریان بیشتر از هر زمان دیگری شرکت ها را نسبت به عملکردشان مسئول و پاسخگو می دانند. به منظور دستیابی به رضایت مشتری و ایجاد یک پایگاه مشتریان وفادار، برندها باید بسیار تلاش کنند.  راضی ساختن مشتری از محصولات و خدمات ارائه شده توسط شرکت شما چقدر دشوار است؟ خیلی.

در این مقاله، ما قصد داریم نکاتی در مورد چگونگی دستیابی به رضایت مشتری و ارزیابی آن را بررسی کنیم.

 

برای حل مشکلات، باید مشتریان خود را درک کنید

همه دوست دارند احساس خاص بودن داشته باشند. تمام مشتریان دوست دارند مورد تقدیر واقع شوند. اگر با رفتارهای مهربانانه دل مشتری های خود را به دست آورید، احتمال بازگشت آن ها به رغم هزینه پایین تر برندهای دیگر، بسیار زیاد است.

برای رضایت مشتری نشان دادن اینکه شما واقعاً مراقب آن ها هستید می تواند در آینده برای شما سود به همراه داشته باشد.

 

تجربه فروشگاه فیزیکی را این بار به صورت آنلاین بازسازی کنید

به طور کلی، افرادی که به دنبال صرف بودجه خود برای برخی از محصولات یا خدمات هستند، دوست دارند دیگران در انتخاب و تصمیم گیری برای خرید به آن ها کمک کنند. در فروشگاه، انجام این کار آسان است. صندوق داری که نام مشتری و سلیقه او را می داند تأثیر زیادی در تجربه کلی خرید خواهد داشت.

در دنیای دیجیتال، چت آنلاین نزدیکترین روش برای بازسازی چنین تجربه ای است. امکان مکالمه با یک شخص حقیقی در هنگام چت آنلاین برای تصمیم گیری، باعث می شود مشتریان احساس خوبی داشته باشند. در عین حال، یک تجربه اومنی چنل (omnichannel) یکپارچه، که از ویژگی های چت آنلاین در وب سایت شما پیروی می کند، نرخ تبدیل را افزایش می دهد.

ارزیابی رضایت مشتری

به صحبت های مشتریان خود گوش فرا دهید و به آن ها پاسخ دهید

برای شرکت هایی که می خواهند در بازار ماندگار شوند، گوش دادن به صحبت های مشتریان و تأمین نیازهای آن ها ضروری است. یکی از ابزارهایی که می تواند در رسیدن به رضایت مشتری به شما کمک کند بازخورد مشتری است. فرم های بازخورد به راحتی در وب سایت ها اجرا می شوند و می توانند برای پشتیبانی از انواع مختلف پرسش و بررسی رضایت، سفارشی سازی شوند.

قبل از اینکه شروع به پرسیدن سؤال کنید و از مشتریان بازخورد بگیرید، نقاط تمرکز آنچه را که به دنبال آن هستید و اینکه کجا می خواهید آن را جستجو کنید را پیدا کنید. این با درخواست بازخورد محصول یا بازخورد تجربه کاربری وب سایت کاملاً متفاوت است.

بعد از اینکه بازخورد باکیفیت از مشتریان خود جمع آوری کردید، با تغییرات درخواستی به آن ها پاسخ دهید.

 

بیشتر بخوانید: مزایای CRM برای کسب و کارها

 

با اومنی چنل پیش بروید تا ارزیابی رضایت مشتری به صورت یکپارچه سازماندهی شود

برای ایجاد یک تجربه کاربری شگفت انگیز، یکپارچه و معنی دار، هر یک از اعضای شرکت باید با یکدیگر همکاری کنند. شرکت های پیشرفته دیجیتالی که با موفقیت نرم افزارهای اومنی چنل یکپارچه را در فرآیندها و ابزارهای کسب و کار خود ادغام کرده اند، شانس بیشتری برای ارائه چنین تجربه ای دارند.

تجربه کاربری اومنی چنل دیگر تنها محدود به یکپارچه سازی کانال و شخصی سازی محتوا برای مشتری ها نیست. امروز، اومنی چنل به معنای تغییر سازمانی و ساختاری در شرکت هایی است که همه تیم ها در آن حضور دارند و مسئول کسب رضایت مشتری هستند. هر بخش از شرکت از توسعه محصول، تیم های بازاریابی و بخش فناوری اطلاعات، همگی برای جلب رضایت کاربر سازماندهی شده اند.

 

ارزیابی، بهبود، تکرار در رضایت مشتری

خدمات مشتری چهره ما در برابر دنیا و مشتریانمان است. برای اینکه همیشه بهترین خود به نظر بیاییم، باید وقت خود را صرف بهبود ساز و کار و تجهیزات مان کنیم.

اهداف تجاری خود را تنظیم کنید، آن را به بخش مراقبت از مشتری پیوند دهید و شاخص کلیدی عملکرد (KPI) قابل اندازه گیری برای تیم خدمات مشتری و همچنین اهداف فردی برای کارشناسان مراقبت از مشتری، ایجاد کنید. این به شما کمک می کند تا روند پیشرفت خود را در رضایت مشتری حفظ کنید.

 

منبع:

www.paldesk.com

مطالب مشابه

پیام بگذارید