چطور در شرایط بحرانی مسیر رشد خود را حفظ کنیم

آیا راهی وجود دارد که بتوان نه تنها از یک شرایط بد جان سالم به در برد بلکه آن را به یک شرایط و فرصت خوب تبدیل کرد؟ بله وجود دارد، شرکت های زیادی در حال انجام این کار هستند. هدف قرار دادن توسعه و گسترش و رشد کسب و کار، در هنگام شرایط بد اقتصادی منطقی به نظر نمی رسد، اما این دقیقاً همان چیزی است که موفق ترین شرکت های دنیا آموخته و به آن عمل می کنند.

برخی از کسب و کار ها مانند آمازون، DoorDash و Zoom آنقدر خوش شانس بودند که به طور طبیعی آماده بهره گیری از رکود اقتصادی ناشی از همه گیری کرونا اخیر شدند. و برخی شرکت ها، مانند Spotify، با تفکر سریع موفق به انجام آن شده اند.

 

در حالی که همه ما آرزو می کنیم کمی شرایط عادی شود، اما عدم اطمینان ما به این معنی نیست که هنوز نمی توانیم موجب رشد کسب و کار خود شویم. برای رهبران، چه مدیران شرکت ها و چه صاحبان استارت آپ ها، این رشد باید با ذهنیت قوی آغاز شود. شما باید حتی بیشتر از شرایط عادی، برای روبرو شدن با چالش هایی که پیش رو دارد آماده باشید.

اکر نمی دانید از کجا شروع کنید، در اینجا سه ​​عامل توسعه کسب و کار وجود دارد که به شما کمک می کند.

 

  1. رشد کسب و کار با خدمت به مشتری

گذاشتن خودتان به جای مشتری می تواند به شما این امکان را بدهد تا نگاهی اجمالی به چالش هایی که او با آن روبرو است، داشته باشید و مشاهده و بررسی داده ها می تواند نشان دهد که نیازهای او به موازات جهان در حال تغییر، تکامل یافته است. به عنوان مثال، مردم بیشتر بیرون غذا می خورند اما خریدهای خود را بیشتر از خانه و به صورت آنلاین انجام می دهند. اعتبار برند اهمیت بیشتری پیدا کرده و خریدهای غیرضروری رو به کاهش است.

این ها تنها برخی از مواردی است که شاهد تغییر رفتار مصرف کننده در آن ها هستیم. آگاهی از چنین تغییراتی و ترکیب مشاهدات مهم با قرار خودتان به جای آن ها، به شما این امکان را می دهد تا متوجه شوید که چگونه می توانید مجموعه محصولات یا خدمات خود را به گونه ای پیکربندی و تنظیم کنید که باعث افزایش فروش و رشد کسب و کار و در نتیجه سود آن شود.

چطور در شرایط بحرانی مسیر رشد خود را حفظ کنیم

  1. افزایش سهولت دسترسی

دسترسی یک خیابان دو طرفه است. بسیار مهم است که به این فکر کنید که نه تنها مشتریان چگونه می توانند به خوبی به کسب و کار شما دسترسی پیدا کنند بلکه همچنین شما چطور می توانید به مشتریان خود (یا مشتریان بالقوه) دسترسی پیدا کنید. آیا شرکت شما در حوزه دیجیتال فعال است و توانایی انجام کسب و کار بصورت آنلاین را دارد؟ اگر ساختن پروفایل های شبکه های اجتماعی برای برند خود یا بهره مندی از قابلیت های تجارت الکترونیکی را به تعویق انداخته اید، هیچگاه زمانی بهتر از حالا برای این کار نبوده است.

درحال حاضر، هزینه تحویل محصول یا خدمات، برای شما چقدر است؟ اگر خدمات شما نیازهای مشتری را بهتر از ارائه دهنده فعلی آن ها برطرف می کند (و اگر این ارائه دهندگان تکامل نیافته اند)، اکنون ممکن است زمان مناسبی برای اقدام و رقابت و کسب سهم بازار و رشد کسب و کار باشد. وقتی صحبت از کالاهای فیزیکی می شود، بهبود دسترسی مشتری ممکن است به سادگی یافتن شرکای توزیعی باشد که به مشتریان شما نزدیکتر باشند و ایجاد شبکه توزیعی که به طور قابل توجهی هزینه ها را کاهش می دهد.

 

  1. تاکتیک های شجاعانه برای رشد کسب و کار

توجه یکی از سخت ترین چیزهایی است که اکنون می توان به دست آورد. به همین دلیل، رشد، نیاز به نترسیدن از داشتن چشم انداز و دیدگاه متفاوت دارد. خوشبختانه، متفاوت همیشه به معنای منحصر به فرد نیست، و یکی از راه های یافتن چنین دیدگاهی این است که بررسی کنیم برای سایر شرکت ها چه چیزی مفید و کارآمد است، شاید حتی در شرکت هایی در صنایع دیگر. ممکن است آنچه برای آن ها مؤثر و کارآمد بوده برای شما نیز مفید باشد.

برخی از مغازه داران و فروشگاه ها ساعات قبل از باز شدن فروشگاه را برای سالمندان و جمعیت در معرض خطر در طی بحران COVID اختصاص می دهند. یکی از توزیع کننده های مواد غذایی که قبلاً به رستوران ها سرویس می داد، به تحویل بدون تماس مواد غذایی به مصرف کنندگان می پرداخت. ایرادی ندارد که شکست بخورید، مهمتر از همه این است که ناامید نشوید و دوباره تلاش کنید. برای غلبه بر مشکلات و رشد کسب و کار باید جسور و بی پروا باشید.

 

نتیجه نهایی

رشد، ذاتاً یک مبارزه است. ایده های فوق ممکن است به کاهش مشکلاتی که در مسیر پیشرفت و توسعه کسب و کار ممکن است با آن روبرو شوید کمک کند.

باید خود را به جای مردم قرار دهید و بدانید که آن ها با چه چالش هایی روبرو هستند. به دانش خود بیفزایید و سعی کنید از سایر شرکت ها الهام بگیرید. مهمتر از همه، اولویت هنگامی که هدف شما پیشرفت و رشد کسب و کار  است، باید اقدام در حال حاضر باشد. هر لحظه که بگذرد یک فرصت از دست رفته است.

 

منبع:

www.entrepreneur.com

مطالب مشابه

پیام بگذارید