5 گام برای به پایان رساندن کار ها

شما نمی توانید با پروژه ها، ابتکارات و اهدافی که هرگز تکمیل نشده اند به موفقیت دست یابید. یادگیری به پایان رساندن کار ها و مأموریت خود یکی از بهترین درس هایی است که به عنوان یک کارآفرین خواهید آموخت.

 

شما هر روز برای پیش بردن کار و زندگی شخصی خود چندین کار را پیگیری می کنید، اما گاهی اوقات باید روی تک تک کارها متمرکز شوید تا آن ها را به اتمام برسانید یا اینکه با کارهای ناتمام بسیاری روبرو شوید. با این پنج مرحله کارهای ناتمام خود را به پایان برسانید.

 

  1. تصمیم بگیرید.

اولین مرحله این است که فارغ از هر اتفاقی که ممکن است رخ دهد، تصمیم بگیرید که این کار یا پروژه دیگر طولانی نخواهد شد و آن را به پایان خواهید رساند. به خودتان بگویید که قصد دارید رفتار و رویکرد خود را تغییر دهید تا در واقع آنچه را که شروع می کنید کامل کنید. گاهی اوقات این امر به معنای نه گفتن به کارهایی است که هنوز شروع شان نکرده اید، بنابراین آن ها هرگز در لیست کارهای شما قرار نمی گیرند، و این رویکرد حذف کردن درگیری های غیرضروری را آسان تر می کند.

 

  1. برای تمام کردن کار ها برنامه ریزی کنید.

شما می دانید که می خواهید برخی از کارهای خود را به پایان برسانید، اما برنامه ای برای انجام این کار دارید؟ هر کار را به مراحل عملیاتی روزانه تقسیم کنید. داشتن برنامه و پایبندی به آن برای انجام کارها بسیار مهم است. این امر اغلب به معنای تنظیم برنامه ای برای ایجاد محدودیت زمانی است که در آن تایم ها شما می توانید بی وقفه کار کنید.

5 گام برای تکمیل کاری که شروع کرده اید

  1. شروع کنید.

شما برنامه ریزی کرده اید و آن را به مراحل عملیاتی تقسیم کرده اید تا به شما در تکمیل پروژه کمک کند. مرحله مهم بعدی شروع کردن است. منتظر نشوید صبح یا بعد از ناهار کار خود را شروع کنید، همین حالا شروع کنید.

 

  1. برای به پایان رساندن کار ها ددلاین تعیین کنید.

برنامه شما باید شامل ددلاین های معین باشد. به آن ها متعهد باشید. بیشتر افراد به خاطر عذرتراشی کارهایی را که شروع می کنند تمام نمی کنند. بعضی روزها ممکن است مجبور شوید تا دیر وقت بیدار بمانید، ناهار نخورید یا زود بیایید تا مراحل برنامه عملیاتی خود را انجام دهید. همان طور که در مرحله یک اشاره شد وقتی تصمیم به تمام کردن کاری می گیرید، باید تلاش خود را بکنید تا رو به جلو حرکت کنید تا زمانی که آن را به انجام برسانید.

 

  1. فقط کار را تمام نکنید، آن را کامل کنید.

شما تصمیم گرفته اید، برنامه ریزی و شروع کرده اید و ددلاین هایی را تعیین کرده اید. اما یک مرحله مهم دیگر وجود دارد: تکمیل کار. وقتی کار تمام شد، اطمینان حاصل کنید که به درستی ذخیره یا به اشتراک گذاشته شده است.

 

منبع:

www.entrepreneur.com

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید