تهیه چک لیست تعامل کارکنان و فرهنگ سازمانی در سال جدید

سال ۹۹ سالی پر از تغییرات و چالش های غیرمنتظره بود. بسیاری از متخصصان منابع انسانی در کانون این چالش ها قرار داشتند و در برخی موارد مجبور شدند تنها در طی چند روز، کل نیروهای کار را به خانه بفرستند تا به صورت دورکاری کار خود را انجام دهند. اگر در مدیریت اموری مانند نیازهای متغیر کارمندان دورکار، اخراج های ناخوشایند و ارسال مکرر ارتباط جمعی به کارکنان مشتاق به منظور راهنمایی آن ها دچار مشکل شده اید، تنها نیستید. اکنون وقت آن رسیده که در فرهنگ سازمانی خود در مورد وضعیت و نحوه عملکرد کارمندان خود تحقیق کنید.

ارزیابی و ایجاد چک لیست تعامل و مشارکت کارکنان و فرهنگ سازمانی می تواند یک پروژه پیچیده برای انجام و رسیدگی باشد. چرا با یادداشت برداری و نوشتن برخی ایده ها در یک چک لیست ساده شروع نمی کنید؟ در این مقاله چهار مورد ضروری برای گنجاندن در چک لیست تان برای شروع وجود دارد:

 

شماره ۱: بازبینی و بزرگداشت ارزش های خود

آیا از ارزش های سازمان خود را مطلع هستید؟ آیا آن ها در سراسر سازمان شما شناخته شده هستند؟ ارزش ها مهم هستند، اما متأسفانه، مردم اغلب آن ها را نادیده می گیرند. به گفته گالوپ، تنها %۲۳ از کارمندان موافقند که می توانند ارزش های سازمان خود را هر روز در کار خود اعمال کنند و فقط %۲۷ از کارکنان ارزش های شرکت خود را باور دارند. چگونه این مشکل را حل کنیم؟ ارزش های شرکت خود را سازمان یافته و یکپارچه کنید و آن ها را روزانه بهبود بخشید – آن ها پایه و اساس فرهنگ سازمانی ایده آل شما هستند.

هر زمان که سازمان ها تغییرات گسترده ای را تجربه می کنند، مانند آنچه بسیاری از شرکت ها در سال گذشته تجربه کرده اند، بازنگری در ارزش های سازمانی امری حیاتی است. چرا؟ ارزش های قوی به کارمندان شما کمک می کند تا کار و تصمیمات روزانه خود را جهت دهی و هدایت کنند. به عنوان مثال، اگر تجربه مشتری را به عنوان یک ارزش مهم اهمیت و ارتقا دهید، کارمندان شما متوجه خواهند شد که هنگام تغییر در بسیاری از اولویت ها، نیازهای مشتری همیشه اولویت خواهد بود. همچنین، تأکید بر کار گروهی به کارمندان شما یادآوری می کند که با یکدیگر تعامل داشته و همکاری کنند و آماده برای کمک به تمام بخش ها باشند.

از کجا شروع کنیم؟

ارزش های فعلی خود را بررسی و ارزیابی کنید.

اقدام مؤثر: از ارزش های خود به عنوان معیارها و ابزار سنجشی برای عملکرد کارمندان استفاده کنید و از کسانی که آن ارزش ها را در کار روزانه خود ادغام می کنند، قدردانی کنید.

 

شماره ۲: با فرهنگ سازمانی خود ارتباط برقرار کنید

در سال ۱۴۰۰، برقراری ارتباطات مؤثر در سازمان شما بسیار مهم خواهد بود، به خصوص با نیروهای دورکار. طبق گفته فوربز، متوسط ​​بازه زمانی توجه برای نسل هزاره ۱۲ ثانیه، و برای کارکنان نسل زد هشت ثانیه است؛ برای مثال ایمیل ۶ پاراگرافی احتمالاً پیام شما را به طور مؤثر به آن گروه ها منتقل نمی کند. یافتن کانال مناسب برای دسترسی به ادارات یا تیم های خود اولین قدم است.

مدیران باید به طور مداوم با کارمندان در ارتباط باشند تا درک کنند که چگونه و چرا کار آن ها بر موفقیت سازمانی تأثیر می گذارد. گالوپ گزارش می دهد که بسیاری از کارمندان دورکار در محیط کار جدید خود احساس نادیده گرفته شدن و یا فراموش شدن می کنند.

نکته دیگری که باید مورد بررسی قرار گیرد این است که چگونه می توان از راه دور نقاط عطف شخصی و رویدادهای زندگی را اعلام کرد و جشن گرفت. روزهای تولد، سالگردهای کاری و رویدادهای جالب زندگی را به اشتراک بگذارید تا همه احساس کنند که دیده می شوند و مورد توجه واقع می شوند. و حتی بهتر از این، از سیستمی که به طور خودکار این کار را انجام می دهد، مانند Kudos استفاده کنید.

از کجا شروع کنیم؟

با مدیران و سرپرستان تیم خود در مورد ترجیحات و اولویت های ارتباطی تیم هایشان صحبت کنید.

اقدام مؤثر: برای ایجاد چشم انداز، ثبات و دسترسی به سطح کل سازمان ابزارهای تقدیر سازمانی متمرکزی را پیاده سازی و به کار گیرید.

تهیه چک لیست تعامل کارکنان و فرهنگ سازمانی در سال جدید

شماره ۳: خود را مورد بررسی قرار دهید

مطالعات نشان می دهد که کارمندانی که ارتباط قوی با فرهنگ سازمانی خود دارند میزان تعامل و مشارکت بیشتری از خود نشان می دهند. برخلاف ارزش ها، چشم انداز یا استراتژی، فرهنگ تنها از بالا به پایین حاصل نمی شود. کارمندان و مدیران میانی به طور قابل توجهی بر آنچه که فرهنگ سازمانی شما به نظر می رسد، تأثیر می گذارند. یک مثال عملی: بررسی کنید که آیا دوربین خود را در جلسات مجازی روشن می کنید یا خیر. آیا فقط برای افراد یا گروه های خاصی این کار را انجام می دهید؟ این بخشی از فرهنگ شماست!

انتخاب های کوچکی که مدیران اتخاذ می کنند، مانند گفتن صبح بخیر هر روزه، یا اجازه دادن به داشتن یک برنامه کاری انعطاف پذیر، زمینه را برای فرهنگی فراهم می کند که هر کارمند به طور مجزا تجربه خواهد کرد. طبق گفته گالوپ، مدیران %۷۰ از واریانس و تغییرپذیری مشارکت کارکنان را تشکیل می دهند و مستقیماً بر چگونگی تجربه کارکنان از فرهنگ محل کار تأثیر می گذارند. اگر می خواهید کارمندانتان تجربه خوبی داشته باشند، مدیران تان باید انتظارات فرهنگی شما را بدانند. قدردانی منظم از دستاوردهای کوچک و بزرگ و عملکرد مثبت، راهی عالی برای مدیران به منظور افزایش میزان تعامل و مشارکت تیمشان است.

از کجا شروع کنیم؟

با مصاحبه با کارمندان در تمام سطوح، فرهنگ سازمانی فعلی خود را تعریف و کشف کنید. شروع کنید به تهیه طرحی برای آنچه دوست دارید فرهنگ تان به نظر برسد.

اقدام مؤثر: با بکارگیری و گنجاندن سیاست ها و روش هایی در فرهنگ سازمانی خود آن را فراتر از کتاب راهنمای کارمندان تصور کنید. از کارمندانی که ارزش های سازمانی شما را در کار خود به کار می گیرند تقدیر کنید.

 

شماره ۴: در فرهنگ سازمانی خود از کارمندان خود قدردانی کنید

در سالی که پیش رو داریم قدردانی برای تقویت مشارکت کارمندان امری حیاتی است. کارمندان امروز نیاز دارند بشنوند که در حال انجام کار بزرگی انجام می دهند. فرهنگ قدردانی همچنین می تواند عملکرد فردی و کلی کسب و کار را بهبود بخشد.

بر اساس بررسی های انجام شده، شرکت هایی که بالاترین سطح تعامل را دارند، تقدیر کارکنان را وسیله ای برای توسعه و رساندن کارکنان به سطوح جدید موفقیت می دانند. هاروارد بیزینس ریویو گزارش داده است که %۴۰ از آمریکایی های شاغل اظهار داشته اند که اگر بیشتر از آن ها تقدیر شود انرژی بیشتری برای کار خود صرف می کنند.

مراقب باشید پاداش ها را با قدردانی اشتباه نگیرید. وقتی کارمندان می گویند که بخاطر سخت کوشی خود خواهان تقدیر بیشتری هستند، منظورشان پاداش نیست. پاداش می تواند پاداش نقدی یا هدیه دیگری با ارزش مالی باشد؛ قدردانی عمل تقدیر و تشکر از تلاش کارمندان است. لازم نیست این قدردانی خیلی پیچیده باشد، %۸۵ از کارکنان به سادگی می خواهند کلمه “ممنونم” را بشنوند.

از کجا شروع کنیم؟

استراتژی قدردانی فعلی خود را بررسی کنید. آیا بیش از حد به پاداش متکی هستید؟ تاثیری که رویکرد شما بر تعامل، فرهنگ و عملکرد کارکنان دارد را ارزیابی کنید.

اقدام مؤثر: یک پلتفرم استراتژی قدردانی مدرن مانند کودوس را در نظر بگیرید تا قدردانی مداوم و مکرر را در سازمان شما ساده تر کند و به شما کمک کند ببینید چه کسی بیشتر مورد تقدیر قرار می گیرد.

 

با داشتن این چهار اصل مهم در چک لیست کارمندان و فرهنگ سازمانی تان، آماده اید که شروع به کار کنید. کارمندان شما در سال گذشته مشکلات زیادی را متحمل شده اند. بیایید اطمینان حاصل کنیم که آن ها در کار خود در سال ۱۴۰۰ احساس تعامل داشتن، متصل بودن و مورد قدردانی واقع شدن را داشته باشند.

 

منبع:

www.kudos.com

مطالب مشابه

پیام بگذارید