3 سؤال مهم برای بهبود مهارت های تصمیم گیری

یکی از مهارت های مهمی که هر کسی باید کسب کرده و آن را بهبود بخشد، مهارت تصمیم گیری است. ما در تمام مراحل زندگی شخصی و کاری خود به این مهارت نیاز داریم. در این پست از وبلاگ نومانو به سه سؤال کلیدی که هنگام تصمیم گیری باید از خودتان بپرسید می پردازیم.

 

  1. آیا به اندازه کافی مهم است؟

آیا یک ایده به اندازه کافی مهم است؟ هنگام اداره یک کسب و کار، هزاران تصمیم و مسیر برای اتخاذ کردن وجود دارد. آیا باید وب سایت خود را دوباره طراحی کنید، آیا باید ویژگی جدیدی را اضافه کنید، آیا باید به آن شکایت مشتری رسیدگی کنید؟

تعداد کارهایی که می توانید انجام دهید بی شمار است. با طرح این سؤال که آیا این مسئله اهمیت زیادی دارد یا خیر، شما خودتان را مجبور می کنید تا اقدامات و ابتکاراتی را که واقعاً تأثیر به سزایی دارند، در اولویت قرار دهید. آیا چند شکایت مشتری در مورد یک باگ جزئی به اندازه کافی مهم است تا بتواند کسب و کار شما را به سمت جلو سوق دهد؟ احتمالاً نه. آیا متمرکز ماندن روی طراحی مجدد سایت که معتقدید میزان اقبال مصرف کننده برای خرید را ۲۰ درصد بهبود می بخشد و ۱ میلیون دلار درآمد را بیشتر می کند، به اندازه کافی برای شما مهم خواهد بود؟ شاید.

پی بردن به اینکه چه چیزی به اندازه کافی مهم است، نسبی است. ممکن است ابتکار عمل و اقدامات مبتکرانه زیادی داشته باشید. در Chegg، یاد گرفتیم که شروع به برآورد و ارزیابی اقدامات و ابتکارات خود کنیم. اگر ما معتقد بودیم که اضافه کردن یک ویژگی جدید می تواند تا ۳۰ درصد نگهداری منابع انسانی را بهبود بخشد و درآمد را تا ۵ میلیون دلار افزایش دهد، دیگر طراحی مجدد سایت که می تواند درآمد ۱ میلیون دلاری را به همراه داشته باشد به اندازه کافی برایمان مهم نبود.

3 سؤال مهم برای بهبود مهارت تصمیم گیری

  1. در حال حل چه مشکلی هستید؟

هر کاری که انجام می دهید باید یک نیاز یا مشکل اساسی را مورد توجه و رسیدگی قرار دهد و این باید برای شما یک سؤال آسان برای پاسخ دادن باشد.

گاهی با پرسیدن این سؤال، ممکن است متوجه شوید که لزوماً یک مشکل واقعی را حل نمی کنید و باید درباره آنچه که انجام می دهید تجدید نظر کنید.

 

  1. موفقیت را چگونه اندازه گیری می کنید؟

اکنون می دانید چه مشکلی را حل می کنید و اینکه آیا به اندازه کافی مهم و حائز اهمیت است یا خیر. چگونه می توانید ارزیابی کنید که آیا ابتکار عمل شما مؤثر است یا خیر؟ اگر نمی دانید چگونه موفقیت را اندازه گیری کنید، نحوه تکرار و توسعه ی این ابتکار را نیز نخواهید دانست.

این امر واقعاً دلیل اصلی ایجاد شاخص های عملکرد (KPI) و نقشه ی راه ها است. بیایید فرض کنیم شما در حال طراحی مجدد صفحه فرود (landing page) خود هستید. می خواهید تایم لاین هایی را تنظیم کنید. شاید شما می خواهید میزان اقبال مصرف کننده برای خرید محصول را تا ۱۵ درصد افزایش دهید و در طی سه ماه صفحه را مجدداً طراحی کنید. این امر تبدیل به شاخص شما برای اندازه گیری موفقیت می شود.

اکنون می توانید پیشرفت خود را ارزیابی کنید و بپرسید که چرا به اهداف خود می رسید و یا چرا به آن ها دست نمی یابید.

 

 

مطالب مشابه

پیام بگذارید