راهکارهایی برای زندگی با ارزش های اصلی و مهم سازمان در سال جدید

در سال گذشته، میزان انعطاف پذیری ما بسیار فراتر از آنچه بسیاری از ما می توانسته ایم تصور کنیم یا برای آن آماده شده ایم، مورد محک قرار گرفته است. بسیاری از ما به خوبی با اقدامات ایمنی جدید، جلسات مجازی و زندگی در شرایط جدید سازگار شده ایم. اما این بدان معنا نیست که ما هنوز ناراحت از دست دادن رفاقت، ارتباط و همکاری نزدیک با یکدیگر در یک فضای مشترک نیستیم. بنابراین چگونه می توانیم به آنچه از دست داده ایم برگردیم و برای رسیدن به اهداف خود در سال ۱۴۰۰ به مسیر پیشرفت و کار خود ادامه دهیم؟ باید با تمرکز دوباره بر مأموریت، چشم انداز و ارزش های سازمانی خود به اصل خود برگردیم.

 

ارزش های سازمانی و نتیجه نهایی

ارزش های واضح و مشخص به هر عضوی از سازمان شما در طول تمام تعاملات و وظایف، جهت و تعریفی از موفقیت می دهد. ارزش های اصلی مناسب و صحیح می توانند موجب آسودگی خاطر، بهبود تعامل کارکنان و گردش مالی شود. اما شاید مهمتر از همه، ارزیابی عملکرد و قدردانی از آن ارزش های اساسی شما را قادر می سازد تا با یک فرهنگ سازمانی قوی (که بر آنچه که برای سازمان شما بیشترین اهمیت را دارد متمرکز است)، یک نیروی انسانی انعطاف پذیر و سرسخت داشته باشید. مرتبط بودن کلیه اقدامات و تصمیمات با ارزش های اصلی شرکت شما باعث بهبود عملکرد کسب و کار شما می شود.

 

تنها مشکل این است که، طبق گفته گالوپ، تنها %۲۳ از کارمندان کاملاً موافقند که می توانند ارزش های سازمان خود را هر روز در کار خود اعمال کنند. این مشکل آشنا به نظر می رسد؟ این شش نکته می تواند به شما کمک کند این شکاف را برطرف کنید.

در ادامه نحوه انجام این کار بیان شده است:

 

  1. تعریف کنید که ارزش های سازمانی شما در عمل چگونه است

گاهی اوقات ارزش ها بیش از حد آرمانی به نظر می رسند. با این حال، این احتمال وجود دارد که ارزش هایی که سازمان شما انتخاب کرده است قابل دستیابی باشد. شناسایی رفتارهای خاص مرتبط با هر ارزش به تیم شما این امکان را می دهد که ارزش های شما را به عنوان ستاره شمالی خود ببیند و آن ها را در تصمیم گیری در کارهای روزمره شان راهنمایی و هدایت کند. این امر به ویژه در شرکت هایی که کارمندان به صورت دورکار کار می کنند، می تواند مفید باشد.

به یاد داشته باشید که ارزش های سازمانی شما نحوه رفتار کارمندان شما با مشتریان شما را نیز القا می کند.

 

راهکار: در جلسه بعدی خود کمی وقت بگذارید تا رفتارهای مهم برای هر یک از ارزش های اصلی خود را تعریف کنید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، به احتمال زیاد کارمندانتان هم نمی توانند، و زمان آن رسیده است که ارزش های خود را دوباره بررسی کنید.

 

  1. ارزش های سازمانی را به طور مداوم در کار خود ادغام کنید

برای اینکه ارزش های شما به شما کمک کنند تا فرهنگ و عملکردی را که دوست دارید ببینید به دست آورید، کارمندان شما باید آن ها را بشناسند! ارزش های سازمانی غالباً در دفترچه راهنمای کارمندان و / یا در اینترانت شرکت دفن می شوند. به گفته گالوپ، احتمالاً بسیاری از کارمندان شما حتی از ارزش های شما آگاهی ندارند، به همین دلیل است که تنها %۲۷ از کارمندان به ارزش های اصلی خود اعتقاد و باور دارند.

بسیاری از سازمان ها در حال افزایش خلاقیت هستند، و ارزش ها را در دکور دفتر خود نیز ادغام می کنند، در حالی که برخی دیگر ارزش ها را در امضای ایمیل خود نشان می دهند. موضوع مشترک این است که باید ارزش های خود را ارائه دهید و آن ها را در مرکز زندگی قرار دهید. برای یک نیروی کار دورکار، می تواند تصاویر پس زمینه دسک تاپ یا در صفحه اصلی اینترانت شرکت شما باشد.

 

راهکار: چرا با تهیه نام های مخفف هوشمندانه ارزش های خود را به راحتی یادآوری نمی کنید! اما به یاد داشته باشید، این بعد از شناسایی ارزش های سازمانی اصلی شما اتفاق می افتد، ارزش های خود را بر اساس نام های اختصاری ایده آل تعیین نکنید. به عنوان مثال، ممکن است این نام های اختصاری عبارت باشند از:

  • شفافیت
  • شاد بودن
  • مسئولیت پذیری
  • نوآوری
  • همکاری
  • تعیین این موارد باید بعد از شناسایی ارزش های اصلی شرکت صورت گیرد نه برعکس.

 

  1. با ارزش های ذهنی خود استخدام کنید

بعد از اینکه رفتارهای اصلی را شناسایی کردید و آن ها را با ارزش های سازمانی خود مرتبط کردید، به دنبال افرادی بگردید که این رفتارها را به عنوان بخشی از روند استخدام شما ابراز می کنند. ارزش های خود را آشکارا به اشتراک بگذارید. در مصاحبه های خود صریح و صادق باشید، اگر می دانید سازمان شما برای زمانبندی ارزش قائل است و یک کاندیدا نشان می دهد که آن ها اهمیت شروع به موقع جلسه را نمی داند، ممکن است مناسب شرکت شما نباشد.

یک مثال عالی از آشکار و صریح بودن یک شرکت در مورد ارزش های استخدام، شرکت بسته های غذایی HelloFresh است. صفحه موقعیت شغلی آن ها مقدمه و ارزش های آن ها را نشان می دهد. مثال دیگر خرده فروش آنلاین کفش و لباس Zappos است. آن ها یک فیلم استخدام دارند که فرهنگ آن ها را به روشی اساسی با هدف جذب افرادی که مطابق با ارزش های آن ها هستند، نشان می دهد.

راهکارهایی برای زندگی با ارزش های اصلی و مهم سازمان در سال جدید

راهکار: با همکاری تیم منابع انسانی خود سؤالاتی تهیه کنید تا متوجه شوید آیا نامزدها با ارزش های سازمانی اصلی شما مطابقت دارند یا خیر.

 

  1. به ارزش های سازمانی خود عمل کنید

رهبران و مدیران اجرایی همیشه توسط بقیه اعضای سازمان از نزدیک تحت نظارت هستند. کارمندان به ویژه در شرایط غیرمعمول یا چالش برانگیز (مانند آنچه در طول سال گذشته تجربه کردیم) به نحوه واکنش و رفتار مدیریت نگاه می کنند. رهبران باید ارزش های اصلی را که می خواهند کارمندانشان با آن زندگی کنند و به کار ببندند، بهشان عمل کنند و در رفتارشان مشهود باشد. اگر شفافیت یک ارزش اصلی باشد، رهبری باید درمورد هر چالشی که با آن روبرو هستند با کل شرکت روراست و صریح باشد.

یک مثال عالی در این مورد نحوه مدیریت مایکروسافت بعد از بروز همه گیری جهانی کرونا در سال ۲۰۲۰ است. ارزش های سازمانی شرکت مایکروسافت عبارتند از احترام، صداقت و پاسخگویی. هنگامی که کرونا برای اولین بار در ماه مارس دیده شد، مایکروسافت اعلام کرد که آن ها به پرداخت کامل حقوق ارائه دهندگان خدمات ساعتی خود در طول دوره کاهش نیازهای خدماتی نیز ادامه می دهند.

 

راهکار: دفعه دیگر که با یک شرایط دشوار روبرو شدید (یک از کارمندان اصلی استعفا می دهد یا یک قرارداد بزرگ را از دست می دهید)، به این فکر کنید که آیا واکنش شما ارزش های اصلی شما را نشان می دهد و گویای آن هاست یا خیر. به یاد داشته باشید که کارمندان تان از شما پیروی می کنند.

 

  1. با ارزش های خود کار کنید

سازگاری هنگام انتقال اهمیت ارزش های تان به تیم برای نشان دادن تعهد شما، بسیار حیاتی است. اگر یکی از ارزش های اصلی شما سلامتی و تندرستی است، اما پیروزی های خود را با غذاهای ناسالم جشن می گیرید، واقعاً با ارزش های شما مطابقت ندارد، درست است؟ باید ارزش های خود را در همه جنبه های سازمان خود زندگی کنید.

در اینجا یک مثال عالی وجود دارد، یکی از ارزش های اصلی Airbnb “میزبان باشید” است، بنابراین آن ها در طول یک جلسه سالانه، کارمندان محلی را تشویق می کردند که همکاران مهمان خود را که از شهرهای دیگر آمده اند برای صرف شام در خانه خود یا یک رستوران مهمان کنند. این نمونه کاملی از زندگی کردن ارزش های سازمانی شماست.

 

راهکار: کمیته اجتماعی خود را به چالش بکشید تا هرگونه رویداد و جشن کارمندان را به ارزش های سازمانی شرکت خود مرتبط سازید. اگر چیزی کار نمی کند – آن را تغییر دهید! نشان دادن اینکه به ارزش های خود متعهد هستید به دیگران کمک می کند مشارکت کنند و با آن ها موافقت کنند.

 

  1. رفتارهای همسو با ارزش را بشناسید و به آن ها پاداش دهید

یکی از ساده ترین راه ها برای تقویت ارزش های سازمانی شما در فرهنگ سازمانی و زندگی روزمره در کل سازمان، قدردانی و تقدیر از رفتارهای همسو با ارزش است. این می تواند به عنوان بخشی از بررسی عملکرد به صورت رسمی و یا از طریق قدردانی پیوسته و منظم به طور غیررسمی اتفاق بیافتد. قدردانی غیررسمی رفتارها و مشارکت های همسو با ارزش، کمک می کند تا ارزش ها مهم شود و به ایجاد فرهنگی که شرکت برای دستیابی به موفقیت نیاز دارد کمک کنید.

 

راهکار: یک پلتفرم تقدیر و تعامل کارمندان مانند کودوس را در نظر بگیرید تا قدردانی روزانه همکار به همکار را آسان کند. با Kudos، رفتارهای خاص وابسته به ارزش باید با پیام قدردانی همراه باشد، اساساً ارزش های شما را به فرهنگ تان وارد می کند.

 

ارزش های سازمانی ابزاری قدرتمند است که نباید نادیده گرفته شود. ارزش های سازمانی مناسب قدرت اتصال نیروی کار شما و هدایت همه به سمت یک هدف مشترک را دارد. برای رسیدن به این نقطه و در راستای توسعه کسب و کار، باید ارزش های خود را در زندگی روزمره بگنجانید و  آنها را هر روز زندگی کنید. هنگامی که ارزش ها از اظهارات آرمانی به سمت رفتارهای واضح خلاصه می شوند، کارکنان به انتظارات واضحی مجهز می شوند، و به آن ها این امکان را می دهد که کار خود را به روشی معنادار و ارزشمند که منجر به بهبود عملکرد سازمانی می شود انجام دهند.

 

منبع:

www.kudos.com

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید