10 کاری که می توانید برای افزایش اعتماد به نفس انجام دهید

هیچ کس با اعتماد به نفس بی حد و حصر به دنیا نمی آید. اگر به نظر می رسد شخصی اعتماد به نفس باورنکردنی ای دارد، به این دلیل است که سال ها برای به دست آوردنش تلاش کرده است. اعتماد به نفس چیزی است که شما می آموزید آن را ایجاد و به دست آورید زیرا دنیای چالش برانگیز و سخت کسب و کار و به طور کلی زندگی، می تواند اعتماد به نفس افراد را از بین ببرد.

“زندگی کردن با اعتماد به نفس پایین مانند رانندگی کردن با ترمز دستی بالاست.” ماکسول مالتز (Maxwell Maltz)

یک باز خورد منفی آنلاین، یک درخواست برای استرداد از سوی یک مشتری یا رد کردن همگانی از طرف سرمایه گذاران می تواند باعث کاهش اعتماد به نفس ما شود. گاهی اوقات نظرات نامهربانانه از سوی کسانی که به ما نزدیک هستند نیز می توانند به شدت به ما ضربه بزنند.

مهمتر از همه این ها، باید با منتقد درونیمان که مدام به ما می گوید که به اندازه کافی خوب نیستیم مقابله کنیم. هنگامی که توسط عناصر زیادی که اعتماد به نفس ما را تهدید می کنند بمباران می شویم، باید مسئولیت ایجاد آن را برای خودمان بپذیریم.

ایجاد یک کسب و کار موفق نیاز به سرسخت بودن و اعتماد به نفس شکست ناپذیر برای غلبه بر موانع دارد. در اینجا ۱۰ کار وجود دارد که می توانید برای تقویت اعتماد به نفس خود انجام دهید.

 

  1. خود را آن طور که دوست دارید باشید تجسم کنید.

“آنچه ذهن بتواند تصور و باور کند می تواند به آن دست یابد.” ناپلئون هیل (Napoleon Hill)

تجسم، تکنیک دیدن تصویری از خود در ذهن است که به آن افتخار می کنید. وقتی با اعتماد به نفس پایین تلاش می کنیم، درک و آگاهی ناچیزی از خودمان داریم که اغلب نادرست است. تمرین کنید تا یک نسخه خارق العاده از خودتان را تجسم کنید، و به اهداف خود برسید.

 

  1. خود را تأیید کنید.

“تأییدها و اظهارات مثبت ابزاری قدرتمند برای اسقرار آگاهانه باورهای مورد نظر خود هستند.” نیکی کارنویل (Nikki Carnevale)

ما تمایل داریم که مطابق با تصویر و تجسم ذهنی خودمان رفتار کنیم. ترفند ایجاد تغییر پایدار، تغییر در چگونگی مشاهده خودتان است.

تأییدها، جمله های مثبت و دلگرم کننده ای هستند که به خودمان می گوییم. اگر با صدای بلند گفته شوند، به طوری که بتوانید صدای خودتان را بشنوید، تأثیرگذارتر خواهند بود. ما تمایل داریم هر آنچه را که پیوسته به خودمان می گوییم باور کنیم. به عنوان مثال، اگر از ظاهر فیزیکی خود راضی نیستید، وقتی در آینه نگاه می کنید، تمرین کنید چیزی را که درباره خودتان تحسین می کنید یا دوست دارید را بیان کنید.

برای اینکه مغزتان سریعتر اظهارات مثبت شما را بپذیرد، آن ها را تحت عنوان سؤالاتی مانند “چرا من در انجام معاملات و بستن قرارداد بسیار خوب هستم” بیان کنید، به جای اینکه بگویید “من در انجام معاملات خیلی خوب هستم”. مغز ما از نظر بیولوژیکی برای جستجوی پاسخ به سؤالات برنامه ریزی شده است، بدون اینکه بررسی کند که این سؤال درست است یا نه.

 

  1. برای افزایش اعتماد به نفس کاری را انجام دهید که شما را می ترساند.

“اگر شما اعتماد به نفس ندارید، بقیه دنیا هم همینطور است. رقابت را بیش از حد دست بالا نگیرید و خود را دست کم نگیرید. شما بهتر از آن چیزی هستید که فکر می کنید.” تی هارو اکر (T. Harv Eker)

بهترین راه برای غلبه بر ترس، رو به رو شدن با آن است. با انجام کاری که شما را می ترساند و به دست آوردن اعتماد به نفس از هر تجربه ای، مشاهده خواهید کرد که اعتماد به نفستان افزایش می یابد. بنابراین از منطقه راحتی خود خارج شوید و با ترس های خود رو به رو شوید!جازه ندهید که چیزی در زندگی شما ترسناک یا طاقت فرسا باشد. هرچه از خودآگاهی بیشتری برخوردار شوید مهارت مدیریت زمان شما نیز بهبود می یابد

 

  1. منتقد درونی خود را به چالش بکشید.

” سال هاست که از خودتان انتقاد می کنید، و این کار نتیجه ای نداشته است. این بار سعی کنید خودتان را تأیید کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد.” لوئیز هی (Louise L. Hay)

اگر با اعتماد به نفس پایین دست و پنجه نرم می کنید، احتمال این که منتقد درونی شما بیش از حد فعال و نادرست باشد وجود دارد.

استراتژی هایی مانند رفتار درمانی شناختی به شما کمک می کند تا منتقدان درونی خود را به چالش بکشید و به دنبال شواهدی برای حمایت یا انکار چیزهایی باشید که منتقد درونیتان به شما می گوید. به عنوان مثال، اگر فکر می کنید که یک بازنده اید، از خود بپرسید، “چه شواهدی وجود دارد که از این فکر که من یک بازنده هستم حمایت می کند؟” و “چه شواهدی وجود دارد که از این فکر که من یک بازنده هستم، پشتیبانی نمی کند؟”

فرصت هایی برای تبریک، تعریف و تمجید و پاداش دادن به خود پیدا کنید، حتی برای کوچکترین موفقیت ها.

10 کاری که می توانید برای افزایش اعتماد به نفس انجام دهید

  1. ۱۰۰ روز چالش رد شدن را در پیش بگیرید.

“بدون خواست و رضایت شما، تا زمانی که نخواهید هیچ کس نمی تواند در شما احساس بی ارزش بودن را ایجاد کند.” النور روزولت (Eleanor Roosevelt)

جیا جیانگ (Jia Jiang) به خاطر ثبت تجربه خود از “شکست دادن ترس” با ایجاد هدفمند درخواست های دیوانه وار و احمقانه از مردم به منظور رد شدن از سوی آن ها در بیش از ۱۰۰ روز، مشهور شد. هنگامی که بیش از آنچه انتظار داشت از رد شدن درخواستش از سوی یک سرمایه گذار بالقوه ناراحت شد، تصمیم گرفت رد شدن از سوی دیگران را برای خودش به امری عادی تبدیل کند. شکست دادن ترس آسان نیست، اما اگر می خواهید هنگام بالا بردن اعتماد به نفس خود سرگرم شوید، این یک روش قدرتمند برای انجام این کار است.

 

  1. خود را برای پیروزی آماده کنید.

“برای ایجاد اعتماد به نفس واقعی، باید بر موفقیت های خود متمرکز شویم و شکست ها و منفی ها را در زندگی خود فراموش کنیم.” دنیس ویتلی (Denis Waitley)

افراد زیادی از توانایی های خود دلسرد می شوند زیرا آن ها اهدافی برای خود تعیین می کنند که دستیابی به آن ها دشوار است. با تعیین اهداف کوچکی که دستیابی به آن ها برای شما راحت است، شروع کنید.

با ایجاد جریانی از موفقیت هایی که باعث می شود احساس خوبی نسبت به خود داشته باشید، می توانید به سمت اهداف سخت تر حرکت کنید. اطمینان حاصل کنید که لیستی از تمام دستاوردهای خود، اعم از بزرگ و کوچک را، برای اینکه بتوانید مواقعی که عملکرد خوبی داشته اید را به خودتان یادآوری کنید، دارید.

به جای اینکه تنها روی لیست های وظایف تمرکز کنید، وقت خود را صرف تفکر بر لیست وظایفی که انجام داده اید نیز کنید. تفکر در نقاط عطف اصلی، پروژه ها و اهدافی که به آن ها دست یافته اید، راهی عالی برای تقویت اعتماد به نفس در مهارت های شما است.

 

  1. به شخص دیگری کمک کنید.

کمک به دیگران غالباً این امکان را به ما می دهد که خودمان را فراموش کنیم و برای آنچه که داریم سپاسگزار باشیم. همچنین وقتی می توانید برای شخص دیگری کاری انجام دهید، احساس خوبی به شما دست می دهد.

به جای تمرکز روی نقاط ضعف خود، برای راهنمایی، کمک یا آموزش فرد دیگر داوطلب شوید  و برای عملی کردن دانسته هایتان تلاش کنید. خواهید دید که اعتماد به نفس شما به طور خودکار در این پروسه افزایش می یابد.

 

  1. از خود مراقبت کنید.

“مراقبت از خود هرگز یک عمل خودخواهانه نیست، این صرفاً یک حفاظت و نگهداری ساده از تنها هدیه ای است که من دارم، هدیه ای که من روی زمین قرار دارم تا به دیگران ارئه دهم.” پارکر پالمر (Parker Palmer)

اعتماد به نفس وابسته به ترکیبی از سلامت جسمی، سلامت عاطفی و سلامت اجتماعی است. اگر از اندام خود راضی نیستید یا همیشه انرژی تان پایین است، داشتن احساس خوب در مورد خودتان سخت است.

برای ایجاد عادات عالی در ورزش، خوردن و خوابیدن وقت بگذارید. علاوه بر این، به روشی که می خواهید احساس کنید، لباس بپوشید. با تلاش برای مراقبت از نیازهای خود، اعتماد به نفس تان را بالا ببرید.

 

  1. مرزهای شخصی ایجاد کنید.

یاد بگیرید نه بگویید. به دیگران بیاموزید که به مرزهای شخصی شما احترام بگذارند. در صورت لزوم، کلاس هایی برای اینکه چطور جسورتر باشید و یاد بگیرید آنچه می خواهید را بپرسید، شرکت کنید. هر چه بر زندگی خود کنترل بیشتری داشته باشید، اعتماد به نفس شما بیشتر خواهد شد.

 

  1.  تمرکز روی یک ذهنیت برابری.

“این که بخواهی شخص دیگری باشی، هدر دادن فردی است که الان هستی.” مریلین مونرو (Marilyn Monroe)

افراد با اعتماد به نفس پایین دیگران را بهتر یا لایق تر از خود می بینند. به جای داشتن این دیدگاه، خود را برابر دیگران ببینید. آن ها از شما بهتر و شایسته تر نیستند. الگوی ذهنی خود را به یک ذهنیت برابری تغییر دهید و به طور خودکار شاهد بهبود اعتماد به نفس خود باشید.

مطالب مشابه

پیام بگذارید