اهمیت تقدیر از کارمندان در مراکز درمانی

حضور همه افراد از پرستاران و پزشکان گرفته تا نگهبانان و کارکنان بخش اداری، در یک سازمان بهداشتی درمانی ضروری است؛ آن ها از طریق تلاش و وقتی که صرف انجام کار خود می کنند، مستقیماً بر تجربه بیمار تأثیر می گذارند. یکی از راه هایی که متخصصان منابع انسانی امروزی در مراکز درمانی می توانند از طریق آن ایجاد تجربه عالی برای بیماران را تسهیل کنند، این است که از مشارکت کارکنان اطمینان حاصل کنند. در حالی که مشارکت کارمندان جنبه های مختلفی دارد، یکی از مواردی که اغلب در مورد سازمان های بهداشتی درمانی نادیده گرفته می شود، تقدیر از کارمندان است. هر روز کارهای خارق العاده ای در مراکز درمانی انجام می شود و به اشتراک گذاشتن این موفقیت ها از طریق پلتفرمی که برای همگی قابل مشاهده است می تواند مشارکت کارکنان را به میزان قابل توجهی بهبود بخشد.

 

اما آیا اجرای یک پلتفرم تقدیر برای سازمان های بهداشتی درمانی مؤثر است؟ داده ها و مطالعات نشان می دهد که این سرمایه گذاری قطعاً ارزشمند است و در واقع برای سازمان، کارمندان و سلامت بیماران بسیار مهم است.

در ادامه شش دلیل برای اینکه چرا سازمان های بهداشتی درمانی باید تقدیر از کارمندان را  در اولویت قرار دهند، بیان شده است:

 

۱. کارمندان مراکز درمانی دچار فرسودگی شغلی می شوند

فرسودگی شغلی همیشه یک مسأله مهم برای کارمندان مراکز درمانی بوده است و به ویژه در طول همه گیری COVID-19، این مسأله بسیار شایع بوده است. فرسودگی شغلی در طول همه گیری کرونا بدتر شد و حتی طبق گزارش ها بسیاری از کارمندان مراکز درمانی دچار اختلال روانی شدند. با این وجود، حتی قبل از همه گیری، مطالعه ای که در سال ۲۰۱۶ توسط مؤسسه ECRI انجام شد، نشان داد که فرسودگی شغلی برای اکثر کارمندان مراکز درمانی یک مشکل است.

یکی از راه های اثبات شده کارفرمایان برای کاهش فرسودگی شغلی، تقدیر است. اگر کارمندان احساس کنند که به خاطر کارشان مورد توجه قرار گرفته اند و از تلاش هایشان قدردانی شود، ممکن است تمایل کمتری برای “اثبات خود” از طریق کار طولانی مدت بی دلیل یا مرخصی نگرفتن داشته باشند.

 

۲. احتمال ترک کارمندانی که  در کودوس مشارکت دارند، کمتر است

ترک سازمان، تهدید پرهزینه ای برای بسیاری از سازمان های بهداشتی درمانی است. فراتر از هزینه مالی آن (که برآورد شده برابر با %۳۳ از حقوق سالانه کارمند است)، تأثیرات قابل توجهی بر روحیه و حجم کار بقیه کارمندان دارد. هنگامی که یک همکار سازمان را ترک می کند، کارمندان باید با یک دوست خداحافظی کنند، مسئولیت ها و وظایف او را انجام دهند و به جای شیفت های او در سازمان بمانند و نیروهای استخدامی جدید را آموزش دهند. این تأثیرات می تواند بار مالی و احساسی سنگینی را برای سازمان ها ایجاد می کند.

مشارکت کارکنان به طور مستقیم بر احتمال ماندن طولانی تر کارمندان در شرکت، تأثیر می گذارد. مطالعه ای که توسط هاروارد بیزینس ریویو انجام شد نشان داد که تنها ۱۷ درصد از کارمندان بیمارستان که مشارکت بالایی داشتند، به سایر فرصت های شغلی علاقه مند بودند، در حالی که ۴۳ درصد از افراد گروهی که مشارکت نداشتند، علاقه مند به سایر فرصت های شغلی بودند. علاوه بر این، طبق گزارش Deloitte میزان ترک سازمان از سوی کارمندان در شرکت هایی که دارای فرهنگ تقدیر هستند، ۳۸ درصد کمتر است.

اهمیت تقدیر از کارمندان در مراکز درمانی

۳. بهبود ایمنی کارمندان و بیماران با تقدیر از کارمندان

طبق مطالعه ای که توسط گالوپ انجام شد، مشخص شد که مشارکت کارکنان به طور مستقیم بر تعداد حوادث محل کار تأثیر می گذارد. هرچه کارمندان مشارکت بیشتری داشته باشند، احتمال بیشتری دارد که از پروتکل های ایمنی پیروی کنند و متعاقباً حوادث و پیشامدهای ناگوار کمتری را تجربه کنند. تقدیر از کارمندان برای رعایت نکات ایمنی، دیگران را نیز تشویق می کند تا به همان خط مشی ها پایبند باشند.

اما نکته جالب تر این است که همان مطالعه گالوپ نشان داد که کارکنان متعهدی که با ایمنی بیشتری کار می کنند به افزایش ایمنی بیماران کمک می کنند. گالوپ گزارش داد که هنگامی که تیم خدمات درمانی آن ها بسیار متعهد بوده و مشارکت بالایی داشته، شاهد افزایش ۱۵ درصدی ایمنی بیماران در گروه های مورد مطالعه بوده است.

 

 

۴. کاهش مرگ و میر بیماران

شاخص رایج برای ارزیابی کیفیت مراقبت های پزشکی در سازمان بهداشتی درمانی، میزان مرگ و میر بیماران است. گالوپ، در یک مطالعه روی بیش از ۲۰۰ بیمارستان، نتایج بیماران را با عوامل احتمالی مؤثر مقایسه کرد. این مطالعه نشان داد که مشارکت و تعهد پرستاران، اولین عامل پیش بینی کننده مرگ و میر در بیمارستان ها است.

با توجه به این نتایج، واضح است که مشارکت کارمندان تأثیر به سزایی بر کاهش مرگ و میر بیماران دارد، به ویژه مشارکت پرستاران.

 

۵. بهبود عملکرد سازمانی با تقدیر از کارمندان

سازمان هایی با کارمندانی با مشارکت بالا و متعهد، از نظر عملیاتی و تجاری عملکرد بهتری دارند. یک مثال در این زمینه نمرات NPS بهبود یافته است.

طبق مطالعه ای که توسط HBR انجام شد، مشخص شد که وقتی سازمان ها شاهد بهبود در نمرات HCAHPS خود برای تجربه بیمار یا مشارکت کارکنان بودند، میانگین رتبه بندی جهانی مراقبت از بیماران آن ها، بهبود یافته است.

رضایت بیماران بسیار مهم است و کارمندان شاد برابر با بیماران شاد است.

 

۶. مدیران منابع انسانی تقدیر از کارمندان را دوست دارند!

با در اولویت قرار دادن تقدیر از کارمندان و تسهیل انجام آن، مدیران منابع انسانی می توانند از یک برنامه منسجم و شفاف بهره مند شوند و کارکنان خوشحال تر هستند. با توجه به مزایایی که قبلاً ذکر شد، منابع انسانی باید زمان کمتری را برای مدیریت کارمندان ناراضی، ترک سازمان و حوادث امنیتی صرف کند.

علاوه بر این، جذب استعدادهای برتر زمانی آسان تر می شود که سازمان شما به عنوان مکانی عالی برای کار شناخته شده باشد. اساساً تمرکز بر تقدیر کارمندان به مدیران منابع انسانی کمک می کند تا نقش خود را بهتر ایفا کرده و به طور مؤثری به سازمان های خود کمک کنند.

 

سخن پایانی

نکاتی که بیان شد، نشان می دهد که مشارکت و تقدیر از کارمندان برای سازمان های بهداشتی درمانی امروزی چقدر مهم است. خوشبختانه، با کمک پلتفرم های تقدیر سازمانی همانند کودوس می توان به این مهم دست یافت.

 

منبع:

www.kudos.com

مطالب مشابه

پیام بگذارید