استراتژی بازاریابی

تمام کسب و کارها به یک شکل واحد مدیریت نمی شوند. ایجاد و اجرای یک استراتژی بازاریابی واحد به شما در توسعه ی اهدافتان کمک خواهد کرد. یک استراتژی بازاریابی کاربردی، برنامه حرکت برای ارتقا کسب و کارتان را ارائه می دهد. زمانی که هیچ کسی نمی تواند مسیر درست را نشان دهد، می تواند راهنمای شما باشد.

برای به دست آوردن بیشترین استفاده از استراتژی بازاریابی، پیشنهاد می کنیم استراتژی های خاصی را که در زیر آورده شده است دنبال کنید. افزودن این موارد به استراتژی کلی فروش، برنامه مورد نیاز برای افزایش درآمد را فراهم می کند.

 

۸ نکته برای تمرکز روی استراتژی بازاریابی

استراتژی شماره ۱، مخاطبان خود را بشناسید

ابتدا مشخص کنید مخاطبان شما چه کسانی هستند. سن آن ها، جنسیت شان، جایی که زندگی و کار می کنند. چه چیزی دوست دارند؟ به چه چیزی گوش می دهند؟ چه چیزی را تماشا می کنند؟ کدام پلتفرم رسانه اجتماعی را ترجیح می دهند؟

اگر برای سازمان های دولتی و اجرایی بازاریابی می کنید، از طریق LinkedIn ، نشریات مرتبط با صنعت، بازاریابی ایمیل و وب سایت تان بهتر می شوید. اگر به طور خاص یک محصول  بخصوص را بازاریابی می کنید، ممکن است اینستاگرام را هدف قرار دهید. همچنین می توانید مطمئن شوید که با ارزش های آن ها همسو هستید و به آن ها فرصتی می دهید تا مستیم در ارتباط باشند.

شناخت مخاطبان به شما کمک می کند تا افراد مناسب را هدف بگیرید و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.

 

استراتژی شماره ۲، هدف، امکانات و بودجه خود را مشخص کنید

براساس اهداف کلی کسب و کار، می توانید اهداف بازاریابی، امکانات و بودجه برای دستیابی به آن اهداف را مشخص کنید.

اطمینان از در اختیار داشتن تمام این موارد به نگه داشتن شما در مسیر کمک می کند.

 

استراتژی شماره ۳، محتوای باکیفیت ایجاد کنید

به عنوان بخشی از استراتژی کلی، از داشتن یک استراتژی بازاریابی محتوایی مطمئن شوید. بازاریابی محتوا به بهینه سازی موتور جستجو (SEO) کمک خواهد کرد و شما را به عنوان یک متخصص در صنعت خود ارتقا می بخشد.

بخشی از محتوای راهبردی تولید شده باید شامل بلاگ ها باشد، که با هر دو مورد بالایی هماهنگ است. بلاگ های با کیفیت و مفیدی که مربوط به صنعت و پر از کلمات کلیدی هستند را ایجاد کنید.

این موارد می توانند در وب سایت قرار بگیرند و به اشتراک گذاشته شود.

استراتژی بازاریابی

استراتژی شماره ۴، شبکه های اجتماعی

پست های با کیفیت و مرتبط ایجاد کنید. اگر رسانه اجتماعی خاصی در صنعت شما مورد استفاده قرار نمی گیرد، نیازی به انتشار همه ی آن ها نیست. یک پلتفرم که مخاطبان شما بیشتر در آن حضور دارند را انتخاب و روی آن متمرکز شوید.

لینکداین (LinkedIn) و فیسبوک (Facebook)، هر دو راه های کاربردی زیادی را برای هدف قرار دادن مستقیم مخاطبان پیشنهاد می دهند.

همچنین، ویدئوهایی که شامل آموزش، فیلم های معرفی یا محصولات شرکت هستند می توانند به خوبی مؤثر باشند.

 

استراتژی شماره ۵، روی SEO تمرکز کنید

هیچ استراتژی بازاریابی ای بدون SEO کامل نمی شود. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما با کلمات کلیدی SEO نزدیک و عنوان های سئو که توجه مخاطبان شما را جلب می کند بهینه شده است، در حالی که توجه موتور جستجو را نیز جلب می کند.

شما به یک لیست از کلمات کلیدی که سراسر وب سایت را شامل باشد نیاز خواهید داشت. مطمئن شوید اغلب از کلمات کلیدی بدون به کار بردن زیاد آن ها (که باعث می شود وب سایت شما شبیه اسپم به نظر برسد) استفاده می کنید.

 

استراتژی شماره ۶، ببینید و یاد بگیرید

ببینید رقیبان شما چه طور بازاریابی می کنند. چه پلتفرم های رسانه اجتماعی را استفاده می کنند و بلاگ های آن ها درباره چه موضوعی هستند. مشخص کنید چه کارهای مشابه ای یا حتی بهتری را می توانید انجام دهید.

به مشتری های خود گوش دهید، اگر آن ها تجارت و یا محصول شما را در رسانه ی اجتماعی منشن کردند، برای پاسخ دادن آماده باشید. زمانی که با خدمات مشتری تماس می گیرند مسائل را به سرعت حل کنید و آن ها را برای استفاده در آینده، مستند کنید.

 

استراتژی شماره ۷، درک بازاریابی همکاری در فروش

مطمئن شوید همکار فروشی که انتخاب می کنید مرتبط با صنعت کسب و کار  شما باشد و یا اینکه دلیل خوبی برای تبلیغ محصولات شما داشته باشد.

در یک برنامه بازرایابی پویا پویا، شما باید بتوانید افراد و سازمان هایی که مایل به ترویج تجارت شما در ازای یک کمیسیون هستند را پیدا کنید.

 

استراتژی شماره ۸، انجام تبلیغات

امروزه تبلیغات هنوز هم بسیار مؤثر هستند. شما هنوز هم می توانید در رسانه چاپی تبلیغات کنید، اما ممکن است بخواهید آن ها را روی پلت فرم های رسانه اجتماعی یا تبلیغات الکترونیکی روی وب سایت های صنایع مرتبط ببینید.

برای مثال، اجرای یک تبلیغ در گوگل، گوگل محصولات یا خدمات شما را مقابل مخاطبان انتخابی قرار می دهد. این نوع تبلیغ کاملاً هدفمند و مقرون به صرفه است.

 

نتیجه گیری

ایجاد راهبرد بازاریابی اولین قدم است. پیاده سازی چالش بعدی است. به منظور انجام این کار به طور مؤثر، باید از یک CRM یا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان کارآمد بهره ببرید تا به شما در تمام فروش ها و نیازهای بازاریابی کمک کند.

استراتژی بازاریابی اگر به درستی تدوین و اجرا شود، به شما برای رسیدن به اهداف و آماده شدن برای رسیدن به موفقیت، کمک می کند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید