ویژگی یک تیم موفق

امروزه موفقیت در کسب وکار نیازمند نوآوری مداوم است و این نوآوری نیز متقابلاً مستلزم همکاری در آموزش و فرهنگ ها است. قبل از اعمال این تغییر در محیط کار، واحد کوچک بهره وری شخص بود، و حالا تیم است. یک تیم با عملکرد بالا افراد مستعد را گرد هم می آورد و بیشتر از مجموع اجزای آن بازدهی دارد.

نقاط قوت هر یک از اعضا را جذب و محدودیت های فردی را جبران می کند. اما در دنیایی که به سرعت توسعه می یابد و رو به جلو حرکت می کند، حتی مشارکت تیمی عالی نیز کافی نیست. امروزه تیم ها به ابزارهای همکاری ای نیاز دارند که به آن ها در عملی کردن این مشارکت کمک می کنند. آن ها به فناوری ای نیاز دارند که در هر زمان و مکانی دردسترس باشد و به اعضای تیم کمک کند تا احساس کنند تنها چند پا با یکدیگر فاصله دارند، حتی اگر آن طرف دنیا باشند.

 

۵ ویژگی یک تیم موفق

مایکروسافت در همکاری با شرکت IDEO، روی تیم های مختلفی شامل فضانوردان، سرآشپزها، تهیه کنندگان تلویزیون و پرستاران جهت یافتن نقاط مشترک افراد با عملکرد بالا، کار کرده است.

آن ها متوجه شدند که تیم های موفق پنج ویژگی مشترک دارند:

هدف تیم:

تیم ها را در راستای رسیدن به اهدافشان، متمرکز و هماهنگ نگه می دارد.

هویت جمعی:

حس تعلق را بیشتر می کند و به اعضای تیم کمک می کند تا در کنار یکدیگر کار کنند.

آگاهی و مشارکت:

موجب پویایی تیم ها می شود و برای هر دیدگاهی ارزش قائل می شود.

مدیریت ریسک:

تشویق به ریسک پذیری در تیم ها.

چالش سازنده:

به عنوان نیرویی مولد برای ایده های جدید به کار می رود و نتایج بهتری حاصل می شود.

سیستم مدیریت وظایف

داستان های موفقیت

زیبایی جسورانه: L’Oréal

در L’Oréal، شرکت جهانی زیبایی، باربارا لاورنوس  (Barbara Lavernos)مدیر ارشد فناوری و بهره برداری، توضیح می دهد: “نیروی حرکت ما توسط تعامل افراد، دادن ایده و بررسی آن ها از طریق مذاکره ایجاد می شود.  سیستم مدیریت وظایف تکنولوژی جدیدیست که باعث ایجاد هویت، مشارکت و نوآوری واقعی می شود.” با کمک سیستم مدیریت وظایف، کارمندان L’Oréal در حالی که با سرعت و مقیاس لازم برای تحویل سالانه بیش از ۷ میلیارد محصول به مشتریان پیش می روند، فضایی برای خلاقیت نیز دارند.

 

از زمین کارخانه تا C-Suite: Alcoa

کارکنان Firstline در Alcoa، پیشرو در جهان در تولید بوکسیت (bauxite)، آلومینا  (alumina)و آلومینیوم (aluminum)، از یک سیستم مدیریت وظایف برای دستیابی به اطلاعات کسب و کار روی دستگاه های تلفن همراه خود هنگامی که روی تأسیسات از را دور ایسلند (Iceland) کار می کردند بهره بردند. قبل استفاده از سیستم مدیریت وظایف، هنگامی که مدیران به فردی برای ایجاد تغییر نیاز داشتند، مجبور بودند با آن ها تماس بگیرند، اغلب اواخر شب. مدیران کارخانه برنامه کارمندان را با استفاده از شیفت های کاری برنامه ریزی می کنند که می توانند از طریق دستگاه های تلفن همراه شان به آن ها دسترسی داشته باشند.

 

همکاری آسان: Telefónica

در شرکت مخابراتی Telefonica، کارمندان پروژه های کسب و کار را در سیستم مدیریت وظایف خود برنامه ریزی می کنند. هم اکنون می توان جلسات هیئت رئیسه را در یک مرکز کاملاً امن و متمرکز هماهنگ کرد. این جلسه ساده یک کابوس هماهنگی بود و بیش از ۲۰ نفر از همکاران چندین دپارتمان بر روی برنامه های کاری مختلف متمرکز بودند. به گفته ی Jamie Rodriguez-Ramos Fernandez، مدیر تجزیه و تحلیل استراتژیک در Telefónica، “قبلا مجبور بودیم ابعاد مختلف پروژه ای را که به طور مجزا از هم ایجاد شده بود، یکی کنیم. اکنون، گروهی از همکاران می توانند مستقیماً پروژه را ویرایش کنند.”

 

اتصال به سراسر جهان: Trek

Trek یک طراح، تولید کننده و خرده فروشی پیشرو در زمینه دوچرخه است که به سرعت با محیطی که سریع تغییر می کند خود را وفق می دهد. برخی از کارمندان مستقر در ایالات متحده در مکان هایی غیر از واترلو (Waterloo)، ویسکانسین (Wisconsin)، دفتر مرکزی شرکت فعالیت می کنند. کسب و کار بین المللی Trek نیز با گسترش فعالیت خود به ۱۷ دفاتر تأسیس شده در سرتاسر جهان، به سرعت رشد کرده است. ناتان پیپر (Nathan Pieper)، مدیر اپلیکیشن های کسب و کار فناوری اطلاعات می گوید: “داشتن ارتباط خوب و تجارب جلسات دیجیتالی در ایجاد راهی برای موفقیت بسیار مهم است.

یک تیم با عملکرد بالا می تواند کاری که در غیر این صورت غیرممکن خواهد بود را انجام دهد. و با سیستم مدیریت وظایف، محدودیتی برای آنچه شما و تیم تان می تواند بدان دست یابد وجود ندارد. برای بهبود کار تیمی در سازمان خود، راهنمای کار تیمی دیجیتال را در صفحه اصلی هنر کار تیمی بررسی کنید. و اگر هنوز از  Teamsاستفاده نمی کنید، از امروز استفاده از آن را شروع کنید!

مطالب مشابه

پیام بگذارید