7 راز رشد سریع کسب و کار

صاحبان کسب و کارهای جدید در آغاز کار اهداف بی شماری از جمله رشد سریع کسب و کار و شناسایی فعالیت جدید خود را دارند. اما موفقیت یک شبه اتفاق نمی افتد. هیچ روش خاصی برای دستیابی به نتایج فوری وجود ندارد.

با این حال، روش هایی برای دستیابی به نقاط عطف رشد  و توسعه کسب و کار وجود دارد که می تواند موفقیت کسب و کار را موجب شود. در ادامه به برخی از آن ها می پردازیم.

 

افراد مناسب را استخدام کنید

قبل از اینکه حتی به فکر مسیر رشد و پیشرفت شرکت خود باشید، باید اطمینان حاصل کنید که کارکنان خوبی دارید که می توانند به شما در دستیابی به آن کمک کنند.

داشتن کارمندان مناسب برای موفقیت یک کسب و کار کوچک مهم است. آن ها باید افرادی باشند که از شروع کار سخت و دشوار واهمه نداشته باشند. کلماتی مانند “این کار من نیست” در دایره لغات آن ها وجود ندارد.

استخدام بهترین افراد راهی مطمئن برای اطمینان از رشد سریع است.

 

برای رشد کسب و کار خود، روی منابع فعلی تمرکز کنید

به جای تلاش برای جذب مشتری های جدید، توجه خود را بر مشتری های فعلی خود معطوف کنید. شما می توانید این کار را با اجرای یک برنامه وفاداری مشتری انجام دهید یا بر اساس رفتارهای خرید قبلی استراتژی های بازاریابی برای تشویق به تکرار خرید را امتحان کنید.

اگر بخواهید درآمد کسب کنید تمرکز بر بازار فعلی تان بسیار مهم است.

 

ریسک های خود را کاهش دهید

ریسک بخش اجتناب ناپذیر شروع و رشد کسب و کار است. کنترل کردن همه چیز امری غیرممکن است، اما روش های زیادی برای محدود کردن تهدیدات داخلی و خارجی شرکت شما وجود دارد.

کسب و کارهای کوچک باید رشد خود را مدیریت کنند تا اختلالی را که ممکن است کسب و کار را متوقف و نابود کند، از بین ببرند. به عنوان مثال، سرقت داده های کارمندان، سوابق مشتری و طرح های محصول می تواند یک کسب و کار کوچک را نابود کند، باعث ایجاد هزینه های قابل توجه و از بین رفتن اعتماد و وفاداری مشتری شود. سیاست های تمام صاحبان کسب و کارها نقض داده ها یا سایر خسارات سایبری را پوشش نمی دهد.

با رشد کسب و کارهای کوچک، آن ها ممکن است فضا یا تجهیزات اضافه کنند، محصولات یا خدمات جدیدی ارائه دهند، یا برنامه بهره برداری و توزیع آن ها را توسعه دهند، بنابراین برای اطمینان از داشتن پوشش مناسب، سیاست های خود را دوباره بررسی کنید.

7 راز رشد سریع کسب و کار

برای رشد کسب و کار انطباق پذیر و سازگار باشد

یکی از ویژگی هایی که استارتاپ های موفق اغلب به طور مشترک از آن برخوردارند، توانایی تغییر جهت سریع در پاسخ به تغییرات بازار است. رویکرد چابک برای توسعه، چه از لحاظ محصول چه شرکت، به پیشرفت سریعتر شما کمک خواهد کرد.

با آماده بودن برای انطباق و تغییر سریع، می توانید رویکردهای مختلف در کسب و کار را امتحان کنید و متوجه شوید چه چیزی بهتر عمل می کند. این کار به شما این امکان را می دهد که شکست بخورید، دوباره تلاش کنید و به مسیر خود ادامه دهید.

 

روی تجربه مشتری خود تمرکز کنید

ادراک مشتری از کسب و کار شما می تواند باعث موفقیت یا شکست کسب و کارتان شود. تجربیات و محصولات با کیفیت را ارائه دهید، و به سرعت شاهد تمجید آن ها از شما در شبکه های اجتماعی باشید. رشد سریع کسب و کار به رضایت مشتری های فعلی و بالقوه شما از تجربه هایی که داشته اند بستگی دارد.

در مقایسه با شرکت های بزرگ، کسب و کارهای کوچک چابک (هستند و اغلب بهتر می توانند نیازهای مشتریان خود را مشاهده، پیش بینی و برطرف کنند. موفق ترین کسب و کارهای کوچک با ارائه سریعتر محصولات و خدمات جدید و نوآورانه به بازار و توسعه و ایجاد روابط طولانی مدت با مشتری، از این مزیت بهترین و بیشترین بهره را می برند.

گوش دادن به مشتریان خود و برآورده کردن خواسته های آن ها  و توجه به تجربه مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است.

پیشنهادات خود را متنوع کنید تا بتوانید به بهترین شکل به تغییر سلایق مشتری پاسخ دهید. به یاد داشته باشید، شما اینجا هستید تا به مشتری خدمات ارائه دهید، به همین دلیل کسب و کار خود را راه اندازی کرده اید.

تعامل با مخاطبان تان بسیار مهم است، اما شخصی سازی این تجربه می تواند این رابطه را تقویت و بهبود بخشد.

 

روی کسب و کارتان سرمایه گذاری کنید

 در مراحل اولیه کسب و کار خود، احتمالاً شاهد حاشیه سود بسیار ناچیز (یا بدون سود) خواهید بود، بنابراین هر درآمدی که کسب می کنید باید مستقیماً در جهت کمک به توسعه کسب و کار سرمایه گذاری شود.

سرمایه گذاری استارتاپ در خودش به سرعت بخشیدن رشد آن کمک می کند. در سال های اولیه، اطمینان از اینکه هرگونه درآمد خود را به سمت شرکت هدایت می کنید، حائز اهمیت است. سرمایه گذاری زود هنگام و سنگین برای رشد سریع و توسعه کسب و کر نیز بسیار مهم است.

 

در توسعه کسب و کار همیشه به آینده فکر کنید و برای آن برنامه ریزی کنید

در حالی که چابکی ویژگی مهمی برای یک شرکت نوپا است، اما شما نمی توانید بدون آمادگی قبلی یک کسب و کار را اداره کنید. برنامه ریزی برای گام بعدی خود، حتی اگر این کار به معنای پیش بینی تمام سناریوهای ممکن باشد، بهترین راه برای مستحکم ماندن و ایمن بودن، همزمان با پیشرفت کارتان است.

مطالب مشابه

پیام بگذارید