راهکارهایی برای احیای مجدد کسب و کار

فرض کنیم شما هنگام راه اندازی کسب و کار یک شروع عالی داشته اید، اما اکنون احساس می کنید پیشرفت تان متوقف شده است. کسب و کار شما در حال پیشرفت بوده، اما اکنون دیگر به تعداد مشتریان شما اضافه نمی شود و یا در حال کاهش است. این داستانی است به قدمت وجود استارتاپ ها. یکی از اساسی ترین قوانین و احیای کسب و کار ها این است که نیازها، خواسته ها و انتظارات مصرف کننده با گذشت زمان تغییر خواهد کرد و دو گزینه پیش روی شرکت ها است: سازگار شدن یا شکست خوردن.

نتیجه مشخص است، کسب و کار هایی که رشد مداوم را تجربه می کنند، کسب و کارهایی هستند که محصولات و خدمات خود را با موفقیت توسعه می دهند تا نیازهای مشتریان فعلی را برآورده کنند و توانایی کشف سریع نیازهای آینده و حرکت مطابق آن ها را داشته باشند.

 

مهم است که درک کنیم روند احیای کسب و کار ها یکپارچه و بی نقص نیست. فناوری های نوظهور و روندهای اقتصادی اجتماعی همیشه باعث تغییر اهداف می شوند و اتفاقات غیرقابل پیش بینی (مانند ویروس کرونا) همیشه یک تهدید خواهند بود. ترکیبی از این موارد به این معنی است که همیشه بین نیاز در حال توسعه مشتری و پاسخگویی به این نیاز فاصله ای وجود خواهد داشت.

نکته این است که شرکت های موفق جلوتر از مشتریان خود نیستند. در عوض، آن ها از هر راهی برای کوچک کردن شکافی که بین نیازهای مشتری و محصولات و خدمات آن هاست، استفاده می کنند. خوشبختانه بسیاری از ابزارهایی که آن ها برای دستیابی به این امر استفاده می کنند به راحتی در دسترس تمام کسب و کار ها و کارآفرینان است.

چگونه می توان این شکاف را کاهش داد:

 

  1. ابتدا درک کنید که کجا قرار دارید

این به دریافت بازخورد خلاصه می شود، اما نه فقط از طرف مشتریان. افرادی به غیر از مشتری ها، به ویژه کسانی که قبلاً از خرید منصرف شده اند، به همان اندازه، منابع مهم اطلاعاتی برای احیای کسب و کار ها هستند. در این مرحله، هرگونه اطلاعات در مورد عادات خرید می تواند مفید باشد. این که آیا آن ها در مورد محصولات تحقیق می کنند، برای بررسی خدمات و محصولات به کدام سایت ها می روند، آیا از آنچه که از شرکت شما خریداری کرده اند راضی بوده اند یا خیر، محصولات و کالاهای مکملی که معمولاً می خرند، همه این ها بخشی از این پازل هستند.

وقتی صحبت از غیر مشتری ها می شود، باید متوجه شوید که بزرگترین موانع خرید چیست. چرا آن ها تصمیم گرفتند محصول شما را نخرند، و اگر به جای آن ممحصول دیگری را انتخاب کردند، چرا آن را انتخاب کردند؟

روش های بی شماری برای انجام این کار وجود دارد و شما این امکان را دارید که به طور همزمان از هر تعداد از این روش ها که می خواهید استفاده کنید. در ادامه چند نمونه آورده شده است:

 

مکانیسم های بازخورد مستقیم در احیای کسب و کار ها

ابزارهای زیادی برای دریافت بازخورد فوری وجود دارد که می تواند به راحتی در وب سایت شما قرار داده شود. این ابزارها برای هر نوع نظر و بازخوردی از سوی مشتری بسیار مناسب هستند.

 

ابزار وب سایت لایو

از یک سرویس شخص ثالث استفاده کنید که به شما این امکان را می دهد تا بر بازدیدهای سایت خود نظارت داشته باشید. بازدید کنندگان بعد از مشاهده کدام صفحه از سایت خارج می شوند؟

 

برای احیای کسب و کار از مشتریان خود نظرسنجی کنید

SurveyMonkey و شرکت های مشابه امکان دریافت بازخورد گسترده و رسمی از مشتریان را فراهم می کنند. اگر این کار را به طور مداوم انجام دهید، مثلاً هر سه ماه یکبار، اطلاعات زیادی به دست خواهید آورد.

 

اطلاعات دموگرافیک را برای احیای کسب و کار جمع آوری کنید

شرکت هایی مانند Experian می توانند با دسته بندی گسترده مشتریان خود یا دسته بندی هایی از لحاظ سن و مکان و سبک زندگی، به شما کمک کنند تا دسته های مختلف خریداران و غیر خریداران را از هم جدا کنید.

راهکارهایی برای احیای مجدد کسب و کار

  1. بازخورد را تحلیل و آنالیز کنید

جمع آوری داده ها اولین قدم است. تبدیل آن به اطلاعاتی مفید قدم بعدی است. این همان جایی است که شما در واقع شکاف بین نیازها و محصولات را شناسایی می کنید و نوآوری را شروع می کنید. اگر آن را اجرا کنید، رشد شرکت خود را از نو شروع کرده و سهم بیشتری از بازار را به دست می آورید. در اینجا برخی از مواردی که باید مورد بررسی قرار گیرد آورده شده است:

 

زوایای رقابت برای احیای کسب و کار

اولاً، رقبایتان چه کسانی هستند؟ مشتری احتمالی شما به جای محصولات شما به سراغ کدام شرکت رفته؟ دانستن اینکه محصولات مورد نیاز خود را از چه کسب و کارهایی تهیه کرده اند – و به ویژه چرا – یک دیدگاه مهم و اساسی است که با کمک آن متوجه می شوید برای توسعه کسب و کار خود چه چیزی را باید تغییر دهید تا در نبرد بعدی پیروز شوید.

 

فرصت های ترویج

در طی بررسی و آنالیز داده ها، امیدواریم که اطلاعات زیادی به دست بیاورید. به عنوان مثال ممکن است یاد بگیرید که طیف وسیعی از جمعیت هدف شما از یک حلقه بسته خدمات رسانه ای، سایت های ریویو یا سایر منابع آنلاین استفاده می کنند. در این صورت، آیا می توانید برای بازاریابی محصولات خود با سایت ها یا ارائه دهندگان آن حلقه همکاری کنید؟

 

بررسی های مورد نیاز

آیا افرادی که مشتری شما نیستند همان هایی هستند که بیشتر در مورد محصولات تحقیق می کنند؟ آیا شواهدی وجود دارد که بازدیدکنندگان برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت های دیگر مراجعه کرده و شما را فراموش کنند؟ اگر برای هر یک از این ها شواهدی وجود داشته باشد، می تواند نشانه این باشد که محتوای کافی برای کمک به مردم برای تصمیم گیری آگاهانه ندارید.

 

  1. شروع کنید

این مرحله آخر مستقیم ترین، اما اغلب سخت ترین مرحله است. بسیار بیشتر از جمع آوری و آنالیز داده ها، مرحله پیاده سازی، به مهارت های نرمی مانند شجاعت، همدلی و صبر و شکیبایی نیاز دارد. تمام کارهای بررسی شده در بالا شما را در مسیر نوآوری قرار می دهد – اکنون فقط باید دست به کار شوید و با شرایط روبرو شوید.

 

با بدیهیات شروع کنید

ممکن است تحلیل های شما جهت مشخصی به شما داده باشد. شاید این جهت دهی یک سرویس و خدمات جدید، تنوع در محصول یا پشتیبانی بهتر باشد. هرچه باشد، اگر چیزی را مشاهده کردید که می تواند شکاف بین نیاز مشتری و محصولات ارائه شده را برطرف کند، فوراً آن را به کار بگیرید و اجرایی کنید.

 

برای احیای کسب و کار مواردی که نمی دانید را امتحان و بررسی کنید

گاهی اوقات هیچ چیز واضح و آشکار نخواهد بود. در این موارد از بهترین قضاوت و نتیجه گیری خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر می خواهید مشتری کالای مکملی را به سبد خرید خود اضافه کند، آن محصول را جلوی دیدشان قرار دهید و ببینید چه اتفاقی می افتد. اگر فکر می کنید که آن ها ممکن است قبل از خرید مشاوره بخواهند، به این فکر کنید که چگونه می توانید چنین پیشنهادی را به گروه کوچکی از کاربران ارائه دهید تا ببینند آیا مؤثر است یا خیر. نکته آخر اینکه، هر آنچه را که نمی دانید بررسی کنید.

 

سخن پایانی

تکرار هسته اصلی کارآفرینی است و گاهی اوقات تنها محصولات شما نیستند که نیاز به تجدید نظر دارند، بلکه کل مدل کسب و کار شماست که باید دوباره ارزیابی و اصلاح شود. اگر همه نشانه ها به آن سمت است، ناامید نشوید. شما کار را برای رسیدن به این مرحله انجام داده اید، تنها کاری که باید برای احیای کسب و کار خود انجام دهید این است که طرحی را برای شروع حرکت بزرگ بعدی خود تعیین کنید.

 

منبع:

www.entrepreneur

مطالب مشابه

پیام بگذارید