محیط کاری با بهره وری بالا

وقتی از اعضای تیم در مورد علت بهره‌وری پایین سؤال می کنید، هر یک از آن ها پاسخ متفاوتی به شما می دهند. برخی ممکن است بگویند حواس پرتی در محیط کار زیاد است، در حالی که برخی دیگر ممکن است جلسات مکرر را بزرگترین قاتل بهره وری در محل کار بدانند.

متأسفانه، هیچ کس به مهمترین عاملی که بر بهره‌وری همه افراد تأثیر می گذارد، یعنی محیط کاری، اشاره نمی کند. علاوه بر تأثیر روی بهره وری، محیط کار همچنین می تواند بر سلامت روانی و جسمی افراد نیز تأثیر بگذارد. به همین دلیل ایجاد یک محیط کاری سودآور که موجب ایجاد خلاقیت و بهره وری می شود، مهم است. چگونه می توانید محیط کاری ای ایجاد کنید که کارایی شما را در محل کار بالا ببرد؟

در این مطلب از وبلاگ نومانو با شش روش بهبود کارآیی در محیط کار و ایجاد یک محیط کار سودآور آشنا می شوید.

 

ایجاد محیط کار با بهره وری بالا

۱.توسعه فرهنگ بهره وری

محیط کار فقط مربوط به موقعیت و شرایط محل کار نیست. بلکه خیلی فراتر از این هاست. فرهنگ محیط کار همچنین شامل فرایندها و رویه هایی است که شما برای انجام کارهای مختلف استفاده می کنید. به همین دلیل ایجاد یک فرهنگ بهره وری در سازمان شما مهم است.

در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است:

  • اهداف خود را تعیین و با اعضای تیم خود در میان بگذارید.
  • اهداف کسب و کار را به اهداف فردی کوچکتر تقسیم کنید و دستیابی به آن ها را برای اعضای تیم آسان سازید.
  • با تشویق به همکاری بین اعضای تیم، همبستگی تیم خود را افزایش دهید.
  • به اعضای تیم خود اجازه دهید تا تایم های استراحت زود به زود داشته باشند، بنابراین آن ها در طول روز با انگیزه و با انرژی می مانند.

 

  1. ردیابی زمان

زمان، پول است، اما چه تعداد از ما آن را مثل پول خرج می کنیم؟ تعداد کمی از ما. درست است بیشتر ما وقت خود را هدر می دهیم، خواه شایع پراکنی در محل کار باشد، دیدن فیدهای رسانه های اجتماعی خود یا چک کردن ایمیل. به همین دلیل است که اکثر ما در رسیدن به آنچه می خواهیم ناکام می مانیم. لیستی از وظایف ایجاد کنید و و بررسی کنید که چقدر زمان برای هر کار صرف می کنید. با کمک ابزارهای ردیابی زمان، می توانید به راحتی ببنید که وقت خود را صرف چه کارهایی می کنید و فعالیت هایی که وقت گرانبهای شما را تلف می کنند را کاهش دهید.

 

  1. حواس پرتی ها را به حداقل برسانید

از همکاران پر سر و صدا گرفته تا جلسات بی فایده، پیام های متنی، تماس ها و نوتیفیکیشن های ایمیل آزار دهنده. همه ما روزانه با این حواس پرتی ها در محل کار روبرو هستیم. نحوه برخورد با این حواس پرتی ها مشخص خواهد کرد که چقدر پربازده و سودآور هستیم. اگر اجازه دهیم این حواس پرتی ها بر ما غلبه کنند (ضربه بزنند)، نمی توانیم به اهداف بهره وری خود برسیم.

حواس پرتی ها بزرگترین دشمن بهره وری شما هستند. به همین دلیل است که باید آن ها را کنترل کنید و مانع از ایجاد مشکل توسط آن ها شوید. به عنوان مثال، می توانید خودتان را محدود کنید تا یک بار ایمیل خود را چک کنید یا تلفن خود را در حالت بی صدا قرار دهید، بنابراین در محل کار با تماس های مزاحم، پیام ها و نوتیفیکیشن ها حواستان پرت نمی شود. از تایم استراحت برای گپ زدن با همکاران و مثمرثمر ساختن جلسات استفاده کنید.

محیط کاری با بهره وری بالا

  1. از درهم و برهمی خلاص شوید

سازمان یافته باقی بمانید و فضای کاری خود را تمیز نگه دارید. اگرچه کمی درهم و برهمی هیچ ایرادی ندارد، اما اگر نتوانید آن را تحت کنترل خود نگه دارید همه چیز خیلی سریع به هم می ریزد. سازمان یافته نگه داشتن همه چیز، ذهن شما را از سرگردانی باز می دارد و در وقت شما صرفه جویی می کند، زیرا مجبور نیستید چیزی را از میان کوهی از فایل ها، خودکار و کاغذهای پراکنده روی میز خود بیابید. طبق آمار، به طور متوسط هر کارمند سالانه ۶ هفته در جستجوی چیزهای گم شده می باشد.

 

  1. دفتر خود را مجدد طراحی کنید

همانطور که قبلاً نیز گفته شد، محیطی که کارکنان شما در آن کار می کنند می تواند تأثیر زیادی بر بهره وری آن ها داشته باشد. طراحی و چیدمان دفتر خود را کمی تغییر دهید یا مجدد آن را به طور کامل طراحی کنید. ترفندهای جزئی مانند تغییر رنگ، دما و وضعیت روشنایی می توانند تغییر بزرگی ایجاد کند.

در اینجا چندین رموز علمی بهره وری ثابت شده آورده شده است:

  • مطالعه ای که توسط انجمن روانشناسی آمریکا انجام شده است نشان داد، هنگامی که گیاهانی را در محیط کار قرار دادند بهره وری کارکنان در مقایسه با زمان نبود گیاهان، تا %۱۵ افزایش یافته است.
  • طبق نظرسنجی انجام شده توسطCareerBuilder ، ۲۵٪ از کارکنان شکایت دارند که دمای دفتر گرم است، در حالی که %۲۳ شکایت دارند که دمای دفتر برای آن ها بسیار سرد است.
  • تحقیقات آزمایشگاه ملی انرژی تجدیدپذیر نشان داد که افرادی که در روشنایی طبیعی کار می کنند ۱۵ درصد بیشتر از کسانی که فقط در روشنایی مصنوعی کار می کردند، بر کار خود متمرکز بودند.
  • برای پرورش خلاقیت، دیوارهای اداری خود را رنگ زرد بزنید.

 

  1. از ابزارهای مناسب استفاده کنید

دلیل دیگر بهره وری ضعیف تیم شما نبود منابع، ابزار و تجهیزات مناسب است. اگر تیم شما کم کار است، باید از خود بپرسید، “آیا آن ها به ابزارهای مناسب برای انجام کار دسترسی دارند؟” برای مدیریت وظایف خود از نرم افزار مدیریت وظایف استفاده کنید.

آن ها به شما این امکان را می دهند که در زمان کمتر، کار بیشتری انجام دهید. سیستم مدیریت وظایف نومانو بر بستر ابری از یک مکانیسم تخصیص وظیفه هوشمند استفاده می کند که بکارگیری منابع را بهینه می کند، بهره وری را به حداکثر می رساند و از فرسودگی کارمندان جلوگیری می کند.

چگونه می توانید یک محیط کاری سودآور و بهره ور در سازمان و کسب و کار خود ایجاد کنید؟ می توانید در بخش نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مشابه

پیام بگذارید