4 نوع استراتژی رشد کسب و کار

رشد هدف هر کسب و کاری است. این رشد می تواند نقل مکان به مکانی بزرگتر، معرفی کالایتان به بازارهای جهانی یا ایجاد کسب و کاری پویا که محصولات، خدمات، سایت ها و کسب و کارهای جدیدی را به بازار معرفی می کند. تعیین بهترین راه برای رشد کسب و کارتان نیاز به یک برنامه استراتژی و درک کامل از نحوه توسعه کسب و کار دارد. این ۴ نوع  استراتژی رشد کسب و کار می تواند به شما کمک کند متوجه شوید که چگونه می توانید کسب و کار فعلی خود را به بهترین شکل توسعه دهید.

 

رشد ارگانیک کسب و کار

رشد ارگانیک کسب و کار ابتدایی ترین و در عین حال مؤثرترین ابزار رشد برای یک کسب و کار است. رشد ارگانیک بر تولید محصولات، خدمات و فضای بیشتر برای موفقیت کسب و کار متمرکز است. کسب و کارهایی که بر رشد ارگانیک متمرکزند ممکن است یک ویترین بزرگتر بخرند یا شیفت های کاری را برای تولید محصول بیشتر افزایش دهند.

رشد ارگانیک یک استراتژی یکپارچه رشد کسب و کار برای کسب و کارهای جدید و همچنین کسب و کارهایی است که وارد بازار جدیدی شده اند و با کمبود محصول رو به رو هستند. فضای اضافی یا افزایش تولید نیاز رو به رشد مصرف کنندگان را برآورده می کند. رشد ارگانیک کسب و کار یک استراتژی رشد ناپایدار است اما در نهایت یک کسب و کار را برای موفقیت در آینده آماده و هدایت می کند.

 

رشد استراتژیک کسب و کار

رشد استراتژیک تجارت بر رشد بلند مدت یک کسب و کار متمرکز است. یک استراتژی رشد استراتژیک ممکن است دستیابی به بازار دست نخورده از طریق تبلیغات یا تولید و ارائه محصولات دیگری برای افزودن به موجودی کالا باشد. رشد استراتژیک کسب و کار به پول حاصل از رشد ارگانیک نیاز دارد زیرا کسب و کار همان نقطه عطف شتابدهنده کسب و کار را تجربه نخواهند کرد. در عوض، این نوع رشد یک افزایش تدریجی در فروش خواهد بود.

رشد استراتژیک یک مرحله ضروری برای کسب و کارهایی است که به سطح مشخصی از پیشرفت دست یافته اند و متوقف شده اند. استراتژی رشد استراتژیک به کسب و کارها این امکان را می دهد تا روی برنامه های بلند مدت تمرکز کنند و از سرمایه ذخیره شده برای دستیابی به این اهداف استفاده کنند. رشد استراتژیک برای کسب و کارهای جدید یا کسب و کارهایی که محصول کمتری نسبت به تعداد محصول مورد نیاز تولید می کنند، دشوار است. در نهایت، رشد استراتژیک کسب و کار یک استراتژی عالی برای استفاده از برنامه های بلند مدت کسب و کار است.

4 نوع استراتژی رشد کسب و کار

مشارکت / ادغام / اکتساب در استراتژی رشد کسب و کار

برای برخی از کسب و کارها، اکتساب، ادغام یا مشارکت با کسب و کارهای دیگر می تواند مزایا و فرصت های منحصر به فردی برای گسترش بازار ایجاد کند. این استراتژی رشد کسب و کار ریسک دارترین است و در عین حال با بیشترین موفقیت بالقوه همراه است. ادغام یا اکتساب مناسب می تواند به کسب و کار در ورود به بازار جدید، تولید محصول بیشتر و کسب وفاداری مشتری کمک کند.

 

رشد داخلی کسب و کار با استراتژی رشد

رشد داخلی کسب و کارها همزمان ساده ترین و سخت ترین راه برای افزایش سرعت رشد کسب و کار است. این استراتژی رشد تجارت به جای برون نگری به تولید، از منابع موجود استفاده می کند و مشخص می کند که چگونه می توان از آن ها بهتر استفاده کرد. رشد داخلی شامل سیستم های خودکار مدیریت نیروی کار است. این رشد اغلب سخت ترین نوع است زیرا به جای معرفی محصول به بازار دیگر یا تلاش برای گسترش خط تولید، کسب و کارها باید نحوه عملکرد خود را تغییر دهند، فرایندی که می تواند برای کارمندان و مدیران ترسناک باشد.

در بازه های زمانی بین رشد استراتژیک و ارگانیک، رشد داخلی کسب و کار راهی عالی برای به حداکثر رساندن منابع بدون سرمایه قابل توجه است. در واقع، رشد داخلی باید به یک کسب و کار اجازه دهد تا با استفاده از منابع کمتری به تولید ادامه دهد و هزینه های صرف شده برای به حداکثر رساندن نتیجه فرآیندها را جبران کند.

 

هنگام تلاش برای گسترش کسب و کار، امیدوار بودن کافی نیست. پرورش و توسعه یک استراتژی قوی برای رشد کسب و کار و تعیین اینکه کدام نوع استراتژی به شما کمک می کند تا از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری کند ضروری است. از این چهار استراتژی برای اجرا و پیاده سازی استراتژی مناسب برای کسب و کار خود استفاده کنید.

 

منبع:

blog.synerion.com

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید