7 راهکار برای بهبود زندگی در 7 روز

تنها راه برای بهبود زندگی انتخاب های صحیح و مستمری است که زندگی شما را بهتر می سازند. این فکر که باید با یکبار تلاش تغییرات لازم را به وجود آورید و به یک باره همه چیز را بهبود بخشید، وسوسه انگیز است. در واقع، این چیزهای کوچک هستند که جمع می شوند و تأثیر عظیمی بر ما می گذارند.

اگر واقعاً می خواهید زندگی خود را بهبود ببخشید، با گام های کوچک اما معنی داری شروع کنید که می توانید با گذشت زمان و به تدریج تکمیل کنید و انجام دهید. فعالیت های جدید و جالب و هیجان انگیزی را بر عهده بگیرید، اما به آرامی شروع کنید تا خسته و مضطرب نشوید. خیلی سریع، با برداشتن قدم هایی که به شما کمک می کنند دانش خود را تقویت کنید، اعتماد به نفس خود را بهبود ببخشید و در فعالیت هایی مشارکت داشته باشید که احساس سرحال بودن و ارتباط بیشتر با خود درونی و دیگران داشته باشید، شاهد بهبود و پیشرفت زندگی خود خواهید بود.

در اینجا هفت مرحله وجود دارد که به شما کمک می کند تا به اندیشه تان بال و پر بدهید، از استرس رهایی یابید و آنچه را که در زندگی بسیار مهم است به شما یادآوری کند. از امروز شروع کنید و تنها در مدت هفت روز متوجه پیشرفت های کوچک اما عمیق در زندگی خود خواهید شد.

 

  1. شروع به یادگیری یک مهارت جدید کنید.

شروع به یادگیری یک از چیزایی که همیشه می خواستید اما هیچ وقت برای یادگیری اش زمان نگذاشته اید، کنید. شاید همیشه  می خواستید تا به یک زبان دیگر صحبت کنید، یک ساز بنوازید، بافتنی یاد بگیرید یا بتوانید با چرخ خیاطی کار کنید. شاید دوست داشته باشید که یک مهارت کاربردی، مانند فتوشاپ یا اکسل بلد باشید، اما هرگز وقت لازم برای یادگیری آن را پیدا نکرده اید. یا ممکن است بخواهید فعالیتی مانند اسکی که قبلاً از آن لذت می بردید اما رهایش کرده اید، را شروع کنید. چیزی را انتخاب کنید که ذهنتان را به خودش مشغول کرده و با یک برنامه برای یادگیریش به استقبال آن بروید.

در مرحله بعدی، به دنبال منابعی که برای تسلط یافتن در این مهارت جدید نیاز دارید، باشید. برای یادگیری یک زبان خارجی، تعدادی اپلیکیشن وجود دارد که می توانید دانلود کنید. LinkedIn Learning آموزش های بسیاری برای کمک به شما در زمینه کسب و کار، مدیریت و ابزارهای نرم افزاری ارائه می دهد. یوتیوب (YouTube) یکی دیگر از منابع عالی ای است که آموزش های رایگان در مورد هر چیزی، از یادگیری گرفته تا اسکیت بازی و استفاده از چرخ خیاطی را ارائه می دهد. هر روز ۱۵ تا ۳۰ دقیقه را برای کار روی مهارت جدید خود اختصاص دهید. عمل کردن به دانسته ها، هر چند کوچک، شما را به جلو هدایت خواهد کرد.

 

  1. برای بهبود زندگی، هر روز به خودتان یک پاداش دهید.

یکی از بزرگترین توصیه های مراقبت از خود در یکی از قسمت های ابتدایی مجموعه توئین پیکس (Twin Peaks)، گفته شده است: “هر روز، به خودتان یک هدیه دهید. برای آن برنامه ریزی نکنید، منتظرش نمانید، فقط بگذارید اتفاق بیفتد. این هدیه می تواند یک پیراهن جدید، یک چرت کوتاه روی صندلی دفترتان یا دو فنجان قهوه داغ باشد.”

اغلب مردم فکر می کنند که در ازای اتفاقی بزرگ و نادر که محدود به مناسبت های خاص است، به خودشان پاداش دهند؛ این امر باید از قبل برنامه ریزی شود و از طریق کار سخت به دست آید. حقیقت این است که لازم نیست چنین باشد. لازم نیست خود را تحت فشار قرار دهید تا لیاقت چیز خوبی را داشته باشید. دادن روزانه یک پاداش کوچک به خودتان باعث افزایش شادی و ایجاد انگیزه مثبت در شما می شود. بنابراین، به جای مستأصل شدن و درماندگی، مجدداً سرحال و آماده مقابله با چالش های زندگی روزمره خود خواهید شد.

 

  1. یک برنامه ورزشی را شروع کنید.

ورزش نه تنها بخش مهمی از یک زندگی سالم است؛ بلکه یک راه عالی برای بهبود زندگی و روحیه شما، کنترل وزن، کم کردن اشتها و کاهش اثرات استرس است. و به عنوان انگیزه نهایی، افرادی که ورزش می کنند زندگی طولانی تر و سالم تری نسبت به افراد بی تحرک دارند. وزارت بهداشت و خدمات انسانی توصیه می کند در هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت هوازی متوسط ​​یا ۷۵ دقیقه فعالیت هوازی شدید یا ترکیبی از این دو را داشته باشید.

مهم نیست که سطح تناسب اندام شما چقدر است، می توانید یک برنامه ورزش خانگی را شروع کنید. ابتدا سطح تناسب اندام خود را با در نظر گرفتن سطح آمادگی جسمانی خود ارزیابی کنید. سپس اهداف خود را در نظر بگیرید. آیا می خواهید وزن کم کنید، انعطاف پذیری خود را افزایش دهید، عضله بسازید؟ آیا دوست دارید برای یک ماراتن یا یک چالش تناسب اندام دیگر تمرین کنید؟ اهداف مشخصی تعیین کنید تا بتوانید پیشرفت خود را ارزیابی کنید. سعی کنید ورزش کردن را به یک عادت روزانه تبدیل کنید.

7 راهکار برای بهبود زندگی در 7 روز

  1. محیط اطراف خود را مرتب و پاکسازی کنید.

چه یکی از طرفداران روش پاکسازی و مرتب سازی ماری کوندو (Marie Kondo) باشید چه نباشید، شما باید بپذیرید که زندگی در یک محیط مرتب و تمیز، راهی عالی برای بهبود زندگی شما است. این می تواند احساس استرس را کاهش داده و به شما کمک کند تا کارآمدتر عمل کنید. یک محیط زندگی مرتب باعث ایجاد احساس راحتی و رضایت در زندگی خانه و محل کارتان می شود. یک فضای مرتب و تمیز به شما این امکان را می دهد تا کارهای روزانه را به شکل کارآمدتری انجام دهید زیرا همه چیز به راحتی در دسترس است و می دانید چیزهایی که نیاز دارید کجا قرار دارند.

مرتب کردن و از بین بردن درهم و برهمی از نظر جسمی نیز به نفع ماست، زیرا ذرات گرد و غباری که بر روی تمام چیزهایی که هرگز از آن ها استفاده نمی کنید قرار دارند را پاک می کنید. این فرآیند تمیز کردن می تواند یک حس موفقیت و کامیابی به شما بدهد. شما به محیط خود افتخار می کنید، این بدان معناست که هنگام دیدار با مهمانان کمتر احساس اضطراب یا خجالت می کنید.

 

  1. یک لیست آرزوها تهیه کنید.

لیست آرزوها (لیستی از کارهایی است که می خواهید قبل از مرگ، انجام دهید) یک روش عالی برای ارائه شفافیت در مورد آنچه در زندگی شما مهم است، می باشد. لیست آرزوهای شما می تواند شامل هر تعداد آرزویی باشد که شما می خواهید، و شامل اهداف کوتاه مدت و بلند مدتی باشد که می خواهید انجام دهید. این لیست یک گام مهم برای بهبود زندگی شما است زیرا می تواند به شما کمک کند تا ببینید چه چیزی از همه بیشتر برای شما مهم است. هدف نهایی یک لیست آرزو کمک به شما برای استفاده مفیدتر و بهتر از روزتان است.

لیست آرزوها می تواند به شما در مشخص کردن تجربیاتی که می خواهید داشته باشید و دستیابی به چیزهایی که می خواهید انجام دهید، کمک می کند. پس از تهیه لیست، باید شروع به ماجراجویی کنید، جهان خود را کاوش کنید و خاطراتی را بسازید که هر روز به شما لبخند بزنند. آرزوها می توانند   افق جدیدی را برای بهبود زندگی  به روی شما باز کنند.

 

  1. با ترس هایتان مواجه شوید.

همه ما ترس هایی داریم. ترس ها می توانند به زنده نگه داشتن و امنیت ما کمک کنند. اما ترس ها همچنین می توانند ما را عقب نگه دارند، به خصوص اگر به آن ها اجازه دهیم که ما را کنترل کنند.  مواجه نشدن با ترس ها، به شدن روی کیفیت  و بهبود زندگی ما تأثیر می گذارد. برای تعریف و مشخص کردن ترس های خود، وقت بگذارید. برخی ترس ها واقعی هستند، اما برخی دیگر ریشه در اضطراب دارند. وقتی با ترس های خود رو به رو می شویم، شجاع تر می شویم و یاد می گیریم بر این افکار تاریک غلبه کنیم.

در حالی که با وجود ترس هایی که دارید تلاش و کار می کنید، خرد و دانشتان را پرورش می دهید. ممکن است برخی از ترس های ما به حقیقت بپیوندند، اما زندگی کردن با وجود سختی ها، کمک می کند تا بینش و نگرش های جدیدی کسب کنیم. حتی اگر بدترین اتفاق رخ دهد، می توانیم نحوه غلبه بر آن را بیاموزیم.

از همه مهمتر، مواجهه با ترس هایتان به شما در ایجاد انعطاف پذیری و سرسختی در شما کمک می کند. اگر با ترس های خود رو به رو شده باشید، نحوه غلبه بر موانع را آموخته اید. شما یاد گرفته اید که می توانید حتی در موقعیت های سخت هم  یک فرد موفق شوید و زندگی خود را بهبود بخشید.

 

  1. با یک دوست قدیمی ارتباط برقرار کنید.

هیچ چیزی لذت بخش تر از ارتباط برقرار کردن با یک دوست قدیمی نیست. بعضی اوقات اجازه می دهیم بین ما و کسانی که برایمان عزیز هستند فاصله بیفتد. بعضی اوقات، نه به خاطر احساس بدگمانی یا کینه توزی، بلکه به خاطر اینکه سرمان شلوغ است و سعی برای حفظ این ارتباطات نمی کنیم، دوستی ها از بین می روند یا کم رنگ می شوند.

اما وقتی دوستی های قدیمی را از سر می گیریم، با گذشته خود ارتباط برقرار می کنیم. و ممکن است متوجه شوید که این ارتباطات هنوز مثل گذشته محکم و پابرجا هستند.

دوستان قدیمی می توانند به شما یادآوری کنند که قبل از اینکه زندگی پیچیده و دشوار شود چه کسی بودید، و این می تواند به شما کمک کند تا ببینید که می خواهید در حال حاضر چه کسی باشید. آن ها می توانند آرزوها و خواسته های قدیمیتان را دوباره زنده کنند. شاید فراتر از آن رویاهای قدیمی رفته باشید.  این دوستی ها همچنین به ما کمک می کنند تا تشخیص دهیم چه اندازه به آرزوهایمان رسیده ایم و به ما یادآوری می کنند که هنوز به کدامیک از آن ها نرسیده ایم. دوستان قدیمی در بهبود زندگی ما و نگاه طولانی مدت به روند آن نقش مهمی دارند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید