استراتژی رشد کسب و کارها

رشد درآمد هدف تمام کسب و کارهاست. رشد به معنای پتانسیل و عامل بالقوه برای سود بیشتر و موقعیت بهتر در بازار است. یافتن مشتریان جدید، بازارهای جدید، تولید محصولات جدید و داشتن عملکرد بهتر در حوزه خدمات مشتریان، همگی از استراتژی های رشد کسب و کار مؤثر و مناسب هستند.

 

گستره وسیع تر

شرکت و مأموریت آن را خیلی دقیق و جزئی تعریف نکنید. این رویکرد می تواند منجر به از دست دادن فرصت های رشد درآمد شود. به گسترده ترین طیف محصولات و خدماتی که می خواهید به مشتریان خود ارائه دهید و اینکه شرکت شما قادر است چه محصولاتی را به بازار عرضه کند، فکر کنید. داشتن نام تجاری کاملاً شناخته شده به شما این امکان را می دهد که محصولات و خدمات جدید را آسانتر معرفی کنید. محیط و بازار را برای یافتن فرصت ها یا نیازها و سلیقه مشتری و بهره مندی از آن ها، بررسی کنید.

 

بهبود بهره وری عملیاتی با استراتژی رشد کسب و کار

تلاش کنید تا از همه دارایی ها و منابع شرکت بیشترین استفاده را ببرید. ممکن است ظرفیت تولیدی بلااستفاده ای داشته باشید که می تواند برای تولید کالاهای دارای برچسب خصوصی برای یک شرکت دیگر استفاده شود. می توانید بخشی از فضای فروشگاه یا دفتری اضافی را در اختیار شرکت دیگری قرار دهید. یک شرکت حسابداری می تواند اتاق کنفرانس را به وکلا یا سایر ارائه دهندگان خدمات حرفه ای اجاره دهد. این استراتژی، راهی برای تبدیل دارایی های بدون درآمد یا کم استفاده به فرصت هایی برای افزایش جریان نقدی است.

استراتژی رشد کسب و کارها

جذب گروه های مشتری جدید

پی ببرید که چرا گروه های خاصی از مشتریان از شما خرید نمی کنند، هرگز از تجارت و داد و ستند با آن ها صرف نظر نکنید. ممکن است استراتژی هایی برای توسعه کسب و کار وجود داشته باشد که بتوانید برای رسیدن به آن ها، به کار بگیرید. به عنوان مثال باشگاه گلفی که سعی در جذب اعضای جوان تر دارد می تواند به عنوان راهی برای تشویق والدین جوان، به بچه ها به صورت رایگان آموزش بدهد.

 

 کاری کنید مشتری شما را راحت تر پیدا کند

صنعت نشر کتاب، آموخت که می توان با قرار دادن محصولات در بازارهای خرده فروشی مختلف و غیر سنتی، فروش را افزایش داد. کتاب ها عموماً در کتابفروشی های مستقل یا زنجیره ای یافت می شدند، اما اکنون فروشگاه های بزرگ، فروشگاه های مواد غذایی، داروخانه ها، فرودگاه ها و البته فروشگاه های آنلاین نیز کتاب می فروشند. برای کتاب های معروف نویسندگان پرفروش، مشتری فرصت های زیادی برای دیدن کتاب در قفسه های خرده فروشی در هر کجایی که خرید می کند، دارد.

 

سرمایه گذاری مشترک با استراتژی رشد کسب و کار

شرکت های هم افزا اما غیر رقابتی پیدا کنید و محصولات خود را تواماً به مشتریان شرکت ها و از طریق سیستم های توزیع یکدیگر، معرفی و بازاریابی کنید. سرمایه گذاری مشترک می تواند با ارائه مزایای بیشتر به مشتریان فعلی هر شرکت، درآمد هر دو طرف را افزایش دهد، بنابراین استراتژی رشد کسب و کار رضایت و وفاداری مشتری را نیز با  بهبود می بخشد. 

 

منبع:

smallbusiness.chron.com

مطالب مشابه

پیام بگذارید