5 راهکار برای شروع یک روز خوب

بسیاری معتقدند که نحوه شروع صبح تان حال و هوای بقیه روز شما را تعیین می کند. اگرچه تضمین نمی کند که اگر ساعت شما زنگ نخورد روز شما حتماً خراب می شود و در پی آن برنامه عادی زندگی خود را از دست می دهید، اما تأثیر به سزایی در کیفیت روز شما و موفقیت در کار هایتان خواهد داشت.

 

هیچ برنامه و روتین جادویی وجود ندارد که برای همه مناسب باشد. در عوض، این یک فرایند کاملاً فردی و شخصی سازی شده است که تعیین می کند چه چیزی برای شما بهتر است و روز شما را به بهترین شکل ممکن شروع می کند. یادگیری از برنامه های صبحگاهی سایر کارآفرینان بسیار موفق می تواند نقطه شروع خوبی برای انتخاب کارهایی باشد که برای شما بهتر خواهد بود. این موارد را امتحان کنید و نتیجه شان را بر روی خودتان ببینید.

 

  1. روز خود را زود شروع کنید

بسیاری از کارآفرینان ترجیح می دهند حتی قبل از طلوع آفتاب روتین صبحگاهی خود را شروع کنند. یکی از این کارآفرینان ریچارد برانسون (Richard Branson) است، او می گوید هر جای دنیا که باشد، سعی می کند حوالی ساعت ۵:۰۰ صبح از خواب بیدار شود: “وقتی زود بیدار می شوم، می توانم ورزش کنم و زمانی را با خانواده ام بگذرانم، که این کار مرا قبل از شروع کار در یک شرایط روحی عالی قرار می دهد.”

 

  1. با ورزش شروع کنید

برانسون تنها کارآفرین عالی نیست که ورزش را در برنامه صبحگاهی خود گنجانده است. طبق مطالعه ای که توسط Daily Beast منتشر شده، تنها ۳۰ ثانیه تمرین با شدت بالا دارای یک اثر انرژی بخش برابر با یک فنجان قهوه است. بسیاری از کارآفرینان موفق وجود دارند که این امر را رعایت می کنند: هاوارد شولتز (Howard Schultz) مدیر عامل استارباکس، دوچرخه سواری اولین کاری است که صبح انجام می دهد و گری وینرچاک (Gary Vaynerchuk) قبل از هر چیز مربی شخصی خود را می بیند.

5 راهکار برای شروع یک روز خوب

  1.  در شروع روز شکرگزاری را فراموش نکنید

برای اینکه بیشترین شانس خود را برای داشتن یک روز شاد داشته باشید، زمانی را به شکرگزاری اختصاص دهید. روانشناس رابرت امونس (Robert Emmons)، نویسنده کتاب شگفتی شکرگزاری، تحقیقی انجام داد که چگونه علم جدید سپاسگزاری می تواند شما را شادتر کند، او به این نتیجه رسید که،

“داشتن یک دفتر شکرگزاری، و نوشتن درباره لحظاتی که برای آن ها سپاسگزاریم، می تواند به طور قابل توجهی سلامت روح و جسم و رضایت از زندگی را افزایش دهد.”

تونی رابینز (Tony Robbins) معتقد به استفاده از شکرگزاری برای داشتن یک روز خوب و آماده شدن برای بقیه روز است. اگر صبح فرصت انجام این کار را ندارید، شب نیز زمان خوبی برای سپاسگزاری است. دیوی آسپری (Dave Asprey)، بنیانگذار Bulletproof، می گوید که او یک برنامه شبانه شکرگزاری با فرزندان خود دارد، به این صورت که هر یک سه چیز را که به خاطر آن ها سپاسگزارند را بیان می کنند.

 

  1. با اهداف خود در فضای مناسب قرار بگیرید

صبح ها همچنین زمان مناسب برای تغییر جهت مجدد در اهداف خود هستند، زیرا ذهن شما بیدار است و بنابراین بیش از حد معمول تأثیرپذیر است. کالین یورسیسین (Colin Yurcisin)، کارآفرین فعال در حوزه برنامه و روتین صبحگاهی است که به مخاطبان خود در اینستاگرام کمک می کند تا روز خوبی را شروع کنند. اما برنامه او به چه صورت است؟ او ابتدا با استفاده از جملات تأکیدی مانند “استفاده از” من هستم “به جای” من قصد دارم باشم “یا” من خواهم بود “که گویای این است که تا به الان آن اتفاق افتاده، شروع می کند.

پس از آن، یورسیسین نامه ای عاشقانه به پول می نویسد. از طریق این تمرین، مانند شخصی که دوستش دارید، پول را خطاب قرار دهید و از آن تعریف و تمجید کنید. و البته، شکرگذاری برای داشته هایتان را نیز فراموش کنید. به نظر می رسد که این برنامه نه فقط برای یورسیسین، بلکه برای صدها نفر دیگر نیز کارآمد بوده است. یورسیسین بسیاری از داستان های موفقیت خود را ثبت کرده و داستان های مثبت بسیاری را نیز در مورد این روند از دیگران دریافت کرده است.

 

  1. هنگامی که روتین و برنامه صبحگاهی خود را انتخاب کردید، به آن پایبند باشید

هر کدام از این روتین ها را که انتخاب کنید، می تواند به شما کمک کند که آن را به صورت روزانه دنبال کنید. اسکات آدامز (Scott Adams)، خالق کارتون دیلبرت، می گوید که او هر روز صبح یک روتین مشخص را دنبال می کند.

او می گوید: “خلاقیت چیزی نیست که شما بتوانید آن را با دستور احضار کنید. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که یک دام جذاب ایجاد کنید و صبر کنید. صبح های من این دام هستند. من مانند یک شکارچی صبر می کنم تا ایده ها از راه برسند. و برای اینکه دام کار کند، کنترل زیادی بر محیط فیزیکی خود اعمال می کنم.”

مطالب مشابه

پیام بگذارید