افزایش بهره وری و مدیریت زمان

بهره وری معیاری برای سنجش کارایی فردی است که کاری را انجام می دهد. ما اغلب تصور می کنیم که بهره وری به معنای انجام کارهای بیشتری در هر روز است. اشتباه است. بهره وری یعنی انجام مداوم کارهای مهم. مهم نیست که روی چه چیزی کار می کنید، تنها چند مورد واقعاً مهم هستند.  افزایش بهره وری به معنای حفظ سرعت ثابت و متوسط ​​در برخی موارد است، نه حداکثر سرعت در همه چیز.

 

بهترین استراتژی های بهره وری

فعالیت هایی که موجب اتلاف وقت می شوند را با استفاده از جعبه آیزنهاور حذف کنید. این ماتریس تصمیم گیری ساده، به شما کمک می کند تا شروع به کار کنید، وظایف را سازماندهی کنید و کارهای بیشتری انجام دهید. نکته مهم در مورد این ماتریس این است که می توان از آن برای برنامه های بهره وری گسترده (هر هفته وقت خود را چگونه بگذرانم؟) و برای برنامه های کوچکتر روزانه (امروز چه کار کنم؟) استفاده کرد.

 

استراتژی ۲ لیست وارن بافت. این استراتژی  مدیریت بهره وری به شما کمک می کند که چگونه تمرکز خود را به حداکثر برسانید و بر اولویت های خود تسلط یابید. این روش متعلق به سرمایه گذار معروف وارن بافت است و از یک استراتژی بهره وری ساده ۳ مرحله ای برای کمک به تعیین اولویت ها و کارهای شما، استفاده می کند. ممکن است این روش برای تصمیم گیری و متعهد ساختن خود به انجام فوری یک کار مفید باشد.

 

روش آیوی لی (Ivy Lee). این استراتژی بهره وری ساده است، و به شما می گوید هر روز مهم ترین کار را انجام دهید. روش آیوی لی یک راه ساده برای اجرای این استراتژی است.

 

برنامه روتین ۱۵ دقیقه ای که آنتونی ترولوپ برای نوشتن بیش از ۴۰ کتاب استفاده کرد. با این حال، یک مشکل رایج در رویکرد رتبه بندی اولویت ها و انجام مهمترین کار وجود دارد. پس از رتبه بندی اولویت‌ های روزتان، اگر مهمترین کار، یک پروژه بزرگ است، ممکن است احساس ناامیدی در شما ایجاد کند، زیرا اتمام آن زمان زیادی از شما می گیرد. با این حال، نویسنده آنتونی ترولوپ، راه حلی برای این مشکل رایج ارائه کرد.

 

سایر ایده های بهره وری

بیشتر استراتژی های بهره وری بر کارایی کوتاه مدت تمرکز دارند: چگونه لیست کارهای خود را به طور مؤثر مدیریت کنید، چگونه هر روز صبح کارهای بیشتری انجام دهید، چگونه جلسات هفتگی خود را کوتاه کنید و غیره. این ها همه ایده های معقولی هستند.

با این حال، ما اغلب متوجه نمی شویم که اگر می خواهیم بهره وری خود را در بلند مدت به حداکثر برسانیم، باید انتخاب های استراتژیک خاصی برای افزایش بهره وری داشته باشیم. در ادامه، برخی از ایده های مربوط به بهره وری بلندمدت را شرح می دهیم.

افزایش بهره وری و مدیریت زمان

راه های ساده برای افزایش بهره وری بیشتر در هر روز

مرحله ۱: انرژی خود را مدیریت کنید، نه زمان خود را.

اگر لحظه ای به آن فکر کنید، احتمالاً متوجه خواهید شد که در انجام کارهای خاص، در زمان های مشخصی بهتر هستید. انرژی شما در صبح، بعد از ظهر و عصر چگونه است؟ در مدیریت افزایش بهره وری تعیین کنید که هر سطح انرژی و هر زمان از روز برای چه وظایفی مناسب است.

 

مرحله ۲: از شب قبل آماده شوید.

هر شب چند دقیقه را صرف سازماندهی لیست کارهای فردا کنید. برای مثال فهرست کوتاهی از مهم ترین کارهایی را که باید انجام دهید، تهیه کنید. این کار زمان بسیار کوتاهی از شما می گیرد و روز بعد به میزان قابل توجهی در زمان شما صرفه جویی می شود.

 

مرحله ۳:برای افزایش بهره وری ایمیل خود را تا ظهر چک نکنید.

هیچ کس قرار نیست در مورد یک وضعیت اضطراری مهم به شما ایمیل بزند، بنابراین ایمیل خود را برای چند ساعت اول روز چک نکنید. از صبح خود برای انجام کارهای مهم استفاده کنید.

 

مرحله ۴: تلفن همراه خود را خاموش کنید و آن را در اتاق دیگری بگذارید.

برای افزایش بهره وری تلفن همراه خود را یا روی میز همکارتان بگذارید. یا حداقل، آن را در جایی قرار دهید که دور از چشم شما باشد. این کار باعث می شود تلفن همراه را برای بررسی تلگرام، واتس اپ، اینستاگرام، لینکدین، توییتر و غیره چک نکنید. این استراتژی ساده احتمال اختصاص زمان و توجه تان به کارهای کم اهمیت را کاهش می دهد.

 

مرحله ۵: در جای خنک کار کنید.

آیا تا به حال متوجه شده اید که وقتی در یک اتاق گرم هستید احساس گیجی و تنبلی می کنید؟ کاهش دما یا رفتن به مکان خنک تر راهی آسان برای تمرکز ذهن و بدن شماست.

 

مرحله ۶: برای افزایش بهره وری صاف بنشینید یا بلند شوید.

هنگامی که به صورت خمیده می نشینید، قفسه سینه شما در حالت کلاپس است و دیافراگم شما به پایین ریه های شما فشار می آورد که مانع از تنفس آسان و عمیق شما می شود. وقتی صاف می نشینید یا می ایستید متوجه خواهید شد که می توانید راحت تر و کامل تر نفس بکشید. در نتیجه، مغز شما اکسیژن بیشتری دریافت می کند و می توانید بهتر تمرکز کنید.

 

مرحله ۷: یک “روتین قبل از بازی” برای شروع روز خود در نظر بگیرید.

هر کسی روز خود را به یک شکل و متفاوت از دیگران آغاز می کند. به طور مشابه، شما باید روندی برای شروع صبح خود داشته باشید. این روتین به مغز شما سیگنال می دهد که زمان آن رسیده است که وارد حالت کار یا ورزش یا هر حالتی که برای انجام وظیفه خود در آن زمان نیاز دارید قرار بگیرید. علاوه بر این،برای افزایش بهره وری یک روتین قبل از بازی به شما کمک می کند بر پایین بودن انگیزه غلبه کنید و کارها را انجام دهید، حتی زمانی که تمایلی به انجام آن ها ندارید.

 

منبع:

jamesclear.com

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید