عدم استقبال از آموزش الکترونیکی

متقاعد کردن فراگیران بزرگسال برای ثبت نام در دوره آموزش الکترونیکی بخش آسانی است. به خصوص اگر می دانید که چطور مزایای عملی دوره آموزشی تان را برجسته کنید. اما خیلی از افراد، قبل از شروع کلاس های آموزشی و یا وسط دوره، از آن صرف نظر می کنند.

چطور می توانید فراگیران را به دوره آموزشی خود وابسته  و علاقه مند کنید؟

 

آموزش بزرگسالان در دسته های مختلفی جای می گیرد. در حقیقت این نوع آموزش، برای افراد بالاتر از سن دانشگاه تعریف شده است.

این نوع دسته می توانند، فارغ التحصیلان دانشگاهی، کارمندان شرکت هایی باشند که خواهان ارتقا و پیشرفت هستند. حتی می توانند شامل افرادی باشند که هرگز وارد دانشگاه نشده اند و یا حتی به دبیرستان هم نرفته اند.

 به نظر می رسد که آموزش الکترونیکی راه حل مناسبی برای این دسته افراد باشد. چرا که این نوع آموزش، مخل کارهای روزمره آنها نیست و این فراگیران  می توانند با سرعت یادگیری خودشان پیش بروند.

با همه این مزیت ها، پس چرا میزان انصراف از تحصیل  در این گروه ها اینقدر زیاد است؟

ما در این مقاله ۵ عامل متداول که باعث می شود فراگیران، از دوره های آموزش مجازی شما صرف نظر کنند، و راهکار های مناسب هر کدام را مورد بررسی قرار داده ایم. با ما همراه باشید.

 

۱-استفاده از فناوری بیش از حد ساده

زمانی که بچه ها کوچک هستند، بیشتر ما بزرگسالان با زبان خودشان با انها ارتباط برقرار می کنیم. ما تا سطح کودکان پایین می آیند، چرا که فکر می کنیم، با این کار آنها بیشتر متوجه حرف های ما خواهند شد.

کودکان سعی می کنند تمام حرف ها، اداها و  لهجه های ما را تقلید کنند. که بر خلاف تعاریف آموزشی است. همین امر هم برای بزرگسالان صدق می کند. فراگیران شما ممکن است از جمعیتی باشند که سواد دیجیتالی ندارند.

 هر چند به چالش کشیدن فراگیران به سادگی، علاقه مندی آنها را از بین می برد، چرا که شما قصد ندارید فراگیران احساس حقارت و کوچکی کنند. اگر شما این حس را به آنها القاء کنید،در اکثر موارد فراگیران از دوره آموزش مجازی شما انصراف خواهند دارد.

برای حل این مشکل، می توانید از منابع آنلاین چندرسانه ای و تعاملی استفاده کنید. افرادی که به فناوری دیجیتال آشنایی ندارند، به راحتی می توانند از منابع پشتیبانی آنلاین برای سرعت بخشیدن به کار خود استفاده کنند.

 

۲- آموزش مجازی شما، سیستم پشتیبانی ندارد.

دور از ذهن  نیست که فراگیرانی که در دوره آموزش مجازی شما شرکت می کنند، سوابق آموزشی  یا دانش فنی لازم را برای استفاده از امکانات آموزش الکترونیکی نداشته باشند.

بهتر است که استفاده از دوره آموزشی خود را آسانتر کنید، بدون اینکه بخواهید با تک تک فراگیران مستقیما صحبت کنید.

 استفاده از سیستم پشتیبانی آنلاین،  گزینه ای است که به فراگیران آنلاین اجازه می دهد تا به راحتی گزینه های مناسب خود را بیابند و راهنمایی شوند. برای مثال  گنجاندن  امکان تغییر فونت، رنگ زمینه و غیره.

همچنین فراگیران باید به ابزاره ای پشتیبانی به سادگی دسترسی داشته باشند، این ابزار های شامل یک چت بات است.

 تعامل با یک ربات سرگرم کننده است. پشتیبانی می تواند شامل مطالب مرجع، واژه نامه ها و غیره باشد.

 

۳- طراحی دوره آموزش الکترونیکی شما ضعیف است.

 همانطور که ما کتاب ها و فیلم ها را بر اساس جلد یا پوسترشان قضاوت می کنیم، دوره های آموزشی  الکترونیکی را نیز بر اساس گرافیک و فضای آن قضاوت می کنیم.

نحوه طراحی دوره آموزش الکترونیکی بر نحوه استفاده فراگیران از آن تأثیر می گذارد. دوره آموزشی باید از نظر بصری زیبا باشد تا فراگیران بتوانند در استفاده طولانی مدت از آن لذت ببرند.

کاری نکنید که فراگیران آنلاین خود برای یافتن آنچه در دوره آموزش الکترونیکی نیاز دارند سردرگرم شوند.

سردرگمی در آموزش الکترونیکی

اگر آنها نتوانند صفحه برگردان را تشخیص دهند یا بفهمند چه واحدی را باید مطالعه کنند، احتمال صرف نظر از دوره آنلاین بیشتر خواهد شد. داشتن یک سیستم مدیریت آموزش آنلاین مناسب یک مزیت عالی برای این کار است.

چرا؟ زیرا هیچ کس دوست ندارد  گیج شود. دوره آموزش الکترونیکی خود را به روشی طراحی کنید که پیگیری آن آسان باشد. نمادی را در گوشه صفحه قرار دهید. زبان آموزان آنلاین می توانند بر روی آن کلیک کنند تا در صورت لزوم نسخه نمایشی را مشاهده کنند.

 

۴- دروه آموزش مجازی شما، مدیریت زمان نامناسبی دارد.

یکی از بزرگترین امتیازات فروش دوره های آموزش الکترونیکی انعطاف پذیری است.

فراگیران بزرگسال (و کارفرمایان آنها) دوست دارند ساعات آموزشی خود را بدون مداخله با کار های روزانه خود انتخاب کنند.

 با وجود این همه آزادی، فراگیران آنلاین گاهی اوقات دوره آموزش الکترونیکی را امری مسلم می دانند. آنها می دانند که هر زمان می توانند یاد بگیرند، بنابراین ممکن است در نهایت اصلاً درس نخوانند.

با نشان دادن مدت زمان درس می توانید به آنها کمک کنید. در شروع هر واحد، فصل یا ماژول، نشان دهید که برای تکمیل جلسه به چند دقیقه زمان نیاز دارند. این کار به آنها کمک می کند تا برنامه ریزی بهتری داشته باشند.

ایجاد یک تقویم آموزش الکترونیکی یکی دیگر از روش های عالی برای کمک به فراگیران برای مدیریت مؤثرتر زمان است.

به عنوان مثال، برای کارهای خاص مهلتی تعیین یا آنها را تشویق کنید  تا کار ها و تکالیف خود را در زمان مقرر انجام دهند.

 

۵-محتوای دوره آموزشی شما نمی تواند رابطه واقعی با دنیای بیرون برقرار کند.

فراگیران آنلاین باید بتوانند مشاهده کنند که دوره آموزشی شما، چطور در دنیای واقعی به آنها کمک می کند.

نحوه استفاده از ایده ها و مفاهیم برای غلبه بر چالش های روزمره برای فراگیران بسیار مهم است.

در غیر این صورت، فراگیران به راحتی نمی دانند که دوره آموزش مجازی که شرکت کرده اند، چه ارزشها و فنونی را به آنها اضافه می کند.

برای این کار، بهتر است از سناریو ها و شبیه ساز ها استفاده کنید.

 

دانستن اینکه چرا بسیاری از فراگیران، از دوره های آموزش الکترونیکی، صرف نظر می کنند، می تواند به شما کمک کند تا این جریان را متوقف کنید.

 استفاده از طراحی مناسب، ابزارهای پشتیبانی، بات های گفتگو و خدمات مشتری و نحوه مدیریت بهتر زمان راهکارهای مناسبی برای این امر محسوب می شوند.

مطالب مشابه

پیام بگذارید

10% تخفیف ویژه کلاس و جلسات آنلاین