نرم افزار CRM

یک نرم افزار CRM چیزی فراتر از ذخیره اطلاعات است. در حالی که ٪۹۴ از رهبران بازاریابی و فروش از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان برای مدیریت تماس ها استفاده می کنند، سیستم CRM مزایای فراوان دیگری نیز دارد.

آیا شما در کسب و کارتان از همه پتانسیل های نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری استفاده می کنید؟

در این پست از وبلاگ نومانو ، خواهید دید که چگونه می توانید از نرم افزار CRM خود به عنوان یک سیستم انگیزشی، صرفه جویی در وقت و تیم سازی، حداکثر استفاده را ببرید:

۱. روز خود را با یک لیست از کارهای که باید انجام دهید شروع کنید.

یک نرم افزار CRM کامل به شما این امکان را می دهد تا زمان خود را مدیریت کنید. کارشناسان بازاریابی و فروش کارهای زیادی دارند: انتظار برای تماس، رزرو کردن جلسات و منعقد کردن معاملات و … انجام این کارها بدون برنامه ریزی غیرممکن است – یا حداقل، ناخوشایند است – پیگیری همه کارهایی که باید با استفاده از یک لیست یا نگاه انداختن به تقویم خود در طول روز انجام دهید.

در عوض، کارهای خود را در بخش مدیریبت وظایف سیستم CRM تنظیم کنید. لیستی از کارهایی که باید به آن ها بپردازید جمع آوری کنید، آن ها را برچسب گذاری کنید، بدون از دست دادن وقت و انرژی به انجام کارهای لیست یکی پس از دیگری بپردازید.

۲. با یادداشت های مجازی کارهای خود را سازمان یافته کنید

آیا تا به حال از برگه های یادداشت و یا تکه های کاغذ برای یادداشت ایده ها و یادآوری ها استفاده کرده اید؟ به جای استفاده از کاغذ می توانید آن ها را در نرم افزار CRM یادداشت کنید.

یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان تنها یک مکان برای قرار دادن اطلاعات مشتری نیست. در عوض، شما می توانید از نرم افزار CRM برای یادداشت کردن کارهایتان و ثبت یادداشت هایی برای تماس، شرکت، و ثبت معامله استفاده کنید. از این طریق، تمام  اهداف و کارهایی که باید انجام دهید در یک جا قرار می گیرند.

زمان، ماهیت جهان بازاریابی و فروش است. هیچ کسی وقت ندارد قبل از رفتن به یک جلسه انبوه تکه های کاغذ اطراف را زیرورو کند و یا هنگامی که با تلفن در حال صحبت با یک فروشنده است یادداشت درست را پیدا کند. همه چیز را در یک مکان قرار دهید تا به خودتان برای توسعه ی سیستم سازماندهی و سیر طبیعی انجام کارها در طول روز کمک کنید.

۳. مدیریت سرنخ های بازاریابی برای تبدیل آنها به مشتری

می توانید از یک سیستم CRM که به طور خودکار داده های بازاریابی، شبکه های اجتماعی و وب سایت را جمع می کند استفاده کنید تا به اطلاعاتی در مورد راهکارهایی که در حال حاضر روی آن کار می کنید، دست یابد. با این حال، تلاش های ارتباطی خود را با استفاده از سیستم یک قدم فراتر می برید تا چشم اندازهایی که ممکن است نیاز به پرورش بیشتری داشته باشند را شناسایی کنید.

با استفاده از کوئری های جستجو یا فیلترهای موجود در نرم افزار CRM، لیست مشتریان را بر اساس آخرین باری که با آن ها تماس گرفته شده، مرتب کنید. انجام این کار این آگاهی را به شما می دهد که چه افرادی مدت طولانی ای است که خبری از شما دریافت نکرده اند.

بنابراین، تحقیقاتی انجام دهید تا متوجه شوید چه کسی از پیگیری های کارشناسان فروش شما استقبال می کند. شاید پست رسانه های اجتماعی اخیر در مورد یک رویداد توجه شما را به خود جلب کند، یا یک مشتری چند سال قبل، اکنون در حال بازسازی و تغییر ساختار تیم خود است و می تواند دوباره از خدمات شما استفاده کند. از این دانش برای ارسال ایمیل های شخصی سازی شده و تنظیم یک زمان برای ارتباط مجدد، استفاده کنید.

اجرای چنین کوئری هایی، همواره این اطمینان را به شما خواهد داد که در راس پایگاه داده ی تماس خود هستید، به طور منظم با مخاطبین در تماس هستید. و مشتری بالقوه ای که از چند ماه گذشته از آن غافل مانده اید.

۴. از شکست ها درس بگیرید و راه های درست را پیدا کنید

از دست دادن قراردادها می تواند دلسرد کننده و ناامید کننده باشد. با این حال، شما می توانید از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان خود برای یادگیری از این ضررها و یافتن راه های موفقیت در آینده استفاده کنید.

هنگام حرکت یک قرارداد به سمت مرحله فسخ یا عدم نتیجه، دلیل شکست را ثبت کنید. سپس تمام نقاط تماس مرتبط با قرارداد را در نرم افزار CRM خود بررسی کنید. ارتباط شما با مشتری به چه صورت بوده؟ در چه کارهایی کوتاهی کردید و چگونه می توانستید بهتر عمل کنید؟

مطمئن باشید که ثبت و تحلیل دلایل شکست و زیان نه تنها به شما در قوی کردن مهارت های فروشتان کمک می کند، بلکه این امکان را به شما می دهد تا با سایر بخش ها هماهنگ شوید تا از ضررهای مشابه در آینده جلوگیری کنید. به عنوان مثال، شما ممکن است تعداد زیادی از معاملات را به یک رقیب خاص از دست بدهید. توانمندسازی محتوای فروش از طریق بازاریابی در این پخش کننده می تواند پاسخ های صحیح را برای شما فراهم کند تا پیشنهادهای شما را در مقابل آن ها تاثیرگذارتر نشان دهد.

علاوه بر این، بهمیزان  مشارکت توجه داشته باشید و داده ها را در CRM خود به هم متصل کنید. آیا درصد زیادی از مخاطبین شما ایمیل های شما را مشاهده نمی کنند؟ می تواند نشانه ی این باشد که شما افراد درستی را هدف قرار نداده اید، یا اینکه به روش صحیحی عمل نمی کنید. همچنین، وقتی را برای گوش دادن به تماس های ضبط شده در نرم افزار CRM خود اختصاص دهید. آیا آن ها واقعاً مشتاق یادگیری  و کسب اطلاعات بیشتر بودند؟ یا برای قطع کردن تلفن عجله داشتند؟ از این اطلاعات برای بهینه سازی رویکرد خود استفاده کنید.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری

۵. از معیارها انگیزه بگیرید

یک سیستم CRM همچنین در ایجاد انگیزه ی تیم نقش مهمی را بازی می کند. اگر شما خودتان یک متخصص فروش یا بازاریابی هستید و یا یک تیم بازاریابی و فروش را مدیریت می کنید، برای دیدن شواهد و نتایج کار های سخت، راه طولانی ای را برای تقویت روحیه در تیمتان را پیش رو دارید.

از قابلیت گزارشگری نمرم افزار CRM خود در زمینه سنجش بهره وری، استفاده کنید. پیگیری تعداد تماس ها، جلسات رزرو شده و سایر معیارهای بهره وری به شما یا تیم شما کمک می کند تا کارهای روزانه را پیگیری کنید و همچنین به اهداف فعالیت قابل اندازه گیری برسید.

آن گزارش ها را با معیارهای کلیدی درآمد، مانند اطلاعات معامله باز و بسته هر نماینده، جفت کنید تا هرگونه ارتباط بین فعالیت و نتایج را مشخص کنید. وقتی نمایندگان می توانند تمام تماس ها و جلساتی را که ثبت می کنند مشاهده کنند و سپس به معاملات بسته و بازشان نگاه کنند، اعتماد به نفس بیشتری کسب می کنند و به وضوح می بینند که چگونه بهره وری آنها منجر به درآمد می شود.

۶. ارتباط تیمی خود را تقویت کنید

به جای ارسال ایمیل های متعدد، قراردادها یا سایر اطلاعات مربوط به فروش به دوستان و همکارانتان، از امکانات CRM برای صحبت کردن با آن ها استفاده کنید. هم تیمی های شما احتمالاً یک صندوق دریافتی با ایمیل های بسیار دارند. آن ها وقت ندارند که متنی را که از طریق ایمیل ارسال شده و شامل شرح کارهای اخیر با جزئیات بسیار است بخوانند – حتی اگر این اطلاعات مهم باشند.

درعوض، همکاران یا گزارش های مستقیمتان را به مناطق مختلف CRM خود از قبیل مخاطب، شرکت و سوابق معامله ارسال کنید. از این طریق، آن ها می توانند به سرعت به مواردی که نیاز به رسیدگی آن ها دارد رجوع کنند و به طور موثر یادداشت های نوشته شده و کارهای اخیر را بررسی کنند.

۷. شفافیت را با گزارش ها افزایش دهید

شما وقت و انرژی زیادی را صرف قرار دادن اطلاعات و داده ها در نرم افزار CRM می کنید و این کار همیشه ساده نیست. از ویژگی های گزارش نرم افزار مدیریت مشتریان خود نهایت استفاده را ببرید تا داده های خود را به تصاویر معناداری که کل تیم می تواند به آن رجوع کنند تبدیل کنید.

گزارش هایی را در مورد قراردادهای بسته، فعالیت های تکراری، مرحله قیف و هر سنجه دیگری ایجاد کنید که می خواهید روی آن وقت بگذارید. با گزارش های دستیابی آسان، همه اعضای تیم در صفحه یکسانی قرار دارند که عملکردی عالی دارند در مقابل مناطقی که نیاز به پیشرفت دارند.

در مجموع استفاده از نرم افزار CRM باعث افزایش بهره وری در تیم های بازاریابی و فروش و همچنین افزایش رضایت مشتریان کسب و کار می شود.

مطالب مشابه

پیام بگذارید