8 روش برای توسعه کسب و کار

رشد پایگاه مشتریان برای توسعه کسب و کار امری مهم و ضروری است. با این حال، گاهی اوقات می تواند بسیار چالش برانگیز باشد.

در این پست از وبلاگ نومانو به ۸ نکته کاربردی برای کمک به شما در رشد پایگاه مشتریان می پردازیم.

 

  1.  برای توسعه کسب و کار خود از مشتریان خود را بشناسید

نیازهای مشتری خود را بشناسید و محصولات و خدماتی را تولید کنید که پاسخگوی این نیازها باشد. با شخصی سازی خدمات و تشویق مشتریان تان به ارائه بازخورد به شما، می توانید آن ها و نیازهایشان را درک کنید.

 

  1. ارائه خدمات عالی به مشتری

اطمینان حاصل کنید که خدمات ارائه شده به مشتری شما منحصر به فرد و عالی باشد. مشتریان شما نه تنها خدمات عالی را به خاطر می آورند، بلکه احتمال دارد افراد دیگر را نیز به شما ارجاع دهند.

 

  1. مشتریان فعلی را حفظ کنید و به دنبال فرصت های جدید باشید

برای حفظ مشتریان فعلی استراتژی هایی را در نظر بگیرید، از جمله اینکه از طریق یک خبرنامه الکترونیکی با آن ها در تماس باشید یا از قبل در مورد رویدادهای تبلیغاتی به آن ها اطلاع دهید.

در عین حال، به دنبال فرصت هایی برای ایجاد پایگاه مشتریان باشید. اطمینان حاصل کنید که تعادل مناسبی بین حفظ مشتری و جذب مشتری جدید ایجاد کرده اید.

8 روش برای توسعه کسب و کار

  1.  برای  توسعه کسب و کار خود از شبکه های اجتماعی غافل نشوید

شبکه های اجتماعی ابزاری قدرتمند برای تبلیغ و معرفی کسب و کار شما به مشتریان بالقوه و کسب چشم اندازی ارزشمند از طریق شنفت اجتماعی (social listening) است. از طریق شنفت اجتماعی می توانید متوجه شوید مشتریان چه چیزی در مورد شما می گویند، نیازهای آن ها را درک کنید، کلمات کلیدی و روندهایی را که مورد علاقه بازار هدف شما هستند شناسایی کنید و بنابراین خدمات مشتری خود را بهبود ببخشید. شبکه های اجتماعی می توانند به شما کمک کنند تا مشتریان جدیدی را جذب کرده و در توسعه کسب و کار خود موفق تر عمل کنید.

 

  1. در رویدادهای شبکه سازی شرکت کنید

شبکه سازی به شما این امکان را می دهد که با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید و آن ها را ترغیب کنید مشتریان را از طریق تبلیغ و بازاریابی دهان به دهان به شما ارجاع دهند. با استفاده از بازاریابی ویروسی می توانید در توسعه کسب و کار خود و جذب مشتری بیشتر در این رویداد ها تمرکز کنید.

 

  1. میزبانی رویدادها

میزبانی رویداد شخصی شما می تواند راهی عالی برای شناخت مشتریان و ایجاد روابط باشد. برخی از بهترین مشتریان فعلی خود را دعوت کرده و آن ها را به آوردن دوستانشان ترغیب کنید.

 

  1. ایجاد آگاهی از برند برای توسعه کسب و کار

ایجاد آگاهی از برند در جامعه خود راهی عالی برای جذب مشتری و  توسعه کسب و کار جدید است. برای جذب مشتری حمایت مالی یا شرکت در یک رویداد را در نظر بگیرید.

 

  1. آنچه را که مؤثر است شناسایی کنید و در طی مسیر رویکرد خود را اصلاح کنید

شما باید بررسی کنید که مشتری های شما از چه طریقی جذب کسب و کار شما می شوند تا مشخص کنید که آیا فعالیت های بازاریابی شما موفقیت آمیز است یا خیر. از تغییر نترسید اگر چیزی خوب پیش نمی رود رویکرد خود را اصلاح کنید و زمان بیشتری را روی فعالیت هایی که به بهترین نتیجه را برای توسعه کسب و کار شما ممکن می رسند متمرکز کنید.

مطالب مشابه

پیام بگذارید