5 روش ایجاد عادت های خوب

بیشتر افراد موفق مخلوق عادت ها و کارهای روزمره هستند. قطعاً با داشتن روتین و روال همیشگی بهتر عمل می کنیم. هر روز در زمانی مشخص از خواب بیدار شدن، صبح زود ورزش کردن، به خانه برگشتن، آماده کردن بچه ها برای مدرسه، سر کار رفتن و غیره. بیایید فکر کنیم واقعاً کدام عادت ها به به ما در راه موفقیت کمک می کنند؟ و می توانستم چه عاداتی را ایجاد کنیم؟ 

به عنوان مثال:

ای کاش می توانستیم زمان بیشتری را در روز با بچه هایمان بگذرانیم.

ای کاش می توانستیم عضلات و پاهای قوی تری داشته باشیم.

ای کاش می توانستیم …

شما می توانید همه این کارها را انجام داده و به همه اهداف خود برسید، اما زمانی که آن ها را به یک عادت تبدیل کنید. در حالی که صحبت های زیادی در مورد عادات افراد موفق و راهنمایی در مورد چگونگی شکستن عادت های بد شده است، باید بیشتر روی تعیین عادت های جدید و در واقع دنبال کردن آن ها تمرکز داشته باشیم. به عنوان مثال، برخی از عادت های روزانه  فعلی  ما می توانید شامل موارد زیر باشد:

بیدار شدن در ساعت مشخص.

بررسی نکردن شبکه های اجتماعی و پاسخ ندادن به ایمیل ها در صبح.

ورزش.

اطمینان از این که غذاهای مفید و مقوی در دسترس داریم.

این عادت ها مارا منظم، کارآمد، سالم و در بیشتر موارد خوشحال نگه می دارند. بیشتر افرادی که هر روز صبح ورزش می کنند فقط این کار را انجام می دهند، آن ها واقعاً در مورد آن فکر نمی کنند. اگر مانند خیلی از افراد باشید، بعد از ورزش احساس بهتری خواهید داشت. هیچ کس هرگز از ورزش کردن پشیمان نمی شود (حداقل بعد از پایان یافتن آن). در اینجا پنج روش برای تبدیل آن لیست دلخواه عادت ها به آنچه که باعث می شود هر روز احساس بهتری داشته باشید، آورده شده است.

5 روش ایجاد عادت های خوب

  1. هر روز در زمان مشخصی عادت جدید خود را تمرین کنید

تمرین کنید که چک کردن شبکه های اجتماعی اولین کاری نباشد که صبح انجام می دهید یا عصر روز قبل برنامه کاری فردای خود را برنامه ریزی کنید،. این نوع پایایی مهم است.

 

  1. با عادت های کوچک شروع کنید

ما نمی توانیم یک شبه مسائل را تغییر دهیم یا اصلاح کنیم. با عادت های کوچک مانند آماده کردن غذا برای چند روز یا حذف اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی تنها برای یک هفته، شروع کنید تا وسوسه ها را از بین ببرید. (چک کردن اخبار از طریق کامپیوتر یا تلویزیون راه خوبی برای مطلع شدن از اخبار جدید بدون بالا و پایین کردن بی هدف صفحه گوشیتان است)

 

  1. یک هدف مشخص داشته باشید

چه زمانی می خواهید این کار را انجام دهید، چرا و چگونه؟ اگر در مورد هر یک از این سؤال ها ابهامی وجود داشته باشد، احتمالاً این کار را انجام نخواهید داد. بنابراین اگر می خواهید پروژه های بیشتری را کامل کرده  و به پایان برسانید، آن را در برنامه خود قرار دهید و اجازه ندهید حواس پرتی ها مانع شما شوند.

 

  1. ثابت قدم باشید

تکرار باعث ایجاد عادت ها می شود. مثلاً اگر هدف شما یادگیری پیانو است، مهم است که زمانی را تعیین و در آن بازه تمرین کنید. از خانواده و دوستان خود بخواهید تا شما را تشویق و بررسی کنند.

 

  1. یک برنامه برای موقعیت های از دست رفته و زمان بهم ریختگی تهیه کنید

خودتان را قضاوت نکنید و برنامه ای داشته باشید که اگر به هم ریختید سریع به مسیر خود بازگردید. با خود مهربان باشید. سعی کنید به دانسته هایتان عمل کنید. عمل کردن به دانسته ها، هر چند کوچک، شما را به جلو هدایت خواهد کرد.  این جمله را به خاطر بسپارید: “هرگز یک موقعیت را دو بار از دست نده.”

 

عادت های خوب خود را نشکنید!

به یاد داشته باشید که این کار ساده نخواهد بود. بازگشت به عادت های بد و  تنبل شدن آسان است، مثل دراز کشیدن در رختخواب، گشت و گذار در شبکه های اجتماعی، نامناسب خوردن، ورزش نکردن و …. خود را در یک شرایط سخت و ناخوشایند قرار دهید، زیرا در این موقعیت هاست که جادو و تغییر اتفاق می افتد. ما همان چیزی هستیم که به صورت مداوم و مکرر انجام می دهیم. مهمترین چیز، انجام کاری است که سالم ترین و بهترین شیوه زندگی را در اختیار ما قرار می دهد.

مطالب مشابه

پیام بگذارید