اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری

در این مقاله به ۴ دلیلی که اهمیت CRM (مدیریت ارتباط با مشتری) و سرمایه گذاری در آن را نشان می دهد می پردازیم.

 

  1. به شما این امکان را می دهد که مشتریان بالقوه و مخاطبین خود را ثبت کنید

شما هرگز نمی دانید که چه زمانی یک مشتری بالقوه آماده خرید از شما است.

برای شروع سازماندهی مشتریان و مخاطبین تان هیچ وقت دیر نیست. برای کارآمد و مؤثر ساختن داده های خود به برخی از طبقه و دسته های اساسی نیاز دارید تا بتوانید استراتژی CRM خود را برای برآوردن نیازهای آن ها پیاده سازی کنید.

شما به دسته هایی مانند مشتریان، مشتریان از دست رفته، مشتریان احتمالی، تأمین کنندگان، شرکا، شرکای احتمالی، اینفلوئنسرها و مشتریان غیرفعال نیاز دارید.

همچنین می توانید بسته به برنامه های مختلف حفظ مشتری برای هر بخش، مشتری را به مشتریA ، B و C تقسیم کنید. بنابراین ممکن است یکبار برای همیشه از صفحات گسترده (اسپریدشیت) پیچیده خود خلاص شوید.

 

  1. می توانید تمام تعاملات مشتری را ردیابی کنید.

دفعه بعدی که با مشتری یا مشتری احتمالی صحبت می کنید، وقتی می دانید شرکت درباره چه چیزی صحبت می کند، برتری و عملکرد بهتری خواهید داشت. شما می توانید کاری کنید که فرد احساس دیده شدن و مهم بودن کند. و این امر یک رابطه طولانی مدت ایجاد می کند. ایمیل ها باید در سیستم شما باشد نه در صندوق پستی هر شخص.

اهمیت مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

  1. CRM احتمالات را آشکار می کند.

هنوز به چند مشتری بالقوه محصول خود را نفروخته اید؟

احتمالاً تعدادشان زیاد است. اکثر شرکت ها تأمین کننده فعلی خود را نگه می دارند مگر اینکه نادیده گرفته شوند. به همین دلیل توجه به آن ها و ثبت شان در پایگاه داده CRM شما بسیار مهم است. و اگر شما یک استراتژی بازاریابی ایمیلی تأثیرگذار یا یک برنامه سمینار عالی داشته باشید، کسب و کار آن ها ممکن است در سه ماه آینده برای شما باشد.

 

  1.  CRM باعث می شود داده های مشتری، ارزشمندترین دارایی شما باقی بماند.

افراد شغل خود را تغییر می دهند. آیا تا به حال تجربه کرده اید کسی شما را ترک کند و هیچ چیز در پشت سر به جای نگذارد؟

قیف فروش به روز نبوده است، مخاطبین به روز نشدند، مخاطبین مهم ثبت نشده اند، زیرا تمام اطلاعات مربوطه به صورت محلی ذخیره شده اند. اجازه ندهید این اتفاق برای شما بیفتد.

 

نتیجه

بدون سیستم CRM، تمرکز بر مشتری دشوار است.

اما، شرکت هایی که در CRM سرمایه گذاری می کنند از ارزش آن برای قرار دادن مشتری در قلب کسب و کار خود استفاده می کنند، این سریع ترین راه برای افزایش فروش و سود است. امیدواریم که این ۴ دلیل به شما کمک کرده باشد تا درک کنید که CRM دیگر امری اختیاری نیست بلکه یک ضرورت برای کسب و کار شماست.

مطالب مشابه

پیام بگذارید