8 راهکار برای بهبود رضایت مشتریان

آیا می خواهید رضایت مشتری را بهبود ببخشید؟ در این پست از وبلاگ نومانو هشت روش اثبات شده برای بهبود رضایت مشتری از طریق درک اینکه آن ها چه چیزی را ارزش می دانند، به چه چیزی اهمیت می دهند و به دنبال به دست آوردن چه چیزی هستند، آورده شده است:

 

  1. از آن ها بپرسید!

هیچ چیز بهتر از این نیست که از مشتریان بپرسید که دقیقاً چه چیزی می خواهند و آن را به چه صورت و با چه ویژگی هایی می خواهند (همچنین از آن ها سؤال کنید که چه چیزی را نمی خواهند!). نیازهای مشتریان خود را به صورت کتبی، به صورت حضوری و یا از طریق تلفن جویا شوید.

 

  1. برای رضایت مشتری گروه های کانونی تشکیل دهید.

گروهی از مشتریان را برای یک جلسه بحث آزاد گرد هم آورید. شرایطی مهیا کنید تا در مورد آنچه واقعاً دوست دارند، دوست ندارند و آنچه آرزو می کنند که از کسب و کار شما دریافت کنند، صحبت کنند. در مقابل صحبت های آن ها دفاع، توجیه و بحث نکنید. تنها سؤال کنید و از صحبت های آن ها یادداشت بردارید. 

 

  1. شکایات و بازخوردهای مثبت را بررسی کنید.

هر پیام از طرف مشتری فرصتی برای بهبود رضایت مشتری است. بازخوردهای مثبت به شما نشان می دهد که چه چیزی را باید تقویت کنید، در حالی که شکایات به ایده های جدید و اقدامات عملی برای بهبود رضایت مشتری اشاره دارد.

 

  1. یک خط تلفن مختص مشتری در نظر بگیرید.

برخی از مشتریان نظر و فکر خود را به شما خواهند گفت، اما آن ها برای این کار به دنبال راهی هستند که به صورت ناشناس نظراتشان را بیان کنند. خوب! “خط تلفن” ویژه ضبط صدا را فقط برای مشتریان تنظیم کنید. و نگران دریافت پیام های عجیب و غریب نباشید. آن پیام ها را برای یافتن اطلاعات خاصی جهت بهبود رضایت مشتری بررسی کنید.

 

  1. یک خریدار نامحسوس استخدام کنید.

از کسی را که به او اعتماد دارید بخواهید نقش یک خریدار را بازی کند و با مشتری شما ارتباط برقرار کند تا نظر او را درباره محصولات شما متوجه شود.

8 راهکار برای بهبود رضایت مشتریان

  1. مشتری بهترین رقبای خود شوید.

به طور مرتب از محصولات و خدمات رقبای خود استفاده کنید. محصولات آن ها را با محصولات خود مقایسه کنید. از مرکز خدمات مشتریشان بخواهید خدمات موجود را با جزئیات شرح دهند، سپس بهترین ها را الگوبرداری کنید و خمات و محصولاتی بهتر از سایرین ارائه کنید.

  هر روشی که شما برای خدمات مشتری دنبال کنید، تعیین کننده توان جلب رضایت و حفظ آن خواهد شد یا خیر. چون هزینه جذب مشتری جدید ۶ الی ۷ برابر بیشتر از نگهداری آن است.

 

  1. نزد مشتری خود بروید.

نزد مشتری خود بروید تا دقیقاً نحوه استفاده از محصولات و خدمات خود را مشاهده کنید. ببینید چه چیزی مفید است و چه چیزی ناکارآمد است، چه چیزی به طور مستمر مورد استفاده قرار می گیرد و چه چیزی کنار گذاشته شده است.

 

  1. برای دریافت بازخورد بیشتر از اینترنت استفاده کنید.

یک گروه کاربران اینترنتی مرتبط با صنعت یا موضوع خود پیدا کنید ، سپس برای ایده ها و اطلاعات جدید پست ها را بخوانید. به طور فعال در بحث ها شرکت کنید و از طریق پست الکترونیکی پیگیری کنید تا از نظرات و درک بیشتری برخوردار شوید.

 

نکته کلیدی برای بهبود رضایت مشتری

قبل از اختصاص زمان، سرمایه و تلاش برای بهبود رضایت مشتری، مطمئن شوید که دقیقاً می دانید باید چه اقداماتی را انجام دهید!

 

برنامه عملیاتی برای بهبود رضایت مشتری

با یک برنامه قوی، رضایت مشتری را در طول سال بهبود ببخشید. مشتریان شما از تماس ها استقبال می کنند، کارکنان شما از داده های جمع آوری شده اطلاعاتی کسب می کنند و کسب و کار شما از طریق ارتباطات مستمر و سازنده رشد می کند.

 

تکنیک مورد علاقه شما برای بهبود رضایت مشتری چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید

پیام بگذارید